Mitä teette illalla sen jälkeen, kun olette saaneet lapset nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja "laiska"
  • Ensimmäinen viesti
"laiska"
Mä aina ajattelen..että joo pitäis siivota, tehdä muitakin kotihommia, vois valmistella seuraavan päivän ruokaa, käydä suihkussa, tehdä käsitöitä tms.. mutta aina siinä käy niin, että väsähdän telkkarin ääreen tai surffaamaan Ipadilla nettiin.. ärsyttää kun työt kasaantuu. Olen vaan niin väsynyt..ja sitten yhtäkkiä menee kolme tuntia siinä sohvalla maates..ja sit siirryn sänkyyn nukkumaan. Aatelkaa, viikossa se tekee jo 21 h hukkaan heitettyä aikaa.. Mä haluan muuttua, kun vaan tietäis, MITEN?? Pitäis ainakin tehdä jokin periaatepäätös, että facebookis ja kaksplussalla käyn vaan kerran viikossa..siihenhän sitä aikaa viikos paljon menee. Aivan tyhmää.

"laiska"
Eikä mulla edes ole mitenkään raskas työ, toimistossa istun päivät pitkät. Lapset ovat kyllä vielä pieniä..että onhan se arki kuluttavaa. Mutta en siltikään tiedä, onko väsymykseni "normaalia".

Riippuu. Joskus teen juurikin niitä siivouksia, ompelemisia, maalailemisia jne. toisinaan taas surffaan netissä tai katson leffaa.

Eilen olin niin totaali poikki, että en liikuttanut evääkään klo 17 jälkeen. Nyt näyttää siltä, että tulossa on parempi päivä, mutta saattaa olla, että teen ne siivoomiset ja maalaamiset tältä päivältä jo tässä päivänmittaan, jolloin voin taas ihan hyvin iltasella vaan hengata :)

"Anne"
Käyn nukkumaan, max. käyn suihkussa sitä ennen. Lapsi käy tarha-aikana nukkumaan vasta joskus 23 ja itsellä herätys about 6 ja heti pitää ajaa tunti autolla niin ei tee kauheasti mieli valvoa. Loma-aikana ollaan miehen kanssa, laitetaan iltapalaa, katsotaan elokuvaa, jutellaan, hierotaan toisiamme yms :)

"laiska"
Miksi lapsi valvoo noin myöhään? Pompsahti jotenkin tuo teksti silmiiin.. meillä ei MITENKÄÄN jaksaisi lapset noin myöhään valvoa, vaikka esikoinenkin on jo 5-vuotias.

"vieras"
Vähän millon mitäkin.. Kotihommat teen jo päivän aikana, joskus illalla on kuitenki tiskien laittoa ja pientä siivoomista. Mut muuten kattelen vaan leffaa tai jotain sarjoja, oon tietokoneella, teen käsitöitä.. Eikä oo kyllä yhtään huono omatunto, jollen jaksa niitä tiskejä laittaa! Mulla tulee tollasia väsymyskausia, voi kestää pari viikkoa, ei siitä tarvi ressata. ;)

[QUOTE="laiska";28738113]Miksi lapsi valvoo noin myöhään? Pompsahti jotenkin tuo teksti silmiiin.. meillä ei MITENKÄÄN jaksaisi lapset noin myöhään valvoa, vaikka esikoinenkin on jo 5-vuotias.[/QUOTE]

Meilläkin lapset menee pääsääntöisesti nukkumaan klo 22-23 välillä. Ikää 3v ja 4v, eivätkä nuku päikkäreitä. Heräävät aamusta siinä 7-8 pintaan, joskus tuo nuorempi saattaa nukkua jopa klo 9 saakka, kuten näemmä tänäänkin tekee.

Antaisin vaikka vasemman käden peukaloni, jos saisin lapset nukahtamaan jo klo 20, mutta kun ei, niin ei.

"vieras"
Katsellaan telkkaria, n.3x viikossa seksi siihen lisäksi, netissä selailua...sellasta rentoa. Mä teen niitä kotitöitä ennenku lapset menee nukkumaan, ne leikkivät keskenään tai pelailevat. Lapset menee nukkumaan n.klo 20-20.30 ja ikää 6v. ja 9v.

"laiska"
Meidän lapset ovat 1- ja 5- vuotiaat..ja nukahtavat siinä 20.00-20.30 myöskin. Loppuillan käytän siis tähän turhamaiseen tv:n katseluun ja netis surffailuun. Joskus, jos mies sattuu olla kotona..lähden vielä lenkille..ja kerta mies on kerrankin kotona..on usein illalla sit seksiäkin.. mut yksinäisiä iiltoine en saa mitään aikaiseksi..ja se ärsyttää.

Lapset menee nukkumaan illalla ysin jälkeen. Sitten syön iltapaa ja käyn suihkussa. Sekstailen. Katselen telkkaria, puhun puhelimessa tai surffailen netissä. Mitä tahansa muuta voin tehdä, mutten kotitöitä!

Itse meen nukkumaan siinä puoliyhdentoista aikoihin.

[QUOTE="hmmmmm";28738149]Ettekö harrasta laisinkaan liikuntaa iltaisin? Minä teen kotihommia siinä iltapäivän ja illan aikana lasten ollessa hereillä. Iltaisin joko lepään tai urheilen[/QUOTE]

Mie ainakaan jaksa ysin jälkeen enää mitään liikuntaa harrastaa. Liikunnaksi en laske miehen kanssa sekstailua.

[QUOTE="hmmmmm";28738149]Ettekö harrasta laisinkaan liikuntaa iltaisin? Minä teen kotihommia siinä iltapäivän ja illan aikana lasten ollessa hereillä. Iltaisin joko lepään tai urheilen[/QUOTE]

No harvemmin tulee lenkille lähdettyä enää klo 23 jälkeen, kun aamusta klo 7 saa taas olla heräämässä.

Mä urheilen mieluummin päivällä.

Arkisin siivoan keittiön samalla, kun iltapala syödään, joten sitä ei jää sitten myöhemmäksi. Pyykitkin yleensä pyrin hoitamaan ennen iltapalaa ja muut ns 'pakolliset' kotityöt, joten illalla kuopuksen nukahdettua istun hetken sohvalla tai kaadun samantein sänkyyn. Teen fyysisesti(kin) liikkuvaista työtä, niin olen aika puhki työpäivän jälkeen.

Katsotaan telkkaria lähekkäin, saatetaan ottaa lasilliset punaviiniä (ei tosin nyt raskausaika), käydään ehkä saunassa tai vähintään suihkussa. Kotihommia en iltaisin yleensä tee muuta kuin pyykit laitan kuivumaan. Kaiken muun yritän hoitaa päivällä, että jäisi aikaa miehelle.

Niin ja kaikki tämä riippuu siitä, monelta mies on tullut rakennukselta kotiin. Jos tulee vasta 23 aikaan, niin sitten saatan touhuilla enemmän kotihommiakin. Tuolloin mies kotiin tullessaan käy suihkussa, syö ja menee nukkumaan.

"vieras"

ei ole hyvä urheilla ennen nukkumaanmenoa. Vaikeuttaa nukahtamista. Joillain voi kai onnistua. Venytellä saatan ja tietysti seksi käy välillä urheilusta.

Meillä myös näin kesällä 3v venyttää nukkumaanmenoa helposti siihen 22-23 asti. Välillä nukahti jo yhdeksältä. Ei nuku päiväunia ja aamuherätys välillä.jo 7, yleensä 8-9 aikaa. Vähän pelottaa kun päiväkoti alkaa pian, että mites se nukahtaminen. Itse tulen olemaan ihan loppu, jos aamuherätys joskus 6-7 aikaa ja nukkumaan olen päässyt siinä kahdeltatoista.

Tarvitsen sitä iltaaikaa, muuten ei jaksa. Usein ihan vaan siivoskelen keittiötä, koska yksin se on paljon mukavampaa. Toki katson tv:tä ja olen kaksplussalla samaan aikaan puhelimella. Kutominen on ihanan rauhoittavaa, sitäkin voisi kokeilla.

"Anne"
[QUOTE="laiska";28738113]Miksi lapsi valvoo noin myöhään? Pompsahti jotenkin tuo teksti silmiiin.. meillä ei MITENKÄÄN jaksaisi lapset noin myöhään valvoa, vaikka esikoinenkin on jo 5-vuotias.[/QUOTE]

No jaa'a kuule. Lapsi herää siinä 7-8 aikoissa, tarhassa pakkonukutetaan ja illat sitten pyörii sängyssä 21-> pari tuntia. Lomilla ei nuku päiväunia ja nukkuu silloin 21-8:30

"Anne"

Harrastan liikuntaa mutta en enää iltamyöhään. Menen aamulla tai heti päivän jälkeen salille.

Hetki voi mennä asunnon järjestelyssä, yleensä pyrin tuota tekemään jo siinä iltatoimien yhteydessä. Nuo lasten nukahtamisen jälkeiset tunnit lasken omaksi ajaksi. Jos mies on kotona voidaan laittaa jotain hyvää ruokaa tai muuten syödä iltapala kaksin. Ihan vaan jutellaan, katsotaan ehkä joku filmi tai luetaan kirjaa ääneen toisillemme. Muutoin saatan istua netissä, neuloa, katsella telkkaria, käydä kylvyssä, jutella puhelimessa äidin/jonkun sisaruksen/ystävän kanssa. Suunnitella seuraavaa päivää. Jos on koulupäivä edessä laitan reput, vaatteet ja aamupala-astiat yms valmiiksi.

Yhteistyössä