Mitä teet jos joku kiilaa sinua jonossa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tänään kaupassa oli kovat ruuhkat kassalla. Jouduin siirtämään kärryäni aina välillä taaksepäin, jotta muut pääsi jonon läpi muille kassoille. Kun osa porukasta oli mennyt ohi, muiden perässä tullut herra kiilas vaan törkeesti siihen väliin minkä olin hetkellisesti jättänyt kulkuväyläksi.

Koputin herraa olkapäälle ja sanoin asiallisesti "anteeksi, olin tässä jonossa ensin". Herra totesi vaan että "aijaa", ja joku virne päälle. Ei tietenkään anteeksipyyntöä suomipossulta - tietenkään. Totesin vielä asiallisesti että annoin vain muille kulkutilaa, mutta mitään vastausta en saanut siihenkään, mulkoilua vain.

Mutta eipä tuo vielä mitään, enpä tiennytkään minkä virheen tein. Tuon jälkeen kys. "herrasmies" parkkeerasi jonoon aivan liki minun selän taakse, kädet lanteilla ja katseli siinä sitten murhaavasti koko jonotuksen ajan puuskuen.

SIIS MITÄ VITTUA NYT OIKEESTI??!! Onko se oikeasti noin rankkaa toisille jos asiasta sanotaan ystävällisesti?

Mitä itse teet jos joku etuilee sinua jonossa?
 
vierailija
Oisin vihanen ja sanoisin. Jos ei siirtyis niin sanoisin, että haluatko, että näytän kädestä pitäen missä sun paikkas alun perin oli.

Toi on sairaan ärsyttävää touhua joillakin. Ihan oikein ap teit ja noita saamarin vatipäitäon hyvä pudottaa maanpinalle.
 
Mitäpä tuohon voi muuta kuin olla joko hiljaa tai sanoa, että olin jonossa ensin. Mitään elämää suurempaa sotaa en tosin jaksa tai halua aloittaa kun ei sitä tiedä ikinä minkälainen ihminen sitä olisi sitten se toinen osapuoli.
 
Etuilijan tyylistä ja tilanteesta riippuen joko sanon kohteliaasti, että minun paikkani oli joko siinä, tai jos epämääräisempi tilanne (ei selkeää jonoa), niin tallaan kantapäille/tyrkkään "vahingossa" kärryllä.
 
vierailija
Sanon kiilaajalle asista, ja jos se ei vaikuta, sanon henkilökunnalle asiasta. Jos henkilökunta ei tee asialle mitään, menee koko kauppa boikottilistalleni. Esim. Helsingin Sokoksen Mäkkärissä en ole käynyt 15 vuoteen juuri sen takia, että ovelle asti ulottuvan jonon ohi käveli jengiä sujuvasti suljetulle kassalle, joka sitten avattiin erikseen etuilijalle.
 
Mikä on suomipossu?

Tilanteesta riippuen joko puhkun ja puhisen, tai annan olla. Harvemmin tulee sellaisia tilanteita eteen
 

Yhteistyössä