Mitä suolan tilalle?

Niin suolaisen ruuan ystävä kuin olenkin, niin kuulemma se suola rasittaa mun munuaisiani ja sydäntäni -semmoisia totuuksia tässä eräänä päivänä terveyden huollon edustajalta sain itselleni. Ja tänään sain aiheesta lisää sapiskaa.

Joten vain hieman kyseistä ainetta ruokaani lisäsin ja :x Että kuinka korvaisin suolan?

Ei suolakurkkuja, ei suolasieniä...
Minut on kasvatettu suolalla, voilla ja kermalla. Ja niistä pitäisi nyt luopua, suolasta kuulemma ekana.
 
vinci
eipä sitä oikein korvata voi...ainoa tapa päästä eroon on joko syödä pari viikkoo ilman suolaa ruokaa joka varmaan paljon suolaa käyttäneelle on kuin kirous ja sitten laittaa se vähä mitä sa niin alkaa maistuun.
tai sitten pikku hiljaa vähentää...
ja jotkut sanoo että pan suolassa on vähempi suolaa että sitä menis kaksi kertaa niin paljon että jos kokeilet sitä....tai jotainn
tsemppiä..
 
Mulla kuulemma munuaiset "jurnuttaa" -eivät pelitä kunnolla... :(
Siksi se suola pitää laittaa pois, ettei ole kropalla niin raskasta.

Mausteita voisin kokeilla...mutta, kun on aina laittanut suolaa-niin...välillä tulee ihan himo syödä suolaista -tulee useammin kuin makeanhimo.

Ja diureetteja määrättiin.
 
vierailija
"Rania, post: 8858250, member: 10371"]
Mulla kuulemma munuaiset "jurnuttaa" -eivät pelitä kunnolla... :(
Siksi se suola pitää laittaa pois, ettei ole kropalla niin raskasta.

Mausteita voisin kokeilla...mutta, kun on aina laittanut suolaa-niin...välillä tulee ihan himo syödä suolaista -tulee useammin kuin makeanhimo.

Ja diureetteja määrättiin.
[/QUOTE]
Fenkoli on hyvä, ei kaipaa suolaa.
 

Yhteistyössä