Mitä teet työksesi? Nautitko siitä? Olen 27v eikä hajuakaan mitä voisin tehdä työkseni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Illulallu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie oon lähihoitaja, oppinnot kesti 2.5 vuotta.
Nyt työskentelen iltapäiväkerhonohjaajana, palkka on 84 % lähihoitajan palkasta eli
n 1600 e ja päivittäinen työaika n 6 1/2 tuntia.
Tykkään työstä paljon, miun työhön kuuluu myös välipalan suunittelu, tarvikkeiden hankkimen
ja valmistelu.

Sosiaaliohjaaja taitaa olla se virallinen nimike. Ls-puolella olen ja Amk:n käynyt. En voi sanoa nauttivani työstäni, pidän siitä paljon. Nautin sitten aivan muista asioista, harrastuksista ym. Palkka on huono mutta sen tiesin jo hakeutuessani koulutukseen.

Mä olen koulutukseltani filosofian maisteri ja mulla on äidinkielen ja kirjallisuuden aineenopettajan pätevyys. Olen ollut opetustyössä kymmenisen vuotta. Tällä hetkellä työttömänä. Nyt yritän suunnata vähän uudelle alalle (toiveissa olisi kustannustoimittajan tai toimittajan ammatti, pitää katsella millaisia ovia tässä avautuu), koska olen turhautunut siihen, että opetustyössä niin suuri osa ajasta kuluu muuhun kuin itse opettamiseen. Lisäkseen opettajan työn arvostus on pohjalukemissa - en tiedä, haluanko tuhlata aikaani toisten sylkykuppina olemiseen.

Minä olen peruskoulutukseltani sairaanhoitaja, siitä 12v työputken jälkeen työn ohella kouluttauduin terveystieteiden maisteriksi opepuolelta. Nyt olen kohta 6 vuotta hoitotyön lehtorina leipäni hankkinut.

Tykkään hirveästi :)

Olen lähihoitaja. Peruspalkka n.2100€/kk miinus verot. Kolmivuorotyö tuo lisiä (käteen) kuukaudessa 300-400€ keskimäärin.
En tykkää, koitan keksiä uuden ammatin, mut ongelma on se, et ei kiitos hoitoalaa mutta kyllä kiitos parempi palkka.

Vartija. Pohjakoulutuksena ylioppilas ja pari ammattitutkintoa. Alalle ajauduin vähän vahingossa, mutta tykkään! :) Suunnitelmissa ehkä joskus ammattitutkinto myös vartiointialalta.

Terveydenhuollon tekstinkäsittelijä eli kirjoitan lääkärien saneluita. Peruspalkka on noin 1800 eur. Kävin kurssin ja tällä tiellä ollaan nyt vakipaikassa. Pidän hommasta älyttömän paljon, koska pidän kirjoittamisesta ja olen ollut aina nopea kirjoittaja.

Nuoriso-ohjaaja, töissä iltapäiväkerhossa. Lukion kävin, sitten nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaajan tutkinnon. Vähän vahingossa tuolle alalle jouduin, mutta olen tykännyt työstäni kyllä.

Katselen kuitenkin muitakin työpaikkoja aina välillä, ja mietin, että pitäsi hankkia amk- tai jopa yliopistotutkinto. Olen ajatellut toimintaterapauttia; tällä minun paikkakunnalla ei pysty opiskelemaan yhteisöpedagogiksi, joka sekin voisi olla mielenkiintoinen ammatti.

Korkeampi tutkinto siksi, että näillä papereilla on huono edetä uraportailla.

Edit; Niin, mä olen 28-vuotias, enkä ajatellut olla ip-kerhossa töissä loppuelämääni... Jotain pitäisi jossain vaiheessa keksiä!

Viimeksi muokattu:
viimeisin koulutus lähihoitaja

Toimin tällähetkellä yhden asuntolan yökkönä, sekä yksityisessä kotipalvelussa hoitajana. Palkka kiitettävä liikkuu 3500€ - 4000€ /kk välillä, riippuen lisistä. Pidän työstäni

Viimeksi muokattu:
Sairaanhoitaja, vanhuspuoli ja pidän työstäni valtavasti. Kahta vuoroa teen. Pohjakoulutuksena lähihoitaja ja sairaanhoitaja (AMK).

Kouluja käynyt myös maatalouspuolelle. Ollut emäntänä ja lomittajana. Lomittajalla huonot työajat, muuten työ mukavaa!

Merkonomi ja toimistosiihterinä työskentelen. Tykkään työstäni, ja merkonomintutkinto on minusta aika hyvä sellanen perustutkinto. Niillä papereilla kun pääsee vähän minne vain mikä liittyy taloushallintoon tai myynti-ja asiakaspalveluun.
Alkupalkka ei tietenkään ole hyvä, mutta on suuria mahdollisuuksia kavuta korkeammalle.

Olen taloushallinnon merkonomi ja työskentelen erässää yrityksessä talousassistenttina. Fyysisesti helppo työ ja mukavan haastavaa kun joutuu miettimään kaikkia talouskoukeroita (hoidan siis yksin koko firman taloudenpidon).

Mutta ei ole kyllä minun alani. Haluaisin sairaanhoitajaksi, se on minun juttu :)

Koulutukseltani olen ylioppilas (merkonomin tutkinnosta puuttuu 21ov). Ammatiltani olen palkkakirjanpitäjä. Ja kyllä, nautin työstäni. Töihin on mukava mennä ja varsinkin pidemmän loman jälkeen kaipaan jo töihin:)

Olen opiskellut ravintola-alaa peruskoulun jälkeen joka ei ollu mun juttu.
Sit opiskelin lähihoitajaks ja olin jokusen vuoden alan töissä.
Nykyisin olen Sairaanhoitaja (AMK), ja olen töissä sairaalassa. Haaveena kosmetologin ammatti ja oma yritys...

Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;25371505:
viimeisin koulutus lähihoitaja

Toimin tällähetkellä yhden asuntolan yökkönä, sekä yksityisessä kotipalvelussa hoitajana. Palkka kiitettävä liikkuu 3500€ - 4000€ /kk välillä, riippuen lisistä. Pidän työstäni

Missä lähihoitaja saa muka noin hyvää palkkaa????:O

Yhteistyössä