Mitä tässä voi tehdä? kyse koulukiusaamisesta

• Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti
"huoh"
Lapseni kiusaaminen erään oppilaan kohdalla on mennyt jo siihen, että nyrkit heiluu niin, että mustelmia tulee ja paikat kipeänä ja itkien tulee koulusta kotiin. Aikaisemmin ollut haukkumista yms. mutta nyt tullut fyysinen väkivalta kuvioon. Opettaja lässyttää ja silittää päätä, ei mitään seuraamuksia koskaan mistään. Mitä helv..ttiä tässä pitää tehdä, jotta tuo kiusaaminen loppuu. Tosiaan vain tämä yksi terrorisoi koko luokkaa, mutta opettaja ei tee mitään.

Jos kerta opettajan kanssa olet jutellut, niin ottaisin yhteyttä rehtoriin ja sanoisin, että kiusaaminen loppuu nyt heti! Jos ei sekään onnistu, niin jokaisen mustelman kuvaisin, käytäisiin lääkärissä ja tekisin rikosilmoituksen pahoinpitelystä!

Ensin tietysti olisin soittanut kiusaajan kotiin tai mennyt ovelle keskustelemaan asiasta.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
yhteys rehtoriin jos ei vaikutusta niin sitten koulutoimeen ja aina vaan ylemmäs kunnes alkaa jotain tapahtua.
mun mutsi joutus joskus menemään ihan kunnan johtajan puheille asti räksyttämään kun koulussa ei puututtu mun kiusaamiseen vaan opettaja hyssytteli kokoasiaa,vaikka monesti näki kun poika mua hakkaskin ja koitti työntää parvelta alas (2kerroksen käytävältä siis laidan yli). kirjeillä ja puhelin soitoilla ei ollu vaikutusta toimintaan joten nosti metelin aina vaan kovemmaksi. puolisen vuotta meni ja poika siirrettiin kokonaan pois kaupungin alueelta,sijoitettiin helsinkiin. kiusaajani oli siis moniongelmainen rajanaapurista oleva siirtolainen.
ei tosin ollu kiusaajalle apua tosta siirrosta,lähti elämä lapasesta ja oli kuulemma mun syy... olin kuudesluokkalainen silloin,viimeiset sanat kiusaajaltani mulle oli: mä tapan sut kun seuraavaksi näen. :) hengissä oon vieläkin,mutta
suositten ottamaan yhteyttä aina vaan suurempaan tahoon ja kovemmalla mutta fiksulla tavalla ja samalla varautumaan siihen että asiaa koitetaan kääntää niin päin että oma lapsesi on kiusaaja eikä kyseinen jani-petteri-eerica.
ÄLÄ luovuta tässä asiassa.

"a p"
Sehän tässä vielä on, kun opettaja ei laita kiusaajien kotiin menemään viestiä. Ja kun erikseen sitä pyydän, niin soittaa kotiin, mutta neuvoo, että ei sitten mitään rangaistuksia vaan hyvässä hengessä pitää lapsen kanssa keskustella asiasta. Mitä kiusaajat tästä oppivat? Sen, että saa kiusata, kun ei siitä kuitenkaan seuraa mitään.

Laitoin jälleen kerran opettajalle viestiä, asiallisesti, mutta tiukasti kerroin kantani. Odottelen vastausta ja katson miten jatkan asian hoitamista. Nyt tuli mitta täyteen tällä äidillä!

Vielä palaan tuohon rikosilmoituksen tekoon. Ei voi tehdä sitä ilman mustelmia ts. kun nyt niitä ei ole, niin ei ole riittävästi näyttöä pahoinpitelystä?

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27615329:
Nappaa hunsvottia koulumatkalla korvasta kiinni ja raahaa johonkin pusikkoon missä pelottelet sille paskat housuun.
Arvaa tekiskö mieli. Yhden kiusaajan olen saanut lopettamaan kiusaamisen, kun sattui kerran leikkikentällä olemaan yhtäaikaa ja tietenkin aloitti sen kiusaamisen taas. Ei vaan tiennyt, että olen lapseni äiti. Kerran siinä ärähdin ja vihaisesti. Siihen loppui kiusaaminen :)

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
"vieras"
On sillä iällä jonkinverran väliä. Alakoululaiskiusaajiin ehkä vanhemmat halutessaan saa taottua järkeä päähän, jos ei ole joku erityislpasi.
Yläkoulunulikat voi jo olla käsittämättömän julmia ja kaikista säännöistä piittaamattomia pikkusadisteja.

kyllä erityislapsenkin saa kiusaamisen lopettamaan,vaatii vaan hiukan enemmän. kokemusta kolmelta vuodelta kohta,lapsi erityinen. koulu ja vanhemmat yhteistyössä.

voi kyllä alakoulussa ollaan ihan yhtä julmia,ei se ole iästä kiinni.

oli lapsi sitten minkä ikäinen vaan oleellista on se että kiusaamiseen puututaan ja jos koulu ei siihen kykene on vanhemman mentävä ylemmälle taholle ja nostettava meteli sitten siellä.

"maria"
http://www.koulurauhaalehti.fi/ soita tuonne kriisipuhelimeen! saat ihan oikeasti apua sieltä :)
teen päivittäin työtä koulukiusaamisen vastaisen kampanjan parissa, joten tiedän mistä puhun.
valitettavasti puhelinpäivystys toimii tätänykyä vain neljänä päivänä viikossa (parempaan suuntaan on kuitenkin tultu, alussa se oli vain päivän), koko ajan hankitaan lisää vapaaehtoisia tukijoita että saataisiin puhelin olemaan auki päivittäin. siihen soittaminen on myös lähes maksutonta, eka puhelu maksaa normaalin operaattorin veloituksen verran, sitten sieltä soitetaan takaisinpäin, eli itselle ei tule sen enempää laskua :)

Yhteistyössä