Mitä sisustusjuttua että ymmärrä/ halua itsellesi/ mikä on "junttia"?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Maalaisromantiikka uusissa taloissa, kaikki uusvanha: kamalaa kitchiä, jolle parin vuoden kuluttua naureskellaan.
tässä olen samaa mieltä. kaikki maalataan valkoiseksi ja ollaan miiin maalaisromanttisia. ja sit jos on oikeasti oikea vanha talo niin sieltä revitään pinkopahvit ja tapetit pois kun halutaan hirsiseinä näkyviin. YÖK!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Maalaisromantiikka uusissa taloissa, kaikki uusvanha: kamalaa kitchiä, jolle parin vuoden kuluttua naureskellaan.
tässä olen samaa mieltä. kaikki maalataan valkoiseksi ja ollaan miiin maalaisromanttisia. ja sit jos on oikeasti oikea vanha talo niin sieltä revitään pinkopahvit ja tapetit pois kun halutaan hirsiseinä näkyviin. YÖK!
Musta taas on mautonta jos oikeasti vanhaan taloon vedetään kipsilevyt seinään hirsien päälle jottei näyttäisi vanhalta ja joku voisi muka luulla uudeksi. Vanha saa näyttää oikeasti vanhalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Maalaisromantiikka uusissa taloissa, kaikki uusvanha: kamalaa kitchiä, jolle parin vuoden kuluttua naureskellaan.
tässä olen samaa mieltä. kaikki maalataan valkoiseksi ja ollaan miiin maalaisromanttisia. ja sit jos on oikeasti oikea vanha talo niin sieltä revitään pinkopahvit ja tapetit pois kun halutaan hirsiseinä näkyviin. YÖK!
Musta taas on mautonta jos oikeasti vanhaan taloon vedetään kipsilevyt seinään hirsien päälle jottei näyttäisi vanhalta ja joku voisi muka luulla uudeksi. Vanha saa näyttää oikeasti vanhalta.
mut hirsiseinä paljaana vanhassa talossa ei oo vanhaa. ennen se oli todellisen köyhyyden merkki jos ei ollut tapettia seinillä. vuokralla asujillakin oli 1800 luvun lopulla varaa tapetoida.juu eikä kiitos mitään kipsilevyjä. meillä laitetaan aidot pinkopahvit ja papperitapetit!
 
näin juuri
kun tätä ketjua lukee niin tuntuu että kaikki tyylit on juntteja, mauttomia, persoonattomia ym. oli sitten moderni, trenkikäs, vanhanaikanen, omantyylinen, tavallinen ym. miten pitäs sisustaa että kaikkia miellyttäs? aivan, ei mitenkään koska vieläkään ei ole olemassa sellasta mistä jollain ei olis huonoa sanottavaa, aina kallis on liian hienoa ja persoonatonta ym. halpa on rumaa ja halvannäköstä->ikea,sotka ym. keskihintainen on tavallista ja junttia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja inkku:
Siis olenko minä ainut joka ei voi sietää VUOLUKIVEÄ? Siis en voi kuvitella kamalampaa kuin vuolukivi laatat seinissä *puistatus*
Samaan kastiin kuuluu vuolukivitakka.. Ja kun me rakennettiin, niin naapurit kävi kysymässä, että ettekö raski laittaa vuolukivitakkaa?!
En minäkään :wave: En ole kaunista vuolukivitakkaa vielä koskaan nähnyt, sellainen iso, harmaankirjava möhkäle olohuoneessa... No thanks!
 
mollis
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Lastenhuoneessa kaikki Autot-leffan sisustuskamat (tarrat, verhot, päiväpeitot, bukleematot jne) Myös Autot-vaatteet rumia.
Nää on kyllä todella juntteja. Sekä kaikki lastulevystä tehty pyökkinen. :eek:
jaaa... suunnitellaan pojan (3-v) huoneen remonttia, ja kovasti kun noista autoista tykkää, niin niitä sinne saa. ollaan me kyllä muutenkin umpijuntteja ja tyylittömiä, joten kai se tässä vielä menee...
 
...
Lastulevystä tehtyjä huonekaluja, kuten kirjahyllyjä, en kyllä kotiini ottaisi. Samoin muovilattioita, joissa puukuvio. Itse asiassa kaikki muovilattiat on kamalia. Vain harvat nahkaiset sohvat ja nojatuolit on mun makuun -niiden tulee olla joko todella moderneja tai sitten todella vanhoja ja boheemisti kuluneita!

Samoi nou nou meille on jättitelkkari (ja kaikki mukin suurikokoinen eletroniikka)olohuoneessa, jota kohti kaikki huonekalut on aseteltu (ok-kokoinen telkkari saa olla, mutta sen täytyy olla vain osa huoneen sisustusta).


 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Jännä miten moni jo täälläkin mieltää unikot ja Teemat sekä Mariskoolit mauttomiksi kun täällä Ruotsissa ne löytyy jokaisesta sisustuslehdestä ja parempien sisustusliikkeiden ikkunoista uusimpana trendinä. Itsekään en tosin ole yhtään ystävä. Sain unikoista tarpeekseni jo lapsena.

Yksittäinen huonekalu tai esine ei sinällään vielä tee sisustuksesta mautonta, mutta minusta on mautonta hankkia ja pitää esillä jotain vain siksi "kun se pitää olla". Eräs ystäväni tuumi Aalto-maljakostaan että eihän sitä käytettyä tule koskaan, mutta kyllähän se on sellainen esine mikä pitää joka kodista löytyä hyllyltä. toinen ystävä osti samaisen maljakon omaan hyllyynsä ja kun kysyin että oletko käyttänyt sitä maljakkona hän tuumi että tulppaaneille se on kaikkein paras, mutta ei oikeastaan muille kukille sovi. joo niitä tulppaaneitahan tulee ostettua jatkuvasti... Ja molemmat olivat parikymppisiä.

Mä kun olen jo pitkään asunut ulkomailla ja mieheni on myös ulkomaalainen, olen alkanut arvostaa suomalaisia tuttuja juttuja sisustuksessa ihan eri tavalla nyt aikuisena. Kauniit Marimekko -verhot (ei kuitenkaan unikko), jotka ostin muutamalla eurolla kirppikseltä Suomesta, saa mut aina tuntemaan oloni kotoisaksi. Ne on myös mun ultratrendikkään japanilaisen graphic designer -ystäväni lempparit tässä meidän kodissa. Hänelläkin on Marimekko -grafiikkaa seinällään. :) Meidän koti on selvä sekoitus kahta eri maata. Modernia ja selkeää osaltaan, yhdistettynä muutamiin antiikkihuonekaluihin ja design -esineisiin kummastakin maasta. Mun Marimekkoverhot ja muutamat vanhat Iittalan kulhot ja lautaset on mun mieluisimmat suomalaiset esineet tässä meidän kodissa. Ai niin, ja tietty pirttipöytä! :) Mökille olen tehnyt Unikko -tyynyliinan ja kyllä mun silmä lepää siinä -nyt kun olen jo niin kauan asunut Suomen ulkopuolella.


 
vanhan talon asukas
Alkuperäinen kirjoittaja näin juuri:
kun tätä ketjua lukee niin tuntuu että kaikki tyylit on juntteja, mauttomia, persoonattomia ym. oli sitten moderni, trenkikäs, vanhanaikanen, omantyylinen, tavallinen ym. miten pitäs sisustaa että kaikkia miellyttäs?
Ei sellaista olekaan :D Tuotesuunnittelun opettajani kerran tuomitsi sohvat, sellaiset perussohvat, kun olkkarissa on kaikilla sohva siinä telkun edessä vain koska "sohva kuuluu olla". Hänen mielestään junttiuden junttia. Kuinka moni tässä ketjussa on hänen mielestään mielikuvitukseton juntti... ? ;)

Itse tykkään art decosta mutta nykyiseen vanhaan taloon se ei kerta kaikkiaan sovi, joten talonpoikaisvanhaa ja myös uusvanhaa on meillä. Uusvanhaa ihan siksi, että aidosti vanhaa ei aina ole saatavilla. Plus että koirataloudessa voisin samantein lapioida rahaa takkaan, ei mitään järkeä ostaa arvokasta vanhaa kaikkein riskialtteimmille paikoille kodissa.

Hirvein sisustusmoka onkin omasta mielestä se, ettei mennä talon hengen mukaan. Talo itse luo raamit kodille. Modernit rosterit rintamamiestalossa tai isoäidin mööpelit funkkistalossa, huh. :(
 
vieras
Mun mielestäni junttia on vain persoonattomuus. Sellainen steriili "koti", joka ei näytä kodilta, jossa ei ole mitään omaa. On ehkä yritetty "sisustaa" ja se kodin sielu puuttuu.

Itse en tykkää (muuta joku toinen taas tykkää :)) liian modernista ja pelkistetystä tai värittömästä sisustuksesta. En tykkää myöskään liian rönsyilevästa ja sekavasta. En tykkää "televisioalttareista", näistä kirjattomista kirjahyllyistä tai lastulevystä. Rahattomalle ja esim. eka asuntoon huonekaluiksi nuo halvat lastulevyjutut ovat kuitenkin hyvä vaihtoehto.

Joskus jopa nuo asiat, joista en tykkää, näyttää hyvältä. Kaikki riippuu kokonaisuudesta ja siitä, miten hyvin se asunto sopii asujilleen. Rumakin voi olla kaunista :)
 
Kulli
Rumaa: lastulevyiset huonekalut, mitä vaaleampaa puuta, sitä rumempaa.

Kirjahylly täynnä krääsää, tyhjiä likööripulloja, rumia halpismukeja, PEHMOLELUJA (jotka ovat ihan pölyssä)..90-luvun sisustus rumine röyhelöverhoineen.

Rikkinäiset huonekalut, likaiset huonekalut (valkoinen sohva täynnä paskatahroja), likainen muovilattiamatto...pirttikalusteet keittiössä.
Krääsäpaljous ympäri asuntoa. Rumat raanut...huuoh.
 
vieras
Minusta lastenhuoneen pitää olla ennenkaikkea lapselle mieleinen. Jos cars on tärkeä juttu, niin miksi huonesta pitäisi tehdä design-huone, joka sointuu muuhun asuntoon täydellisesti? Koti on ennenkaikkea koti, muidenkin kuin äidin!

Meillä ei tosin cars-sisustusta ole ihan sen takia, että se on niin lyhytikäinen.
 
vieras
Mä en jostain syystä ole koskaan tykännyt sohvapöydistä. Ne on rumia möhköjä keskellä olohuonetta, yleensä vielä täynnä lehtiä ja jotain kuppeja. Tai, mikä vielä käsittämättömämpää, sohvapöydälle ei saa laittaa mitään koska siihen voi tulla jälkiä (esim. kahvikupin rengas). Vie lisäksi tilaa olohuoneesta niin että se näyttää pienemmältä. Mikä tarkoitus on koko huonekalulla?

Meillä ei ole ikinä ollut sohvapöytää, eikä tulekaan jos minulta kysytään.
 
vierailija
Mitä en haluaisi omaan asuntoon? Harmaata väriä (seinät, lattiat, sohva, kylppäri, keittiön kaapit jne. jne.) -on ankean näköistä ja masentavaa. Täysvalkeaa, josta tulee mieleen sairaala tai vastaava laitos. Rosteria/ metallinväriä, joka näyttää ruumiinavaushuoneen kalustukselta. Laminaattia. Pyökinvärisiä muovikalusteita. Baaritiskiä tai reikää keittiön seinään. Holvikaarta oviaukkoon kerrostalossa. Sähköhellaksi muutettua puuliettä. Keittiöön pölyyntyviä.avohyllyjä tai pyöreää tiskiallasta, jossa ei voi tiskata. On kamalaa, jos asunto on remontoitu ihan eri tyyliin kuin alkuperäinen (sen sijaan irtohuonekalujen ei tarvitse olla kaikkien samalta ajalta kuin asunto). Pahinta on, kun on muka on kunnioitettu vanhaa, mutta oikeasti tyyli ei ole vanhaa eikä uutta, esim. puuliesi rapattu mintunvihreäksi ja tiskipöydän takana hirsiseinää lasilla peitettynä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Olipa hauska avata tää yli 10 vuotta vanha ketju. Ensimmäisellä sivulla moitittiin ryijyt ja muut kudelmat sekä Marimekon Unikko, jotka ovat tällä hetkellä jälleen nousussa :) Näin se vaan trendit kiertää ja tyylittömyys on aika vahvasti aikaan sidottua :)
 
r0s
Käsilaukkuhylly!

Voiko tyhmempää ideaa olla?

Ku veskan tarkoitus on kai, elleivät tarpeelliset tavarat taskuun mahdu, kuljettaa ne tavarat mukana, ni mitä vattua tekee kymmenellä veskalla hyllyssä?

Kauhea duuni lappaa rojut kassista toiseen ja sit vielä pitää tuhlata aikaa jotta se tyhjentynyt on nätisti aseteltu hyllyynsä.

Voi turhamaisuuden ja typeryyden huipentuma!
 

Yhteistyössä