Mitä te ei-karppaajat oikein syötte?

  • Viestiketjun aloittaja vitpersaa
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Minna";27271438]Laihdutan.. 6 kg lähteny 3 vk. 25 kg vielä :D

Aamiainen: Pari ruisleipää kinkulla, juustoo, rasvaa, proteiinirahka, vitamiinijuoma.

Lounas: 2 perunaa, nakki/jauhelihakastiketta, salaattia, maitoo.

Välipala: Maitorahka mehukeitolla, hedelmä.

Päivällinen: Vastaava kun lounas..ihan perus kotiruokaa..kanaa, lihaa ym..

Iltapala: Leipää tai munakasta..

Teen fyysistä työtä, salilla pari krt vk.. On aiempaa taustaa salista, tiedän että pienenen näillä eväillä niin en lähe salaatti kana, salaatti linjalle pelkästään. Ennen söin hesee ja mäkki 4 krt vk monen kk ajan.[/QUOTE]


Kun siinä sellanen hommeli kun että jos elimistö tekee topin niin et laihdu kuin 1 kiloa viikko. riippuu treenauksesta.
 
"Coco"
[QUOTE="vieras";27270374]Tänään oli lohikeittoa, eilen makkarakasvispannua, toissapäivänä makaroonilaatikkoa. Joka aterialla syödään salaattia, joka vaihtelee päivittäin.[/QUOTE]

Makaronilaatikkoa en kyllä suosittele oikealle karppaajalle!
 
"Coco"
[QUOTE="nooli";27270396]tänään olen syönyt aamupalaksi pullan ja kahvia
lounas eines lasagne ja iso rahka. Pussi panttereita
illalla varmaan pari voileipää.

Näin syön yleensä joka päivä, mutta lounaana yleensä täytetty patonki[/QUOTE]

Olet Porvoosta!
 
"eee"
Mä syön kasviksia ja hedelmiä vähintään kilon päivässä.
En karppaa, mutta syön kyllä ns. hiilihydraattitietoisesti - vältän esim. perunaa, pastaa, riisiä ja leipää.
Kaurapuuroa kyllä syön viikoittain. Ruisleipääkin ehkä kerran kuussa.
 
........................
Mä karppasin n. 5 vuotta, kunnes karppauksesta tuli "muotia" ja silloin minä lopetin. Perunaa en syö vieläkään, en tykkää, mutta parina päivänä viikossa tummaa riisiä/ täysjyväpastaa, lisäksi täysjyväruisleipää menee monta palaa päivässä. Valitettavasti kasvisten määrä on vähentynyt saman verran. Makeaa on myös mennyt tänä vuonna varmaan enemmän kuin edeltävinä 5 vuotena yhteensä. Kaikki tuotteet on edelleen täysrasvaisia, en usko, että enää koskaan osaan palata ostamaan kumijuustoja, margariineja tai kaiken maailman kermakkeita.
 
"Naks"
Viikon ruokalistahan on tosi iso, kuka jaksaa luetella mitä kaikkea syö viikon...

Itse söin:

Aamulla

- real-leipää voilla
- paksuja juustosivuja 4
- puolikas paprika
- rkl hunajaa teessä

Lounas

-Juustoinen kasviskeitto, reilu annos
-ruisleipää kaksi palaa oivariinilla
-puolikas paprikaa, omena, puolikas pätkä kurkkua

Välipala

-Pähkinämyslipatukka, itse tehty (pähkinää, kuivia marjoja ja marjajauhetta, hunajaa...)
-teetä ja hunajaa

Päivällinen

-Hernekeittoa
-Pari siivua juustoa
-Satsuma
-Suklaapatukka

Iltapala

-Real-leipää voilla
-eilinen keitetty peruna
-Rahkasmoothie jossa puolukoita ja mustikoita ja purkki rahkaa

Terveys erinomainen ja kaikki arvot äärimmäisen hyvät.Naks
 
gtr
Aamupala:

Gluteenitonta kaurapuuroa/tattaripuuroa tms, siihen nokare voita tai pakastemarjoja kolmisen ruokalusikallista. Sen lisäksi syön yleensä appelsiinin. Juomana lasi maitoa ja iso kuppi vihreää teetä.

Lounas:

Usein joku itsetehty kanasalaatti, jossa jääsalaattia, kurkkua, tomaattia, sipulia/purjoa, broilerin fileesuikaleita ja mausteita, sekä salaattijuustoa. Monesti syön tässä kohtaa salaatin kanssa myös gluteenittoman leipäpalasen tai näkkileivän, jossa päällä Keijua, leikkelettä ja vihanneksia. Juomana iso lasi rasvatonta maitoa tai vichyä.

Välipala:

Omena/banaani/luumu/kiivi tms. + maustamatonta jogurtti tuore- tai pakastemarjoilla.

Päivällinen:

Ihan itsetehtyä lämmintä kotiruokaa, eli mitä milloinkin. Mun osaltani tämäkin gluteenitonta.
Juomana taas sitä maitoa tai vichyä.

Iltapala:

Gluteenitonta leipää päällisillä plus joku hedelmä/maustamatonta jogurttia tai rahkaa marjoilla ja hunajalla/riisijauhoista tehtyä vispipuuroa/helmipuuroa marjoilla/maustamatonta jogurttia gluteenittomalla müslillä tms. Usein juon myös ison kupillisen vihreää teetä.

Vettä vedän päivässä parisen litraa. Kalaa (usein eri tyylillä laitettua merilohta tai seitä) tulee syötyä pari kertaa viikossa, kausittain useamminkin.

Raudan saannin kanssa pitää olla tarkkana. Menkkojen yhteydessä syönkin usein rautatabletteja ja talvikausina syön päivittäin D-vitamiinia. Voi olla, että ruokavalioni on päin takapuolta, mutta itse ainakin voin hyvin.
 

Yhteistyössä