mitä teen nyt kun minut on "pahoinpidelty"?

• Viestiketjun aloittaja "savanna"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25271574]^Kahvimukin seinään heittämisestä ei käsi murru kuin korkeintaan siltä heittäjältä. Aloittajalta oli käsi murtunut, häntä oli lyöty ja kuristettu ja hän pelkää. Ei tarpeeksi syytä lähteä pois kotoa turvaan? Jos siis oletetaan, että näin on käynyt.[/QUOTE]

Aloittaja taisi sanoa että "mun käsi on varmaan murtunut apuaaa" tai jotain tähän tyyliin. Hyvinhän sillä sääliä saa sekä täältä että siltä mieheltä kun seuraavan kerran näkevät. Muhun ei menny ihan täydestä.

tämä koko tarina taitaa olla pelkkä provo. jotta saataisiin kauheat tappelut/väittelyt aikaan.

ensinnäkin ap kirjoitti mitä on tapahtunut ja kyseli mitä tehdä "murtuneella kädellä minkä itse oli diagnisoinu" sen jälkeen ei kuulu yhtään mitään

"Siiri"
Naisten linjalta lainattua:

"Väkivaltaa kohdanneen on tärkeää muistaa, ettei väkivalta koskaan ole uhrin syy eikä mikään selitys oikeuta väkivallan käyttöä. Vaikka väkivaltaiselle käytökselle on löydettävissä syitä, ei väkivalta ole missään tilanteessa oikeutettua eikä väkivaltainen käytös riipu uhrin toiminnasta. Väkivallan tekijä on aina itse vastuussa omasta käytöksestään. Vastuuta ei myöskään vähennä esimerkiksi tapahtuman aikainen päihtymystila tai päihderiippuvuus."

Tähän uskon itse vahvasti

[QUOTE="vieras";25271600]Jos se, että luotettava ja rakastamasi ihminen käyttäytyy ihan yllättäen noin arvaamattomasti, että seurauksena on murtunut käsi ja pahoinpitely, niin et pelkäisi? Oikeasti? Jos pahoinpitely ja riidat ovat toistuvia, niin niihin voi turtua, eikä enää jaksa edes pelätä. Mutta kuvittele, että miehesi tulisi nyt, löisi ja katkoisi sinulta käden.[/QUOTE]

mutta jos kaikki tapahtuisi noin yks kaks niin luultavasti jokainen haluasi selvittää miksi näin tapahtui... varmaan koko suku haluaisi jotain vastauksia

[QUOTE="vieras";25271600]Jos se, että luotettava ja rakastamasi ihminen käyttäytyy ihan yllättäen noin arvaamattomasti, että seurauksena on murtunut käsi ja pahoinpitely, niin et pelkäisi? Oikeasti? Jos pahoinpitely ja riidat ovat toistuvia, niin niihin voi turtua, eikä enää jaksa edes pelätä. Mutta kuvittele, että miehesi tulisi nyt, löisi ja katkoisi sinulta käden.[/QUOTE]

Jos mies katkoisi minulta käden olisin vihainen enkä haluaisi enää olla missään tekemisissä. En silti pelkäisi. Ja ymmärtääkseni tässä ei ollu keneltäkään käsi poikki.
Ja ei, en pelkäisi jos rakastamani ihminen pahoinpitelisi minua tuolla tavalla. Olisin silloinkin vihainen tai pettynyt mutta en pelkäisi. Miksi pelkäisin?
Ja oma mieheni ei pahoinpitele mua mutta aikaisemmissa suhteessa olen sitä saanut kyllä osakseni.

[QUOTE="Siiri";25271619]Naisten linjalta lainattua:

"Väkivaltaa kohdanneen on tärkeää muistaa, ettei väkivalta koskaan ole uhrin syy eikä mikään selitys oikeuta väkivallan käyttöä. Vaikka väkivaltaiselle käytökselle on löydettävissä syitä, ei väkivalta ole missään tilanteessa oikeutettua eikä väkivaltainen käytös riipu uhrin toiminnasta. Väkivallan tekijä on aina itse vastuussa omasta käytöksestään. Vastuuta ei myöskään vähennä esimerkiksi tapahtuman aikainen päihtymystila tai päihderiippuvuus."

Tähän uskon itse vahvasti[/QUOTE]

Aloitan uuden ketjun koskien juurikin tuota mitä lainasit, itsekkin olen joskus lukenut tuon artikkelin ja suu loksahti auki.,

Minkälainen idiootti voi tuon kirjoittaa ja samalla katsoa peiliin ja todeta olevansa rehellinen normaali älyinen ihminen.

Niin se uuusi ketju... pieni hetki.

[QUOTE="Siiri";25271619]Naisten linjalta lainattua:

Tähän uskon itse vahvasti[/QUOTE]

Tähän uskoo aika moni nainen ja mitä siitä seuraa? Se että luulevat voivansa käyttäytyä miten vaan ja mies ei tee mitään.

[QUOTE="vieras";25271650]Toi on aika halventavaa pahoinpideltyjä kohtaan.[/QUOTE]

Millä tavalla? Tottahan se on. On muakin pahoinpidelty ja kyllä mä voin ihan rehellisesti sanoa että pari kertaa siihen on ollut aihettakin.
Joku raja naisillakin pitää olla siinä miten puhutaan miehelle tai millä tavalla muuten käyttäydytään. En mä sitä sano etteikö olis miehiä jotka hakkaa muijaansa ihan ilman syytä, oon mä niinkin turpaani saanu, mutta aina niin ei kuitenkaan ole.

• Tykkää
Reactions: Jaska-
"vieras"
Millä tavalla? Tottahan se on. On muakin pahoinpidelty ja kyllä mä voin ihan rehellisesti sanoa että pari kertaa siihen on ollut aihettakin.
Joku raja naisillakin pitää olla siinä miten puhutaan miehelle tai millä tavalla muuten käyttäydytään. En mä sitä sano etteikö olis miehiä jotka hakkaa muijaansa ihan ilman syytä, oon mä niinkin turpaani saanu, mutta aina niin ei kuitenkaan ole.
Juuri tuo on todella halventavaa, että pahoinpitelyyn voi sinun mielestäsi olla aihetta.

Minun mielestäni pahoinpitelyyn ei voi koskaan olla aihetta. Riidat, erimielisyydet, ärsytykset, vitutukset ja raivokohtaukset hoidetaan puhumalla/poistumalla tilanteesta tai vaikka polkemalla jalkaa. Ei koskaan pahoinpitelemällä toinen.

[QUOTE="vieras";25271685]Juuri tuo on todella halventavaa, että pahoinpitelyyn voi sinun mielestäsi olla aihetta.

Minun mielestäni pahoinpitelyyn ei voi koskaan olla aihetta. Riidat, erimielisyydet, ärsytykset, vitutukset ja raivokohtaukset hoidetaan puhumalla/poistumalla tilanteesta tai vaikka polkemalla jalkaa. Ei koskaan pahoinpitelemällä toinen.[/QUOTE]

Niin no mun mielestä siihen voi olla aihetta. Enkä näe siinä mitään halventavaa. Ihan yhtä lailla joskus voi naisella olla syy lyödä miestä.

"mie"
VASTUU väkivaltaisesta teosta on AINA sillä joka välivaltaan turvautuu.
Toinen voi ärsyttää - silloin voi poistua huoneesta.
Toinen voi riidellä - silloin voi yrittää keskustella rakentavasti, riidellä mukana tai poistua tilanteesta.
Jokaiseen tilanteeseen on jokin muukin vaihtoehtoinen toimintatapa, mutta väkivalta ei ratkaise mitään

[QUOTE="vieras";25271792]Niin? Mutta arvaamaton käytös ei aiheuttaisi pelkoa?[/QUOTE]

mahdollisesti. omalla kohdalla se oli pelko siitä mitä sille toiselle on tapahtunut!
sairaus jne en osaisi pelätä henkeni puolesta.
ja tuskinpa tätä koko juttua on edes tapahtunut... todella vaikea sanoa etukäteen mitä silloin tekisi jos näin itselle tapahtuisi

[QUOTE="mie";25271760]VASTUU väkivaltaisesta teosta on AINA sillä joka välivaltaan turvautuu.
Toinen voi riidellä - silloin voi yrittää keskustella rakentavasti, riidellä mukana tai poistua tilanteesta.
Jokaiseen tilanteeseen on jokin muukin vaihtoehtoinen toimintatapa, mutta väkivalta ei ratkaise mitään[/QUOTE]

Niin...tietysti nainen ajattelisi näin koska naiselle fyysinen väkivalta ei useimmiten ole vaihtoehto, tai mahdollisuus.
Joten toki nainen yrittäisi /kuten tekeekin, luoda sellaiset pelisäännöt ongelmatilanteille jossa heillä on jonkinlainen high ground.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2072170-vakivalta-syy-seuraamus-oikeutus/

Tuolla asiasta lisää.

anteeksi annettu
Samaa mieltä.
Ja myöskään en usko että käsi on murtunu jos pystyt siinä istuu.
Mun mies mursi multa kylkiluun ja pystyin silti tehdä kaikenlaista pakollista. Kipulääkkeillä mentiin väkisin eteenpäin. Tässä sitä silti eletään suhteessa tuon miehen kanssa. Sillä on ongelma, mutta se ilmenee vain kun käytämme alkoholia. Enää emme juo kumpikaan ja elämä on parempaa kaikin tavoin.

Olisin voinut jättää hänet, mutta sen sijaan selvitimme asiat puhumalla ja lopettamalla alkoholin käytön kokonaan. Viina kun ei meille sovi, se tekee meistä riitaisia ja miehestä väkivaltaisen. Moni voi sanoa minua hulluksi, mutta hullu olisin ennemmin, jos kaiken tämän olisin jättänyt, kun asiat voitiin selvittääkin.

• Tykkää
[QUOTE="mie";25271760]VASTUU väkivaltaisesta teosta on AINA sillä joka välivaltaan turvautuu.
Jokaiseen tilanteeseen on jokin muukin vaihtoehtoinen toimintatapa, mutta väkivalta ei ratkaise mitään[/QUOTE]

Niin. Nainen ärsyttää ja valittaa. Mies poistuu huoneesta. Nainen tulee perässä ja valittaa siitä että mies poistui paikalta. Mies pyytää naista poistumaan tai yrittää itse lähteä ulos. Edelleen nainen jatkaa ärsyttämistä. Mies lyö. Ja kaikki on miehen syytä joka on alunperin yrittänyt poistua tilanteesta.?

• Tykkää
[QUOTE="vieras";25271792]Niin? Mutta arvaamaton käytös ei aiheuttaisi pelkoa?[/QUOTE]

Mutta tästähän on kysymys juurikin!

Miksi se tuntuu sinusta/naisesta _arvaamattomalta_ käytökseltä? Ei näin aina ole ollut, miksi nyt on ? pitäisikö niin ollakkin vaiko ei ?

Pitäisikö ihmisen tajuta että väkivalta, puolin ja toisin on _mahdollista_, ei siis vaihtoehto vaan mahdollisuus.

Pitäisikö ihmisten elää jossakin illuusiossa missä koskaan ei saa nyrkistä vaikka mitä tekisi ja sitten kun saa niin sitä kutsutaan arvaamattomaksi käytökseksi?

Useimmat miehet tietävät missä raja menee kun toimivat keskenänsä ja tämä raja ylitetään joskus tahallisesti baari illan päätteeksi, tieten tahtoen, ei se yllätyksenä tule kenellekkään.

• Tykkää
Reactions: mamacita_
Mun mies mursi multa kylkiluun ja pystyin silti tehdä kaikenlaista pakollista. Kipulääkkeillä mentiin väkisin eteenpäin. Tässä sitä silti eletään suhteessa tuon miehen kanssa. Sillä on ongelma, mutta se ilmenee vain kun käytämme alkoholia. Enää emme juo kumpikaan ja elämä on parempaa kaikin tavoin.

Olisin voinut jättää hänet, mutta sen sijaan selvitimme asiat puhumalla ja lopettamalla alkoholin käytön kokonaan. Viina kun ei meille sovi, se tekee meistä riitaisia ja miehestä väkivaltaisen. Moni voi sanoa minua hulluksi, mutta hullu olisin ennemmin, jos kaiken tämän olisin jättänyt, kun asiat voitiin selvittääkin.
Jos aloittaja on ollut kotona peloissaan koko yön ja istuu kaksplussalla niin en vaan jotenkin usko koko juttuun.
Ja tässä yksi esimerkki siitä että ei se turvakoti aina ole se ensimmäinen tai paras vaihtoehto.

storm
Minusta teidän pitäisi yrittää puhua asiat selväksi? Ensin lähtisin kuitenkin muutamaksi päiväksi sukulaisten luo, että mies tajuaa että kyse on vakavasta asiasta. En kuitenkaan ilmoittaisi poliisille tai lastensuojelulle, koska jos aiotte pysyä kuitenkin yhdessä niin tuosta ei tule kuin ongelmia koko perheelle, myös sinulle.

Kaikki tekee joskus väärin, mutta jos tuo toistuu niin sitten siitä on tulemassa tapa eikä sellaista kannata jäädä katselemaan. On muuten hassua, että kun tänne palstalle kirjoittaa tulleensa pahoinpidellyksi, niin saa vain haukut :D

"vieras"
Niin. Nainen ärsyttää ja valittaa. Mies poistuu huoneesta. Nainen tulee perässä ja valittaa siitä että mies poistui paikalta. Mies pyytää naista poistumaan tai yrittää itse lähteä ulos. Edelleen nainen jatkaa ärsyttämistä. Mies lyö. Ja kaikki on miehen syytä joka on alunperin yrittänyt poistua tilanteesta.?
Aikuinen mies osannee mennä ovesta ulos. Aivan kuten nainenkin vastaavassa tilanteessa. Normaali ihminen ei heittäyty väkivaltaiseksi, kun joku ärsyttää, vaan hoitaa asiat puhumalla tai poistumalla paikalta.

[QUOTE="vieras";25271856]Aikuinen mies osannee mennä ovesta ulos. Aivan kuten nainenkin vastaavassa tilanteessa. Normaali ihminen ei heittäyty väkivaltaiseksi, kun joku ärsyttää, vaan hoitaa asiat puhumalla tai poistumalla paikalta.[/QUOTE]

Mä olen esimerkiksi nähnyt tilanteen jossa mies yritti poistua asunnosta ja nainen meni eteen ja kielsi lähtemästä. Kun mies yritti mennä ohi tai yli tai ali tai miten vaan niin nainen oli aina edessä. Lähti seuraamaan vielä kun mies oli lopulta päässyt pois. Olisiko siis miehen pitäny lähteä kävelylle yhdessä vaimon kanssa kun tarkoitus oli päästä pois tilanteesta sen sijaan että tönäisi naisen pois josta nainen tietysti järkyttyi niin kovinkovin paljon että tuli mulle itkemään kuinka nyt sattuu ja aijai ja miten mies voi tehdä hänelle noin?

Yhteistyössä