Mitä tämä on? Onko samanlaista muilla ollut?

  • Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti
"harmaana"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26587405:
mut voi olla hermopinne jossain selässä/niskassa
mulla oli tossa kyynärpäässä ja se teki käteen just tollassia sähköiskuja, ja kramppeja, ja kipuja ja puutumista jne jne

ja pahenee vaan kokoajan mitä pidempään se hermo on pinteessä.
Mulla vuosia sitten puutui kädet kokoajan ja huimasi puol vuotta ja
syyksi laitettiin silloin niska!
Niskassa normaalisti mutka ja mulla ei sitä mutkaa ole, joten niskani on suora!

Nytten sitten tämä :(
 
"harmaana"
No asia on kyllä kiireellinen, mutta jos homma on jatkunut jo tyyliin kuukausia eikä ole noita cauda equina oireita niin lauantai-ilta klo 23 ei ole oikea aika mennä lääkäriin..
Niin sitä minäkin ja olen niin huono oikeasti menemään lääkäriin! :(

Siksi koitan vältellä päivystystä, koska sanotaan varmasti, että ei ole päivystys asia ja varaa aika omalle lääkärille..
 
[QUOTE="harmaana";26587512]Mulla vuosia sitten puutui kädet kokoajan ja huimasi puol vuotta ja
syyksi laitettiin silloin niska!
Niskassa normaalisti mutka ja mulla ei sitä mutkaa ole, joten niskani on suora!

Nytten sitten tämä :([/QUOTE]

periaatteessahan se voi olla se sama vaiva, eri oireet vaan.
mut ehdottomasti kannattaa lääkäriin mennä, eikä odotella kuukautta enää.
 
Verkkari
[QUOTE="harmaana";26587534]Niin sitä minäkin ja olen niin huono oikeasti menemään lääkäriin! :(

Siksi koitan vältellä päivystystä, koska sanotaan varmasti, että ei ole päivystys asia ja varaa aika omalle lääkärille..[/QUOTE]

Siinä mieliin tarkoitan, että tältä istumalta tuskin on pakko mennä lääkäriin jos tosissaan tilanne ei oo akuutisti huonontunut tai cauda equinan oireita ei ole.. Kun kuitenkin olet ollut oireitten kanssa jo kuukausia.. Mutta mahdollisimman pian se aika olis hyvä saada, en todellakaan odottelis enää viikkoja aikaa jos oireet koko ajan pahenee. Onko sun mahdollista ensi viikon alusta päästä lääkärille? Oliko sulla siis jotain kuumeiluakin?
 
"harmaana"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26587538:
periaatteessahan se voi olla se sama vaiva, eri oireet vaan.
mut ehdottomasti kannattaa lääkäriin mennä, eikä odotella kuukautta enää.
Sitten ei auta, kun odotella, että saan sen ajan ja se aika menee elokuulle ja pahimmassa tapauksessa syyskuulle, ellen sitten yksityiselle mene!
 
"harmaana"
Siinä mieliin tarkoitan, että tältä istumalta tuskin on pakko mennä lääkäriin jos tosissaan tilanne ei oo akuutisti huonontunut tai cauda equinan oireita ei ole.. Kun kuitenkin olet ollut oireitten kanssa jo kuukausia.. Mutta mahdollisimman pian se aika olis hyvä saada, en todellakaan odottelis enää viikkoja aikaa jos oireet koko ajan pahenee. Onko sun mahdollista ensi viikon alusta päästä lääkärille? Oliko sulla siis jotain kuumeiluakin?
Täällä on oma terveysasema sulussa kuukauden, joten sinne en pääse!
Päivystys eri paikalla..ja , jos tämä ei ole päivystysasia niin sitten odotellaan, mutta toki jos pahenee niin silloin on mentävä kyllä!

Elokuussa taas aukee normaalisti oman alueen terveysasema!

Joo kuume nousee / lämpö tämän yhteydessa ja olen aina kuuma sen jälkeen!
Se nousee aina tuohon 37.7-37.9 normisti mulla on muuten 36.4
 
Verkkari
[QUOTE="harmaana";26587613]Sitten ei auta, kun odotella, että saan sen ajan ja se aika menee elokuulle ja pahimmassa tapauksessa syyskuulle, ellen sitten yksityiselle mene![/QUOTE]

Jos tilanne on noin huono että lääkäriaikoja ei ole niin kyllä sun pitää siinä tapauksessa mennä päivystykseen, mutta ei nyt justiinsa (ellei oo noita edellämainittuja) vaan esim aamulla/alkuviikosta. Voithan toki soittaa myös sinne terveysneuvontaan ja kysyä neuvoa. Mutta ei kyllä kannata jäädä odottelemaan..
 
"vieras"
[QUOTE="harmaana";26587668]Täällä on oma terveysasema sulussa kuukauden, joten sinne en pääse!
Päivystys eri paikalla..ja , jos tämä ei ole päivystysasia niin sitten odotellaan, mutta toki jos pahenee niin silloin on mentävä kyllä!

Elokuussa taas aukee normaalisti oman alueen terveysasema!

Joo kuume nousee / lämpö tämän yhteydessa ja olen aina kuuma sen jälkeen!
Se nousee aina tuohon 37.7-37.9 normisti mulla on muuten 36.4[/QUOTE]

Kai siellä joku terveysasema auki on? Jos oma on kiinni niin kai joku muu hoitaa?
 
Verkkari
[QUOTE="harmaana";26587668]Täällä on oma terveysasema sulussa kuukauden, joten sinne en pääse!
Päivystys eri paikalla..ja , jos tämä ei ole päivystysasia niin sitten odotellaan, mutta toki jos pahenee niin silloin on mentävä kyllä!

Elokuussa taas aukee normaalisti oman alueen terveysasema!

Joo kuume nousee / lämpö tämän yhteydessa ja olen aina kuuma sen jälkeen!
Se nousee aina tuohon 37.7-37.9 normisti mulla on muuten 36.4[/QUOTE]

Me varmaan tarkoitetaan vähän eri asioita tällä päivystyksellä :) mulle päivystys on "nyt heti paikalla". On se sillä lailla päivystysasia, että ei kannata odotella syksyyn! Ks tuo aiempi viestini. Onko teillä joku paikallinen päivystyksen terveysneuvontanumero?
 
"harmaana"
Jos tilanne on noin huono että lääkäriaikoja ei ole niin kyllä sun pitää siinä tapauksessa mennä päivystykseen, mutta ei nyt justiinsa (ellei oo noita edellämainittuja) vaan esim aamulla/alkuviikosta. Voithan toki soittaa myös sinne terveysneuvontaan ja kysyä neuvoa. Mutta ei kyllä kannata jäädä odottelemaan..
Päivytys on tuossa 10kilometrin päässä ja sinne mennään ihan soittamatta, mutta aina toki voi tiedustella asiaa!

Täytyy nyt seurata tilannetta ja mennä kyllä tutkituttaa, kun ei tämä enää ole normaalia ja vaikuttaa jo jokapäiväiseen elämään suuresti!

Päivystyksestä laittavat kyllä eteenpäin, jos jotain on ja kaikki tosin riippuu lääkäristä, joka päivystää ja siksi tahtosinkin sille joka on minua hoitanut muutenkin, mutta ei auta.. Lomallahan nekin ovat!
 
"harmaana"
[QUOTE="vieras";26587712]Kai siellä joku terveysasema auki on? Jos oma on kiinni niin kai joku muu hoitaa?[/QUOTE]

Joo päivystys on auki aina tuossa 10kilometrin päässä klo:8.00-20.00
Sit siirtyy 20.00--> jo 45kilometrin päähän sairaalaan siitä päivystys !
 
"harmaana"
Me varmaan tarkoitetaan vähän eri asioita tällä päivystyksellä :) mulle päivystys on "nyt heti paikalla". On se sillä lailla päivystysasia, että ei kannata odotella syksyyn! Ks tuo aiempi viestini. Onko teillä joku paikallinen päivystyksen terveysneuvontanumero?
Mäkin käsitän päivystyksen tuolla, että sinne mennään, kun ollaan kipeitä ja tarvitaan tutkimuksia ym. =)
Sinne menen , jos olen flunssassa ja kuumeilen ym.

On sinne varmasti numero kuitenkin, että voisi tiedustella ..
Ennen soitettiin aika, mutta sekin muuttuin näin, että mennään sairaanhoitajan kautta ja se päättää tarvitaanko lääkäriä ym.
 
Verkkari
[QUOTE="harmaana";26587816]Mäkin käsitän päivystyksen tuolla, että sinne mennään, kun ollaan kipeitä ja tarvitaan tutkimuksia ym. =)
Sinne menen , jos olen flunssassa ja kuumeilen ym.

On sinne varmasti numero kuitenkin, että voisi tiedustella ..
Ennen soitettiin aika, mutta sekin muuttuin näin, että mennään sairaanhoitajan kautta ja se päättää tarvitaanko lääkäriä ym.[/QUOTE]

Juu :). Tosiaan jos nyt on sulkuaika ja kaikki ajat on päivystystä -kyllä sä sitten olet päivystyspotilas :). "Päivystystä" ja päivystystä, tai miten sen sanois, kiireellisiä lääkäriaikoja, virka-ajan ulkopuolista päivystystä ja viikonloppupäivystystä.. Mutta kannattaa varmaan mennä ensi viikon alusta jos et nyt ihan akuutisti ole sairas, jos yhtään mietityttää niin soita siihen numeroon!
 
"harmaana"
Juu :). Tosiaan jos nyt on sulkuaika ja kaikki ajat on päivystystä -kyllä sä sitten olet päivystyspotilas :). "Päivystystä" ja päivystystä, tai miten sen sanois, kiireellisiä lääkäriaikoja, virka-ajan ulkopuolista päivystystä ja viikonloppupäivystystä.. Mutta kannattaa varmaan mennä ensi viikon alusta jos et nyt ihan akuutisti ole sairas, jos yhtään mietityttää niin soita siihen numeroon!
Juuri lukasin tuon mikä on päivystyspotilas ja sovin kyllä siihen oireideni kanssa, mutta
aina sitä vähättelee kuitenkin, että jos en kuitenkaan ole..

Kipulääkityskään ei tehoa, ja makuullakaan ei ole hyvä olla..
(Minulle, kun ei käy Mitkään ASA-lääkkeet / Buranat niin tässäkin omat pulmansa!)

Jos tämä vaan jatkuu samana niin menen alkuviikosta lääkäriin ja katsotaan mitä sanotaan!
On tämä kyllä jo tutkittava..
 
Verkkari
[QUOTE="harmaana";26588008]Juuri lukasin tuon mikä on päivystyspotilas ja sovin kyllä siihen oireideni kanssa, mutta
aina sitä vähättelee kuitenkin, että jos en kuitenkaan ole..

Kipulääkityskään ei tehoa, ja makuullakaan ei ole hyvä olla..
(Minulle, kun ei käy Mitkään ASA-lääkkeet / Buranat niin tässäkin omat pulmansa!)

Jos tämä vaan jatkuu samana niin menen alkuviikosta lääkäriin ja katsotaan mitä sanotaan!
On tämä kyllä jo tutkittava..[/QUOTE]

Jos sulla on kipuja etkä voi nukkua, makuulla et voi olla niin se on kyllä syy mennä jo nyt!
 
Verkkari
[QUOTE="harmaana";26588180]Otan lihasrelaksantin niin nukahdan sen vaikutukseen ja katson aamulla tilanteen, mutta mieluiten menen alkuviikosta, ellei tämä tästä nyt pahene entisestään..

Kiitos sinulle kovasti avusta! =)[/QUOTE]

No en nyt tiedä onko minusta kauheasti ollut hyötyä, mutta ole hyvä :). Kannattaa vielä googlettaa ja lukea ne syyt lähteä päivystykseen, cauda equina, tunto tai liikevajaudet ja särkyasiat! Me ei täällä palstalla välttämättä olla eksperttejä ja viestejä voi jäädä huomaamatta (niin kuin mulla tuo kuumejuttu äsken) , vain sinä tiedät tarkasti oman tilanteesi :). Kirjoitit että itsekin oot sitä mieltä että olet päivystyspotilas, niin sillon on parempi mennä kuin olla menemättä! Soita ainakin siihen päivystyksen neuvontaan, niin asia tulee kirjattua potilastietoihin virallisesti. Eikä oo ollenkaan ns häpeä, että siellä päivystyksessä joutuu käymään, vaikka sinne ei ihan kuoleman kielissä menisikään!
 
"harmaana"
No en nyt tiedä onko minusta kauheasti ollut hyötyä, mutta ole hyvä :). Kannattaa vielä googlettaa ja lukea ne syyt lähteä päivystykseen, cauda equina, tunto tai liikevajaudet ja särkyasiat! Me ei täällä palstalla välttämättä olla eksperttejä ja viestejä voi jäädä huomaamatta (niin kuin mulla tuo kuumejuttu äsken) , vain sinä tiedät tarkasti oman tilanteesi :). Kirjoitit että itsekin oot sitä mieltä että olet päivystyspotilas, niin sillon on parempi mennä kuin olla menemättä! Soita ainakin siihen päivystyksen neuvontaan, niin asia tulee kirjattua potilastietoihin virallisesti. Eikä oo ollenkaan ns häpeä, että siellä päivystyksessä joutuu käymään, vaikka sinne ei ihan kuoleman kielissä menisikään!

Joo eihän tätä tilaani kukaan muu tiedä paremmin, kuin minä itse!

Sitä, kun on jääräpää, ettei menisi lääkäriin, mutta ei tämä kotona pohtiessa paremmaksi muutu ja tahdon jo tosiaan saada varmuuden mistä nämä johtuu ym.

Jos eivät siellä saa selville ja epäilen vahvasti, että sen enempiä tutkimatta lääkettä ja kotia, mutta täytyy osata vaatia ja olla tiukkana sitten.. ei sekään aina auta!

Apu on tähän saatava ja selvyys!
 
"harmaana"
Tää päivä mennyt seuraillessa, mutta huomenna pakko mennä, vaikka ruuhka aika on huomenna!

Tänään oon melkein itkua vääntänyt tämän niska ja selkäkivun kanssa ja jalka alkaa olemaaan tunnoton ja outokin..
Sähkötykset vaan jatkuu!

On se kumma miten ei lääkkeet tehoa tähän??
Oon syönyt tänään jo 6 panacodia + sirdaludia ja ei mitään vaikutusta mihinkään :(

Päätäkin alkaa jo särkeä vimmatusti.. hitto tätä , että aina on jotain!
 
"harmaana"
Joo toivotaan, että myös tutkitaan.. se riippuu niin lääkäristä!

Ei tässä nukuttua saa, mutta katsotaan miten huomenna tai oikeeastaan jo tänään käy..
Varmaan vaan lääkettä ja se on siinä! :(
 

Yhteistyössä