Mitä teet työksesi? Nautitko siitä? Olen 27v eikä hajuakaan mitä voisin tehdä työkseni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Illulallu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nelly83";25371860]Koulutukseltani olen ylioppilas (merkonomin tutkinnosta puuttuu 21ov). Ammatiltani olen palkkakirjanpitäjä. Ja kyllä, nautin työstäni. Töihin on mukava mennä ja varsinkin pidemmän loman jälkeen kaipaan jo töihin:)[/QUOTE]

Niin ja peruspalkka on reilut 2000, joka on minulle ihan riittävä.

Pyöritän kirpparia ja nautin työstäni. Koulutukseltani olen vaatetusalan artesaani, josta nyt sinällään ei ole muuta hyötyä työlleni, kuin että siinä sivussa teen vähän ompeluhommia. Yhteensä 5 vuotta olen käynyt kolmea eri vaatetusalan koulua, kunnes sitten valmistuin yhdestä, vaikka se viimeinen onkin ihan normaali 3 vuoden koulu.

Mä olen lähihoitaja, ensi viikolla aloitan sairaanhoitaja- opinnot.
Hoitoala on mun juttu=)
En tosiaan suosittele hoitoalaa kenellekään joka ei koe sitä edes hiukkasen omakseen, liikaa näkee porukkaa joita ei kiinnosta tuon taivaallista potilaiden hyvinvointi..

Olen DI ja ollut töissä teollisuudessa toistakymmentä vuotta. En erityisemmin nauti tai pidä työstäni mutta en inhoakaan. Palkka on ajan saatossa noussut hyvälle tasolle mutta on vastaavasti siunaantunut vastuutakin.

Insinöörin hommat sopii mielestäni hyvin "leipäpapeille".

Sosiaaliohjaaja taitaa olla se virallinen nimike. Ls-puolella olen ja Amk:n käynyt. En voi sanoa nauttivani työstäni, pidän siitä paljon. Nautin sitten aivan muista asioista, harrastuksista ym. Palkka on huono mutta sen tiesin jo hakeutuessani koulutukseen.

siis eikö sosionomin palkka ole kuitenkin se 2500-2800e/kk ? Ei se nyt niin huono palkka ole,monilla aloilla se palkka on 1500-1600e/Kk se on huono palkka

Olen tekniikan tohtori ja töissä tutkijana yliopistolla. Sopii sellaiselle joka tutkimuksesta tykkää ja minä tykkään. Opetuksesta en pidä ja se on ammatin iso miinus. Niin ja palkka on koulutukseen nähden ihan paska :)

Hei Kaikki, sori samalla kun hiukka kirjoittelen asian vierestä...
Mikä tuote/palvelu puuttuu suomesta? Esim. hevoshierojalle- mitä tuotteita siltä hevoskentältä puuttuu? Annatko vinkkiä pliis?
Anne

Eh, 4 v. myöhemmin satuin lukemaan tätä ketjua. Olisi ihan mielenkiintoista tietää, onko AP löytänyt mieleisensä työn..

Itse olen valmistunut yläasteen jälkeen matkailualan kaksoistutkinnosta. Tein pari vuotta alan toimistotöitä, jolloin hain kosmetologiksi. Nyt opiskelen aikuiskoulutuksena kosmetologin ammattia ja olen alkanut todella ahdistumaan näistä "ei ole töitä" / "ei tule rahaa" -tarinoista. En ole tosiaan koskaan tiennyt varmaksi, mitä elämältäni haluaisin. Tuntuu, että olisi aivan umpikujassa ja ikääkin tulee koko ajan lisää. Eikä haluisi kauheasti enää opiskellakkaan, kun on varsin köyhää tää opiskelijan elämä... :(

Jos haluaa tulevaisuudessa tietyn palkan niin opiskeltava ala kannattaa valita sen mukaan ja tietysti katsoa myös työllisyystilanne ko. Alalla. Ja aina parempi jos on tyytyväinen ammattiinsa. :) kosmetologin palkasta ja työllisyystilanteesta en tiedä, itse olen insinööri, työttömänä en ole ollut päivääkään ja palkka yli 3000 e.

työterveyshoitaja.. päivätyö.. aikuiset ovat kohteena/potilaina.. suht mukavia hoidettavia sillä ovat kuitenkin päässeet työelämään /on työsuhde. Yksin voit organisoida työt, toki on myös aika yksin vastuussa asioista. Toisaalta on tiimi tukena (lääkäri, psykologi, fyssari + muita tth kollegoja ) Ei tarvitse olla eritteiden kanssa tekemissä (olen siis tehnyt myös joskus sairaanhoitajan 2 - ja 3-vuorotyötä) Palkka voisi olla parempi,nyt yli 3000 e/kk.

Yhteistyössä