Mitä taaperolle reissussa välipalaks?

Meidän 1-vuotiasta pitää nähtävästi ruokkia kahden tunnin välein, joten jos en halua olla joka päivä koko päivän kotona, pitäis jotain keksiä mitä syöttää kakaralle tien päällä. Mikään marjapurkki yksin ei riitä, pitäis olla tujakampaa ainetta, mitä antaa. Jos siis suostuu ottamaan mitään, mutta pitkä syöntiväli näkyy päikkärimaidon lipittämisenä.

Kotona annan puuroa, weetabixia, viiliä tai raejuustoa, nämä terästettynä marjalla. Lämmintä ruokaa saa kolmesti päivässä, ohessa piimää ja aina kun muistan sormiruokana leipää. Ruoka on lounaalla ja illalla purkista, päivällisenä meidän ruokaa. Ja sitä siis lapataan suuhun kahden tunnin välein, koska näyttää vaikuttavan yöheräämisten määrään.

Purkista ei tykkää syödä rahkaa, jogurtteja annan hätätilassa aamupalaks, joten oisko jollain muita ideoita reissuvälipalaks?
 
Hei

Meillä oli tuossa iässä usein mukana banaania ja pehmeää leipää tai karjalanpiirakkaa. Nyt isompana (2v) on melkein aina mukana näkkäriä. Hyviä reissuvälipaloja ovat myös esim. pikkutomaatit palasina, viinirypäleet, mandariini, passionhedelmä, hedelmäpiltit (joita oletkin antanut). Joku maustamaton jogurtti tms on helppo käydä ostamassa reissun päällä, jos matkan varrella on kauppoja tai kioskeja.
 
Jep,karjalanpiirakat,banaani,leipä,kurkku pikkupaloina,muut hedelmät ja vihannekset lapsen maun mukaan pieninä paloina rasiassa. Voithan esim keittää porkkanoita ja paloitella valmiiksi ja menee reissussakin sormiruokana,samoin muut kasvikset keitettyinä. Riippuu syömispaikasta,mutta jos pystyy itse syöttää,eikä esim aja autoa,niin raejuusto on myös näppärä ja itse olen niin hassuakin reissuevästä ottanut kuin keitetty muna. Meidän pojan 2v ehdoton suosikki ruoka ja pitää nälän hyvin poissa. Jugurtti tosiaan tai meillä paremmin menee ne pienet juotavat gefilus-jugurttijuomat,tietysti niissä taitaa olla sokeria jonkin verran ja meidän poika on jo kaksi. Sitten tietysti perus riisikakut. Itse olen ottanut ihan vaikka mitä evääksi. Makaroni ja jauheliha uppoaa meidän pojalle myös kylmänä,niin sitäkin olen ottanut purkissa mukaan.
 

Yhteistyössä