Mitä sun tekisi mieli sanoa jollekin läheiselle/tutulle, muttet kehtaa?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Tee ite
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Tee kodilles jotain, aina ihan kauhee kaaos.
Jos mulle joku sanois noin, kehoittaisin a) hakemaan imurin ja mopin siivouskomerosta ja ryhtymään hommiin tai b) olemaan käymättä enää, jos niin häiritsee.

Ite vihjaisin kaverille, et sen tähän asti tosi pieni ja hoikka tytär on kesän aikana lihonut oikeesti lihavaksi. Se on sentään terveysriski.
 
Hmm... eipä tule kyllä mitään mieleen. Ne joiden kanssa olen tekemisissä, ovat minulle oikeasti tärkeitä ihmisiä ihmisinä eivät siten miltä he näyttävät tms. Jos ihmisessä vaivaa jokin hänen piirteensä niin joko ymmärrän että meitä on moneen lähtöön tai jos hänen tekemisissään on jotain sellaista mistä en pidä niin silloin hän ei ole mulle läheinen ja siksi voin välttää hänen kanssaan oloa.
 
Että voisi kuunnella muidenkin asioita välillä eikä aina toisen sanomisten jälkeen jatkaa suoraan omista jutuistaan paasausta.
Ja ettei tarvitse pelätä housujen litistävän peffaa, se on muutenkin ihan lituska :| :|
 
No, yhdelle tutulle voisin sanoa että rahavaikeudet, väsymys, oman ajan puute, kotitöiden kaatuminen päälle jne ei ainakaan sillä parane että he tekevät jälleen kerran uuden vauvan.
Siis noista asioista se ruikuttaa, valittaa, kitisee, narisee....aina kun tavataan. Aina. Lapset on kamalia ja rahat on loppu ja omaa aikaa ei oo ja väsyttää kauheesti ja koti on kuin kaaos. No, pian tulee taas uusi lapsi perheeseen eikä sekään kuulemma viimeinen ole :|
 
Morgaine Le Fay
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Tutkituttaisit tyttösi, ettei sillä vain ole kissa-allergia. Yskii ja niiskuttelee jatkuvasti + iho-oireita.
Miksei tätä kahtaisi suoraan sanoa :eek:? Loukkaantuisiko joku tuollaisesta kysymyksestä?

No jaa, ehkä paraskin puhumaan...itse kyllä aina sanon jos mieleen tulee :ashamed:. Mutta koitan kyllä "tuunata" sitä MITEN sanon....

 
Hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Morgaine Le Fay:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Tutkituttaisit tyttösi, ettei sillä vain ole kissa-allergia. Yskii ja niiskuttelee jatkuvasti + iho-oireita.
Miksei tätä kahtaisi suoraan sanoa :eek:? Loukkaantuisiko joku tuollaisesta kysymyksestä?

No jaa, ehkä paraskin puhumaan...itse kyllä aina sanon jos mieleen tulee :ashamed:. Mutta koitan kyllä "tuunata" sitä MITEN sanon....
Kyllä tämä henkilö voisi loukkaantuakin. En ota riskiä, sanokoot joku esim. neuvolassa sen.
 
tavallinen äiti
Voi, monellekin olisi sanottavaa. Jollekin haluaisin sanoa että opettelisi olemaan lastensa kanssa kotona. Eräälle toiselle voisin sanoa että käyttäisi maalaisjärkeään muutamassa asiassa. Onhan noita. Vaan eipä ne asiat mulle kuulu, niin en viitsi mennä kellekään mitään sanomaan, tehkööt niinkuin huvittaa kunhan mun ei tarvitse kantaa loppuviimeks vastuuta heidän mokistaan.
 

Yhteistyössä