Mitä te "timmit syötte"?

• Viestiketjun aloittaja lady of the lake
  • Ensimmäinen viesti
lady of the lake
Täällä utelias timmiytymään halukas entinen timmi kyselee, että mitä te jo timmit syötte?Olisiko antaa esimerkkejä esim.päivän ruokasisällöstä tyyliin aamupala, lounas, päivällinen jne...
Onko päivillä eroa, miten syöt riippuen siitä kuinka paljon liikut tai et liiku kyseisenä päivänä?

Mä syön vaikka mitä, mutta kun syön paljon, menen lenkille.

Tänään aamupalaksi jogurttijuomaa ja kahvia, lounaaksi broilerinfilee ja pari leipää, välipalaksi banaani, päivälliseksi kolme pottua, sienikastiketta ja muutama lihapulla, iltapalaksi jogurttia.

(eikä ole lenkkipäivä tänään)

vieras
Syön perusruokaa, aika lailla nälän mukaan (joka tietty vaihtelee liikunnan mukaan), samalla kun lapsetkin, mutta en syö sokeria juurikaan (paitsi kutsuilla), enkä varsinkaan sellaista missä on sokeria JA rasvaa, se jämähtää peppuun heti. Myöhäis-iltapalaksi usein vielä viilin, koska jos aamulla on kova nälkä, niin tulee helpommin kiusaus.

No mä syön mitä vaan ja aivan liian paljon herkkuja. En vaan ikinä ole ollut lihoavaa sorttia, eli samassa kuosissa olen kuin kymmenen vuotta ja ennen lapsia. Pyrin vain liikkumaan säännöllisesti, sillä en halua näyttää liian laihalta tai miten sen sanois, yritän näyttää mielummin urheilulliselta kuin pelkästään laihalta, mutta enpä tiedä oonko siinä onnistunut :whistle:

bmi22
Mun bmi 22, ollut koko aikuisiän, pehmeyttäkin löytyy kropasta. Esim. täännä söin:
aamupala: 2 -3 leipää
lounas:pinaattikeitto+kananmuna, leipä, maito
välipala:jäätelö
päivällinen:jauhelihapihvi, muusia, salaatti, maito
iltapala: 2 leipää+ kananmuna, maito

Lisäksi pari kertaa viikossa kahvittelua herkkuineen kavereiden kanssa, liikuntaa 3-4 kertaa viikossa kunnon hikeen.

Ai, no sitt mä oon.
Tällä hetkellä mä syön äärettömän surkeasti, ennen oon ollut hedelmien, salaattien ja vihannesten suurkuluttaja (oikeasti). Tänään mä olen syönyt 4 palaa ruisleipää, päällä kermajuustoa. Eilistä kermakastiketta perunoiden ja pihvin kera, paistettua kananmunaa, juonut mansikkamehukeittoa ehkä arviolta 4 lasillista, vettä kaksi litraa, mehua puolisen litraa ja kahvia pari kuppia. Sekä levyllisen tummaa Panda suklaata.

Uskomatonta kun sen laittaa ihan näin paperille. :ashamed:

Liikun koko ajan. Istun ensimmäistä kertaa päivän aikana tälleen illalla, muuten ollaan koiran ja lasten kanssa lähes jatkuvasti ulkoilemassa. Salille pitäisi mennä kun viitsisi... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Täällä utelias timmiytymään halukas entinen timmi kyselee, että mitä te jo timmit syötte?Olisiko antaa esimerkkejä esim.päivän ruokasisällöstä tyyliin aamupala, lounas, päivällinen jne...
Onko päivillä eroa, miten syöt riippuen siitä kuinka paljon liikut tai et liiku kyseisenä päivänä?
aamiainen: kaksi kuppia kahvia ja ruispalat-pari, jossa tuorejuustoa ja ituja välissä.
Lounas: proteiinipirtelö ja omena.
Välipala: nektariini
Päivällinen (retkellä uimalassa): ruispalat-pari, jossa tonnikalatäyte välissä ja tomaatti, sekä viinirypäleitä hiukan
Iltasella: raejuustoa, keitetty kananmuna ja tomaatti

paljon vettä koko päivän ajan! olen kylläkin laihdutuskuurilla ja tämä päivä oli erikoinen tuon retken vuoksi, muuten oisin päivälliseksi syönyt runsaasti salaattia ja jotain proteiinipitoista.

sitten kun ylläpidän painoani, niin konsteina on runsas veden juominen, sokerin välttäminen, annoskokojen pienuus,lautasmallin toteuttaminen ja illalla kuuden jälkeen en enää syö. (jos nälkä on hirvittävä niin lasi piimää)

taisteluahan tämä on...

ja lisään vielä, että mun painoindeksi on 21. pyrin harrastamaan liikuntaa kun voin, joskus tiheämmin joskus harvemmin. rasvaprosentti oli viimeksi 22. että siinä mielessä olen ok kunnossa, mutta haluan olla vielä paremmassa..

lady of the lake
Kiitos kaikille kun autatte :) ja lisää neuvoja otan aina mielelläni vastaan.Itselläni ongelmana sekin, kun nuorempana olin aktiiviurheilija ja kulutin niin paljon, etten lihonut vaikka olisin syönyt mitä.Urheilemisen lopettamisen jälkeen kuljin edelleen kaikki matkat pyöräillen jne ja elämäntapani oli liikkuvainen ja aina vain pysyin hoikkana...Sitten pyöräytin kaksi mukeloa ja sen myötä liikkuminen on vähentynyt huomattavasti ja syömistottumukset huonontuneet totaalisesti :( Myöskin kotona ollessani oli vähän väliä napsittava jotain suuhun ja siitähän tulee tapa, joka on jäänyt päälle.Nyt olen rukannut syömisiäni ja siksi halusinkin neuvoja, että olenko ollenkaan oikealla tiellä.Liikkumista pitää vielä lisätä, mutta tuo työ vie voimia aikalailla ja työpäivän jälkeen on monesti mehut pois ja 3-vuorotyö vielä vähentää mahdollisuuksia.

vieras
neuvoa, sillä olen syönyt ihan norm. ruuat tänään + jätski + keksejä kahvilla+ nyt muutakin iltapalaa vaikkei nälkä oikeen olekkaan... mutta bmi: hin mun syömiset ei hirveesti näy

voivoi
syökää nyt herranjumala naiset enemmän!vähintään 1800kcal pvä.
ja kunnon perusruokaa!! n.3-4tunnin välein!! ne jotka syö ku linnut on niitä laihoja läskejä, muka timmejä hah.

lady of the lake
Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:
syökää nyt herranjumala naiset enemmän!vähintään 1800kcal pvä.
ja kunnon perusruokaa!! n.3-4tunnin välein!! ne jotka syö ku linnut on niitä laihoja läskejä, muka timmejä hah.
Osaisitko antaa esimerkkiä, mistä tuo 1800 kcal voisi koostua päivän aikana?

sutjakka
Esim näin.

Aamulla 1% viili tai maustamaton rasvaton jugurtti, soijarouhetta, pellavarouhetta, kahvia tai teetä

välipala hedelmä

lounas kalaa tai kanaa ilman kastiketta, reilusti salaattia ilman kastiketta

vp rasia kirsikkatomaatteja

päivällinen kirkasliemistä keitoa ja 2 ruispalaa

iltapala kaurapuuroa veteen ilman voisilmää, mehukeittoa vähäkalorinen

Liikuntaa vähintään 3x viikossa, mieluummin 5-6 krtaa.

Kerran viikossa herkuttelua kohtuudella.

vieras
Syön ihan tavallista ruokaa
Aamulla: 2 leipää ja kahvia
päivällä lounas (ihan mitä milloinkin kotiruokaa)
kahvi ja keksi
välipala 1 leipä ja jugurttia
päivällinen tavallista kotiruokaa
iltapala 2 leipää ja kahvia
harvoin karkkia/ herkkuja ja silloinkaan ei ahmimalla

tunnin juoksulenkki 4 kertaa viikossa :)

vieras
BMI 20,
aamulla rasvaton maito ja murot, kahvia, vettä
lounas 1 keitetty peruna, kastiketta, kanaa, kasviksia tms. tai keittoa, laatikkoa, mitä milloinkin, vettä
kahvia
päivällinen
1-2 ruisleipäpalaa, hieman margariinia, juustoa, pieni annos ruokaa
illalla
jogurtti tai 1-2 leipää, vettä
lisäksi salaattia, marjoja, ehkä hedelmä johonkin aikaan päivästä
pari kertaa viikossa karkkia, suklaapatukka tms.
lenkkeily 3-5 kertaa viikossa

Fleur de la Cour
Kaikkea ihan mitä vaan paitsi en naudanlihaa.. no joo sekin johtuu siitä ettei se sovi mun ruuansulatukselle eikä suinkaan siitä että siinä olis jotenkin homman salaisuus.. Mulla on vaan niin hiton hyvät geenit ;)

Yhteistyössä