Mitä tarjota, kun tarkka vierasmäärä ei ole tiedossa?

  • Viestiketjun aloittaja kuitti
  • Ensimmäinen viesti
kuitti
Olisiko vinkkejä, mitä kannattaa varata tarjottavaksi, kun tarkkaa vierasmäärä ei ole tiedossa. Vieraita voi olla siis 1 tai 20... Todennäköisesti jotain tuolta väliltä :)

Kiitos vinkeistä!
 
tuota
Minkä tyylinen tilaisuus? Itse tykkään ruokaisasta salaatista. Se menee sit kotona seuraavat pari päivää jos jää yli. Kaveriksi suolaista piirakkaa/sarvia/patonkia ja levitteitä. Tuleeko kaikki vieraat yhtä aikaa vai voiko makeaa ottaa esim pakkasesta sulamaan tarpeen mukaan? Kaikki aikuisia?
 
Vbieras
Suolaista piirakkaa tai vaikka pasteijoita, joita voi sitten pakastaa. Tai sitten jotain, mitä tykkää itse syödä paljon tai mitä voi ottaa evääksi pari seuraavaa päivää. Mulla esimerkiksi voileipäkakku on sellainen, mitä jaksan syödä, kun teen sitä tosi harvoin, ihan siis laiskuuttani.
Pullaa, makeaa piirakkaa, salaattia... Entä sitten tortillat: jos teet esimerkiksi jauhelihasta mössön, niin lopun voisi pakastaa?
Tietty nyt en tiedä millainen tilaisuus on kyseessä.
 
Keitto on myös hyvä vaihtoehto, jos sopii tilaisuuden luonteeseen. Loput on helppo vaikka pakastaa.
Tai joku laatikko, esim. lasagne.
Mä teen yleensä keiton isommalle porukalle ja sitten kahi/tee+täytekakku, josta yleensä koira saa suurimman osan, koska ihmiset ei nykyään täytekakkua syö. Joskus korvaan täytekakun jäätelökakulla tai maljalla, jossa on jäätelöä ja kekskejä yms. Siihen on helppo hakea pakkasesta lisää jäätelöä, jos menekkiä on.
 

Yhteistyössä