Mitä tähän voi vastata?

  • Viestiketjun aloittaja krokodille
  • Ensimmäinen viesti
krokodille
Kun esim. kaupassa joku (puoli)tuttu tulee sanomaan "ihana vauva, minäki haluun tämmösen. Mistä näitä saa?"

Muutaman kerran on näin käyny enkä oo osannu sanoo oikein mitään. Ärsyttää tuommoset typerät kysymykset, varsinkin hyvin vaikean raskausajan/synnytyksen jälkeen.. Ihan ku se ois niin helppoa että tilataan vaan jostai postimyynnistä tai jotain ja ootellaan että paketti saapuu oven taa!
 
"Vieras"
No, ihmiset nyt on vähän kömpelöitä useinkin tuommoisissa kehuissa. Älä ota sitä niin vakavasti, eivät he luultavasti tarkoita pahaa tai ole ajatelleet noita sanomisiaan kovinkaan pitkälle.

Minua vaivaa se, että jos näen jonkun tutun lapsineen, niin on vähän niin kuin oletuksena että sitä vauvaa pitäisi jotenkin kehaista, vaikka minä en oikeastaan juuri tiedä mitä ihmeellistä osaisin nähdä vieraassa vauvassa. Olen sitten joskus koettanut jotakin "onpas se söpö" -juttuja tarjota, ja kyllä ne aina näyttävät reaktioista päätellen mammoihin uppoavan.

Mikä sitten oikeastaan olisi se hyvä tapa? Vai pitäisikö vauva kokonaan jättää huomiotta?
 
"vieras"
No, ööö... Tiedät varsin hyvin, että kyseessä on kehu, johon ei liity mitään pahaa. Turhaan vedät hernettä nenään. Jos et muuta keksi, tilitä kuule kehujalle vaikea raskausaikasi ja synnytyksesi;) Ehkä puhuminen helpottaisi sunkin oloasi.
 
Nallukkani
Onko aapee tiukkapipo vai mitä ihmettä? Eihän tuollaiseen kommenttiin edes tarvitse sanoa mitään :D En kyllä itsekään äkkiseltään tiedä, mitä sanoisin vastaavassa tilanteessa mutta ehkä pelkkä hymähdys tai KIITOS olisi paikallaan?
 

Yhteistyössä