Haluatko tarkentaa mitä se tarkalleen on, mitä se ei ainakaan ole?Kotiruokaa.
Aijaijai, makkarat on kyllä nounou.Meillä kotiruoka tarkoittaa perunoita/perunamuusia/lohkoperunoita, jauhelihakastiketta/pihvejä/pullia, makkarakastiketta/uunimakkaraa, keittoja, laatikoita..
Tehdään mahdollisimman paljon itse ja alusta asti. Lihat lihoina mieluiten ilman marinadia. Kasviksia ja salaatteja. Perusruokaa, jossa rasvojen määrät ja laadut on miehen ruokailujenkin vuoksi vähän tarkemmin katsottu. Ruoka-ajat säännölliset. Ei sen kummempaa. Perushäppää siis kotona. On karkkipäiväkin kerran viikossa ja sunnuntaisin tehdään kunnon ateria johon kuuluu pieni alkuruoka tai salaatti, pääruoka ja jälkiruoka.Haluatko tarkentaa mitä se tarkalleen on, mitä se ei ainakaan ole?
Meillä kotiruoka on perunaa, riisiä, makaroonia, marinoimatonta lihaa. Välillä käytetään vatajan allergia nakkeja tai makkaraa. Meillä kaksi lapsista moniallergisia, siksi ruokavalio on "terveellinen". Muuten varmaan syötäis enenmän eineksiä ja marinoituja tuotteita, makkaroita, jugurtteja. Mäkkärissä syödään kun on yksi niistä harvoista paikoista josta saa sopivaa ruokaa tilauksesta meidän kummalekin allegiselle ja heiltä saa muutenkin tarkat tiedot mitä ruuat sisältää. Toisin on esim jossain paremmissa ravintoloissa joissa tarjoilijat eivät osaa kertoa mitä raaka-aineita ruoka annos sisältää.Haluatko tarkentaa mitä se tarkalleen on, mitä se ei ainakaan ole?
totta. se et ottaa pakastealtaasta kanat juurespedillä ja heittää uuniin ei tarkoita et on itse sen tehny. meillä osa vihanneksista tulee omasta pellosta tai naapurista. samoin mehut ja marjat. lihakin välil. jos olis aikaa, energiaa, rahaa yms niin pistäisin muutaman elukan et sais maidon ja lihan ja munat omasta takaa. mut ehkä joskus viel.No tää kyllä on, mutta väitän että harvan kotiruoka on oikeasti kotiruokaa, vaan kaupan einesosaston hyödyntämistä hyvinkin pitkälle.
Sama kun naiset laihduttaa, skippaa lounaan ja vetää laukusta banaanin, tuoremehua ja jugurttia!
Päiväkodin ruoka tuskin tehdään itse vaan tulee suurkeittiöstä.
Ja kun mä käyn Prismassa, niin miksi mä näen kuinka perheet lappaa niitä marinoituja broilereita, jugurtteja, mehuja ja muroja ostoskärryt täyteen. Missä käy nää perheet sit shoppailemassa, jotka syö sitä "kotiruokaa"?