Mitä tarkoittaa säännölliset supistukset?

  • Viestiketjun aloittaja öönä
  • Ensimmäinen viesti
öönä
Auttakaa nyt tyhmää, en ole koskaan tajunnut mitä se tarkottaa että säännölliset supistukset. Pitääkö supistusväli pysyä tasan tarkkaan samana vai millä tavalla se säännöllisyys katsotaan? Kaksi lasta jo, mutta mulla vähän eri lailla menneet noi että nyt kun on öisin tullut tunnin ajan kipeitä suppareita niin rupesin miettimään että en mä tiedä miten sitten se säännöllisyys katsotaan. Ja pitääkö uudelleensynnyttäjän mennä missä vaiheessa sairaalaan. Tuolla Stakesin vihkosessa vaan sanottiin että pitäs olla säännölliset ja kestää vähitään 30 sekuntia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja c:
SÄÄNNÖLLISET, tulevat SÄÄNNÖLLISIN väliajoin. Ota kello vaikka avuksi =):
No joo kai mä ton tajuan mutta siis voiko väli olla vaikka ensin 10 min., sitten toinen supistus vaiks 8 min. ja seuraava taas 10 min. vai pitääkö sen välin olla just tietty minuuttiluku?
 
Ei tarvii olla tarkka minuuttiväli, kyllä esim. 10-15 min välein parin tunnin ajan on jo lähtölaskentaa. Toki ne voi vielä lopahtaakin, mutta eiköhän lähtö tule pian. Sitten kun on kipeitä n. viiden minuutin välein, voit alkaa tehdä lähtöä. ONNEA MATKAAN :hug:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Ei tarvii olla tarkka minuuttiväli, kyllä esim. 10-15 min välein parin tunnin ajan on jo lähtölaskentaa. Toki ne voi vielä lopahtaakin, mutta eiköhän lähtö tule pian. Sitten kun on kipeitä n. viiden minuutin välein, voit alkaa tehdä lähtöä. ONNEA MATKAAN :hug:
Kiitos tästä tiedosta! Eikä saisi ihan vielä olla tosi lähtölaskenta :eek: Mutta eipä taida tuonne laskettuun aikaan tämä masu pysyä kasassa. Saisipa kuitenkin joulun viettää vielä, sitten voisi jo vaikka syntyäkin :) Jännittää kyllä, kun noita kipeitä on tullut varsinkin öisin maatessa ja pystyssä oleminen yhtä tuskaa. En ole edes sairaalakassia vielä pakannut... Tuota vaan että uskaltaako uudelleensynnyttäjä odottaa tuohon 5 min väliin, kun matkaa on n. vajaa 1 tunti.
 
Mun kokemus
Mulla ei supistukset ollu koskaan säännölliset. Lähdettiin sairaalaan kun oli niin kivuliaita ettei pystyny enää olemaan kotona. Säännöllisiksi saatiin ne vasta tipan avulla synnärillä ja sitte ei mennykkää ku puol tuntia ni oli lapsi pihalla :)
 

Yhteistyössä