Nyt aluksi iso voimahalaus sinulle.Tarinaasi lukiessa minulle tuli elävästi mieleen oma elämäni pari vuotta sitten.Olin miehesi kaltaisen miehen kanssa naimisissa 9-vuotta ja tuollaiseksi meidänkin elämä pikkuhiljaa muuttui.Aina vika oli minussa miksi loppujen lopuksi oli suuttunut.Olin muka aloittanut milloin murjotuksen,milloin nal´kutuksen milloin mitäkin.Mieheni oli humala ja krapulapäissään todella ilkeä ja arvaamaton.pari kertaa löikin ja aina oli muka vahinko)))).Tai ei muistanut seuraavana päivänä mitään ...ym.Miehelläni oli alkoholiongelmaa joka pikkuhiljaa paheni.Mielestäni loppuaikoina hän oli jo jonkin sortin alkoholisti.
Meillä oli ihana talo,ihanat naapurit,lasten kaverit,koulu.Tiesin että jos lähden en saa mistään läheltä asuntoa ,koska siellä oli vain omakotitaloja.
Kauan mietin lähtöä,annoin anteeksi ,uskoin lupauksiin.
Mies oli myös ns. selvinpäin ailahtelevainen,äkkipikainen ,hermostunut.Välillä taas yli-iloinen.Ikinä ei ollut ns. keskitietä.
Viimeinen pisara oli talousvaikeuksien keskellä (rahat meni viinaan ja uhkapeleihin) se että alkoi esikoista tuuppimaan ,nostamaan poninhännästä ja potkasi krapulassa.Kissakin nilkutti kun oli potkinut sitä.
Itki ja parkui onnetonta oloaan aina ,lupasi muuttua ,vannoi että rakasti meitä ym.Kuitenkin haukkui minua lehmäksi,hu.o.rak.si. ym.
Sitten humalassa huusi minulle ,että häivy tai tapan sinut!!!Lasten kuullen.
Pakkasin aamulla laukun vähin äänin ja menin laste kanssa turva-asuntoon .Sieltä omaan vuokra-asuntoon .Otin avioeron heti. Kaikki tapahtui sitten lopulta nopeaan tahtiin.Turva-asunnossa nukuimme kaikki kolme ,minä ja lapset pitkästä aikaa levollisesti,pelkäämättä.
Nyt tuosta on kulunut 1,5-vuotta ja olen niin onnellinen että tein sen ....lähdin.Asunto on vaatimaton,palkka riittää juuri,mutta olen taas lasten kanssa ns. elävien kirjoissa.Tuntuuu että henki kulkee ,sydän ei tao,möykky on pois kurkusta.
Välillä mies soittelee vielä kiukkupäisssän ,lähettelee uhkausviestejä ym .kännissä ,mutta on oven ulkopuolela ja tänne ei tule.