Mitä söit odotusaikana?

Eli siis kun olen hieman krääli ollut ruokien kanssa, kun on paha olokin vaivannut. Nyt on rv 12+3. Pikkuhiljaa olen silti pystynyt taas aloittaa lämpimien ruokien syömisen, mutta alkaa jotenkin vaihtoehdot loppumaan. :D Kun sen pitäisi olla aika vähäsuolaista, neutraalin makuista, ei mieluiten paljoa lihaa.. varsinkin jauheliha on yököttänyt. No olen nyt sit syönyt kalapuikkoja varhaisperunoiden kanssa ja kasvispihvejä. Alkaa vaan tökkii toi sama. Ja just kokeilin syödä einesruokana kasviskiusausta, aika pahaa. :|

Eli mitä te muut söitte/syötte raskausaikana? Mielitekoja mulle ei oo ainakaan vielä tullut, tai no vaatimukset ruuan suhteen on tiukentunut roimasti. Silti en innostu mistään salaatista, ei tuo täyttävää tunnetta. Auttakaa, ehdotelkaa jottai. :)

Pinaattikeitto mua on yököttnyt, mozarellapizzasta en pidä enkä fetasalaatista.. hmm.. oonkohan liian krääli? :eek: Painokin on tippunut 8 kiloa pahoinvoinnin vuoks. Siispä pitäs saada murua rinnan alle äkkiä. Mut nuudeleit voisin yrittää syyä.

Sattuipas...itseä ällötti tässä raskaudessa kaikki kunnon ruoka, jossa oli lihaa..ei todella vain pudonnut.

Kaikki kasvisruoka kyllä putosi, mutta itse tehty.

Eli tein kasvisminestrole keittoa, pavuilla ja linseillä vaihdellen jompaa kumpaa.

Kasviswokkia ja nuudeleita.

Kasvis sosekeittoja, parasta oli mielestäni peruna-purjososekeitto.

Itse tehty kasvislasagne...kesäkurpitsaa, sipulia, porkkanaa...mistä itse pitää ja sitten maito/juusto kastike. Hyvä tuossa oli se, ettei siihen mielestäni tarvitse laittaa mausteita paljoa, kun kasvikset antavat niin ihanasti makua.

Söin paljon raastesalaatteja ja salaattia...fetasalaattia söin...kyllä, kun avasin feta paketin, tuhosin sen suustani alas sen saman päivän aikana..tuskin listeriaa siitä saa näin kun toimii, jos pelkää sen saavansa.

Kiisseleitä tein paljon ja myös vispipuuroa ja muita puuroja.

Rusaasti hedelmiä ja tuoreita kasviksia.

Lämpimiä voi leipiä pystyin myös syömään.

Tässäpä tämmöistä listaa...tuota lihan nirsoilua kesti muutamat viikot, joten enempää variaatoita ei tarvinnut alkaa tekemään, kun jo pysytyin jälleen syömään normaalisti =)

Ja nyt menee tosiaan ihan mikä vaan...välillä kyllä suositukset lipsuu niin että tuntuu, mutta en jaksa enään panikoida, tein sitä esikosta ihan liiaksi =)

paapelo+poju+Deri 25+5

Annoitpa paapelo hyviä vinkkejä! :) Voisi olla juuri sopivaa ruokaa. Esim vipsipuuroa olen kanssa pystynyt syömään. Hmm.. ja kasvislasange, täytyypä koklata! Ja kasvisminestronekeittokin vois mennä. Kiitti vinkeistä! :) Alkaa meinaan tää kalapuikko/kasvispihvi- linja HIUKAN tökkiä. :LOL:

Kinkkukiusausta tuli tehtyä yhdessä vaiheessa aika usein, kun en oikein jaksanut mitään monimutkaisempaa ja miehellekin piti evästä tehdä. Sain tosin syötyä lihaakin, vaikka meinasikin tulla aina ylös jo syödessä. Fetasalaatti oli kanssa ihanaa jokin aika sitten =) . Perunaan+ kananmunakastikkeeseen ja perunavelliin tuli voinnin kohetessa myös himo. Nyt viime aikoina en ole sitten mitään noita syönytkään, kun tuli tehtyä silloin niin usein... nykyisin pitää saada kaikkea ja paljon :p

julppe, minua on ällöttänyt myös kaikki liharuuat ja jossain vaiheessa muutkin lämpimät ruoat. nyt pahaolo alkaa väistyä, mutta pari kolme viikkoa meni syödessä lähinnä cornflakeseja, ruiskaurapuuroa, ranskanleipää, jugurttia, kurkkua, banaania ja vesimeloonia. mitään ei tehnyt mieli, mutta nuo pysyi useimmiten sisällä. eihän noissa ravintoarvo mitään huippuluokkaa ole, mutta ajattelin että kunhan nyt saa vähän energiaa että tolpillaan pysyy ja jaksaa töissä käydä. vieläkään ei lihaa tee mieli, töissä valitsen useimmiten kasvisvaihtoehdon. muuten alkaa helpottaa, tummaa leipää ja salaatteja menee aika paljon.

jaksamista sinulle huonon olon kanssa! kohtahan sen pitäisi helpottaa...

salome rv 12+5

Viime kesänä sitä, minkä alas sain ja mikä alhaalla pysyi. B) Vauvan marjasoseita jääkaappikylmänä, nektariineja, tuoremehua yms. Avainsana oli k-y-l-m-ä-ä.

Ikuinen kammo jäänyt mm. jauhelihakiusaukseen, jota jostain kumman syystä päätin tehdä, kun pakastimen sulatuksen yhteydessä löysin yhden vanhan peruna-sipuli pussin... Se haju, joka leimaili täällä koko uunissa olo ajan, seuraavan yön ja vielä päivänkin. Siinä vaiheessa, kun tuli aika syödäkin sitä kiusausta (vaikka siis ihan normaalille tuoksui, ei pilalliselle :xmas: ) en voinut kuvitellakaan tuovani sitä suun lähelle, kun pelkkä ajatuskin kuvotti...

Jotta en ainakaan syönyt enkä syö edelleenkään mitään kiusauksia. :D

Mielenkiintoinen aihe, kun just olen syönyt lounasta... :x

Parhaiten kurkusta menee alas TUORE salaatti ja kurkku. Ruisleipää pystyn syömään. Kaurapuuro maistui yllättävän hyvältä, vaikka haju pisti miettimään. Hedelmistä omena ja banaani. Liharuuista broileri on ainoa, mikä ei töki. Lohta ja seitikalaa pystyn syömään, jos on vaan vähän suolaa ja mausteita.

Just söin lounaaks paistettuja perunoita. :x Laitoin ihan himpun suolaa + mausteita. Kyllä oli vaikea syödä, kun jotenkin nuo makunystyrät on niin herkät.

Jauhelihasta olen huomannut, että maistuu hitusen maksalta. Ei uppoa! :x :xmas:

Tuossa, kun kirjoitin, että salaatin täytyy olla TUORETTA, niin yökötystä saa aikaan nahistunut salaatti, kurkku tai tomaatti. Muuten en ole niin nirso.

-mervi-elina rv 5+3

Hirveä nälkä tuli kun tätä lueskelen :) Tosin sen verran iltapainotteista on tämä minun paha olo, että ei hirveästi kuitenkaan ruokaa tee mieli.. Hmm.
Itselläni uppoaa tällä hetkellä lähinnä vain viilit ja jogurtit sekä sämpylät ja perunamuusi. Porkkanalättyjä söin aika paljon parin viikon ajan mutta nyt nekin on alkanut ällöttämään. Ja yksi mikä auttaa oloon välillä on tee. Ja kaurapuuro, vaikka haju ällöttää.

Mullakin avainsana on kylmää. Kylmät hedelmät ja esim. kurkku ja paprika + mehu menee alas. Eilen tein illalla makaronisalaattia mihin tuli kanaa, herne-maissi-paprikaa, ananasta ja kermaviili kastike. Eilen illalla maistu, mutta nyt on nälkä eikä tee kyllä yhtään mieli.

Hilipatuinen 6+4..

Paapelolla oli siellä kyllä aikamoinen lista herkkuja!

Itse tykkään joskus tehdä ison satsin makaroonisalaattia. Kurkkua, punasipulia, paprikaa, herneitä, vihreää omenaa. Sekoitetaan jugurttikastikkeeseen, jossa on hautunut pippuria ja yrttejä.

Jos jotain lihaa haluaa johonkin väliin, niin raikas broilerisalaatti on myös semmoinen, joka ei kyllä yleensä pistä yhtään tekemään pahaa.

Itsetehdyt porkkanalätyt on muuten namia. Ja niiden kanssa kermaviili-ruohosipuli-kastiketta.

Yhteistyössä