Mitä tarkoittaa sosiaalipediatria?

MINÄ ENTINEN ASIAKAS
Sosiaali pediatria on sellainen jossa on sossu ja sitten lapsen lääkäri sielläa autetaan perheitä joilla on ongelmia.eism meillä oli homeasumista j aniinedminulla laitoshoito jakso siinä niin sosped asiakkana olimme,siellä on vähän sama kun neuvola mutta sellainen enemmän,ja isit siellä voi olla vakavia ongelmia joillain,joillain ei niin erilaisia asiakkaita.se oli vähän kuumottavaa aina joo ,mutta toisaalta helpompaa kun neuvola en osaa selittää minua sotki se että piti varata aikoja sinne ja neuvolaan ja joka paikass apitää juosta.mut niin se on sellainen KRIISIHOITO YKSIKKÖ joka tukee perhettä mun puolesta neuvoaa ei tarvi sjos on sos ped asiakas tai en tajua sitä miski se pitää olla niin,kokoelämä menee pelkäksi sairaalaksi mut se on ihan jees,sit siellä valvotaan se että kaikik on kunnossa se vähän aluksi oli hankalaa että aina joutuu selitellä ja väärinkäsityksiä tulee kun kaikki aina pelkää kovin lasten puolesta suomessa mutta kyllä se siitä sitten lähti ! ihan jees
 
tietoa
Lastenlinnassa on sosiaalipediatrian yksikkö. Lainaus sieltä

"Sosiaalipediatrian vastaanotolla Lastenlinnan sairaalassa hoidetaan ja seurataan lapsia, joiden terveyttä ja kehitystä uhkaavat perheen ja kasvuympäristön sosiaaliset ongelmat.

– Raskauden aikana päihteille altistuneet lapset siirtyvät heti synnytyssairaalasta kotiuduttuaan pitkäaikaisseurantaan sosiaalipediatrian vastaanotolle, ja tänne ohjataan Lasten ja nuorten sairaalassa hoidetut lasten pahoinpitely- ja hoidon laiminlyöntitapaukset ja -epäilyt. Vastaanotolla tutkitaan myös lastensuojelun piirissä olevat lapset muun muassa kiireisten sijoitusten yhteydessä, vastaava lääkäri Satu Kivitie-Kallio selvittää."

hus.fi/default.asp?path=1;46;14828;14829;7967;22085;22135;22139

Olen käynyt tuolla sijoitetun lapsen kanssa sijoituksen alussa, mutta sitten asiakkuutemme siirtyi lastenneurologiselle puolelle.
 

Yhteistyössä