Mitä teette kun lapset on päiväunilla?

"vieras"
Olen koneella. Usein laitan pyykkikoneen pyörimään kun ryhdytään nukkumispuuhiin, ripustan pyykit sitten yhdessä lasten kanssa. Sit teen omia hommia, yleensä käsitöitä. Saatan kuoria perunat tms. päivällistä varten. Kahdessa tunnissa ehtii yllättävänkin paljon. Tosin sen olen huomannut, että jos oikeasti jotain haluaa saada aikaiseksi, konetta ei kannata avata ollenkaan.
 
koululaisen äiti
Mun lapsi ei enää nuku päiväunia kuin kipeänä, eikä muutenkaan vaadi läsnäoloa koko ajan, mutta silloin kun vielä nukkui, käytin oman ajan hyväkseni ja tein niitä asioita, joita lapsen kanssa ollessa on hankala tehdä: surffasin netissä, luin päivän lehden, join kupin kahvia _rauhassa_ ja joskus nukuin itsekin. Pyykit ja siivoukset pystyin hoitamaan lapsen kanssa.
 
"mamma"
Mun vauva nukkuu niin lyhyitä pätkiä, että mitään kummosta ei viitti alottaa. Niinpä surffaan netissä, luen lehtiä, teen jotain pientä kotihommaa, kuten pyykkihuoltoa, kissojen hiekkiksen siivousta, tiskikoneen tyhjennystä tms.
 
koululaisen äiti
Mulle kävi muuten tosi usein niin, että kun olin saanut tiskit ym kotihommat tehtyä ja ajattelin istahtaa kahvikupin kanssa lehden ääreen, niin lapsi heräsi. Lapsi nukkui yleensä korkeintaan tunnin kerrallaan. Paitsi ihan pikkuvauvana.
 

Yhteistyössä