Mitä teet työksesi? Nautitko siitä? Olen 27v eikä hajuakaan mitä voisin tehdä työkseni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Illulallu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Illulallu

Vieras
Tämän ketjun tarkoituksena kurkata vähän että mitä muut tekevät.

Ei ole mitään käsitystä siitä, että mille alalle voisin hakeutua opiskelemaan. Valmistuin kesällä, mutta tämä ala ei kiinnosta ollenkaan.

Kerrothan vielä mikä on koulutuksesi ja kauanko opiskelit, auttaisi minua opiskelupaikan suunnittelussakin, että mitä kaikkea koulutuksilla voi sitten tehdä

Opiskellut ammatit pph,v.1992-1993
koulunkäyntiavustaja 2010 (aikuispuolella opiskelu kesti 9kk)

Tällä hetkellä teen kotiavustajan työtä,se on lähinnä vanhusten ja vammaisten hekilöiden kotona siivoamista,puiden kantoa..ja palvelutalolla käy 2 x vko saunottamassa vanhuksia ja vammaisia. Tälle alalle en ole opiskellut.

Opiskellut ammatit pph,v.1992-1993
koulunkäyntiavustaja 2010 (aikuispuolella opiskelu kesti 9kk)

Tällä hetkellä teen kotiavustajan työtä,se on lähinnä vanhusten ja vammaisten hekilöiden kotona siivoamista,puiden kantoa..ja palvelutalolla käy 2 x vko saunottamassa vanhuksia ja vammaisia. Tälle alalle en ole opiskellut.

Avusjilla vissiin aika surkea palkka? Mä oon totisesti ihan hukassa. Opettajat, läkärit yms niin ajattelen ettei minusta ole siihen. Tuntuu että joudun lopun ikääni olemaan jossain tehtaassa pakkaajana tms paskahommaa.

[QUOTE="A.p";25368704]Avusjilla vissiin aika surkea palkka? Mä oon totisesti ihan hukassa. Opettajat, läkärit yms niin ajattelen ettei minusta ole siihen. Tuntuu että joudun lopun ikääni olemaan jossain tehtaassa pakkaajana tms paskahommaa.[/QUOTE]

Koulunkäyntiavustajan palkkaa en tiedä,eiköhän se mene kvtes:in mukaisesti...mutta kotiavustajan listapalkka oli 1500/kk.
Mä en tosin saa kun sen 85% palkasta..

Olen koulutukseltani yo-merkonomi (markkinointi) ja yhteiskuntatieteiden kandi. Enkä ole tehnyt päivääkään koulutustani vastaavaa työtä :)
Olen sitä mieltä, että kannattaa vaan tarttua niihin työtilaisuuksiin, mitä eteen tulee ja siitä sitten hiljalleen työtä vaihtamalla siirtyä lähemmäs sitä omaa ihannetta. Kaikkea ei voi saada - sen kanssa on vaan elettävä.

Työskentelen IT-alalla projektipäällikkönä ja olen tyytyväinen. Enpä olis osannut kuvitellakaan tätä kaksvitosena. Jos olisin tavoitellut tätä, olisin toki hakeutunut opiskelemaan jonnekin muualle jo heti lukion jälkeen.

KTM, enkä tiedä pätkääkään mitä voisin tehdä. Tai tiedän *elvetin hyvin, mihin en ainakaan pääse. Haluaisin päällikköhommiin, mutta eipä sitä pelkillä papereilla.

Mulla on motto: Tänne ei olla tultu nauttimaan!!
Jokainen tekee jotain ja se pitäs kokea tärkeäksi tai tarpeelliseksi hommaksi. Jos tuntuu sille, ettei tällasta jaksa, ei sitä ainakaan loppuelämää voi tehdä! Hakeudu vaikka ammattistarttiin, sieltä saa eri aloille harjoittelupaikkoja sen vuoden aikana, minkä se kestää. Tietysti siellä on eniten juuri peruskoulunsa lopettaneita, mutta tarviiko sun kertoa niille, kuinka vanha olet?
Toisena vaihtoehtona voisi olla sellainen omatoiminen vapaaehtoistyö-kokeilu. Kysyt firmojen päälliköiltä saisitko tulla viikon kestävään vapaaehtoistyöhön ja sillee(tästä en tiedä kuinka onnistuu/toimii. Toivottavasti omaat hygieniapassin, se helpottaa harjoittelupaikan saantia.
JA hei! Eihän vaan se palkka oo tärkein?? Kunhan saa senverran, että tulee toimeen...=)

[QUOTE="RautaRouva";25368746]Mä olen myös 27v nainen ja työskentelen metallialalla. Palkkani on n. 2800€/kk ennen veroja.
Peruskoulu ainoastaan käytynä.
Pidän työstäni kovasti :)[/QUOTE]

Mitä teet käytännössä? Jos ei koulutustakaan ole :)

Olen kirjastovirkailija. Palkka ei suuren suuri, mutta työhön nähden mielestäni hyvä. Pidän työstäni hyvin paljon ja haluan olla kirjastontäti koko työurani ajan. Opiskelin AMK:ssa kirjastopuolen tradenomiksi, alla lukio ja kaksikin eri ammattitutkintoa.

[QUOTE="Tiina";25368785]Asiantuntijatehtävät, IT-ala, FM. Nautin työstäni, mutta jatkuva pelko töiden loppumisesta aiheuttaa päänvaivaa. Mitä muuta voisin tehdä. Ikä 36v. Nainen.[/QUOTE]

Lautatko vielä että mitä kouluja olet käynyt

[QUOTE="A.p";25368754]Mitä teet käytännössä? Jos ei koulutustakaan ole :)[/QUOTE]

Monenlaista hommaa tulee tehtyä, mitä tarvetta milloinkin tehtaassa on.
Kokoonpanoa, hitsausta (käsin tai robotilla), maalausta...tms.
Homma on välillä raskasta ja likaistakin, viihdyn silti.
Koulutusta minulla ei tosiaan ole mutta osaamista alaltani kyllä :) Ja motivaatiota oppia lisää!

Yrittäjä olen, työkseni pääasiassa talikoin paskaa. Nykyään työhöni sisältyy myös jonkin verran paskantuottajien paijailua ja liikuttelua.
Sivubisneksenä vähän ompelen, askartelen risutöitä, koruja ja milloin mitäkin, ja pidän kylän pikkulikoille ratsastustunteja.
Ja tykkään tosi paljon.

Lukiopohjalta ponnistelen, tosin on mulla puolet datanomin opinnoista ja 3/4 merkonomin koulutuksesta käytynä, mutta ei ne sit vaan napanneet.

Nyt käyn tässä sivussa hevoshierojakoulua, joka on lähempänä sitä omaa juttua, ja toivon että pääsen niitäkin hommia tekemään ainakin osittain työksenikin.

Yhteistyössä