Mitä Sinun menoja miehesi maksaa jos Sinulla ei rahaa?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Mun mies varmaan kusisi naurusta alleen, jos mä pyytäisin siltä rahaa, että pääsen terassille :kieh:

Ei sellasta tilannetta tule, että mulla ei olisi ollenkaan rahaa, mutta kyllä mies mulle rahaa antaisi jos tarvitsisi. Yhteiset rahat, erilliset tilit. Sillon kun jompikumpi saa vaan tosi vähän rahaa (esim. minä kht:lla), jaetaan laskut kaikki toiselle niin, että se kht jää sitten "taskurahaksi". Me ollaan molemmat aika vaatimattomia, niin ei ole mikään ongelma.

Tasataan rahaa tarvittaessa, jaetaan käteiset ja siirrellään toistemme tileille.
Eri tilit, yhteiset rahat.

Tosin jos jommalla kummalla on tili tyhjä ja lompakosta kurkkaa koiperhonen, se tarkoittaa, että rahat on aika vähissä noin yleensäkin. Eikä mulla silloin tulisi mieleenkään, että jos mun lompakko on se tyhjä, niin vinkuisin mieheltä shoppailu-, tai terassirahaa.

Mies antaa mulle sitte rahaa tai tulee maksumieheksi jos tarviin jotakin. Mutta en mä kyllä kehtais baarireissuun pyytää siltä rahaa, kyllä mä sitte ne säästäisin ite.. Tuntuu jotenki hassulle et ryyppäämistä varten tarvii ns. lainata. Mut kaipa tuo mulle rahaa silloinki antais..

riiu
Meillä on yhteinen tili eli myös yhteiset rahat.. Kumpikaan ei käytä semmosiin, mikä on toisen mielestä turhaa.. Ns. ylimääräisistä ostoksista tai ns. omista hankinnoista sovitaan, ja aina on saatu sovittua =)

jehan
Erí tilit, yhteiset rahat juu... itse kotiäitinä eli miehellä enemmän tuloja, mutta harvasen kerta olen joutunut pyytämään rahaa omiin "ylimääräisiin" menoihin. Mutta vipataa suuntaan tai toiseen jos tarve vaatii. Näi olen tyytyväinen.

meillä on ihan yhteiset rahat ja yhteinen tili. Tietty aina ensin katsotaan että tarpeelliset tulee maksettua ensin ja sitte mitä jää niin siitä sitten. Mies on joskus huumorimielellä sanonut että voisit vaatteita vähemmän ostaa, mutta yleensä tyytyväinen kun lapsilla ja meillä on vaatteita. Toki keskustellaan aina siitä mitä aiotaan ostaa..vai ostetaanko ollenkaan.

molemmat töissä ja molemmat tienaa omat shoppailu- ja taskurahat. laskut maksetaan maksukyvyn mukaan ja loput jää hussoorahaa.

jos mulla ei oo rahaa niin odotan seuraavaan palkkaa et on rahaa. en pyydä ukolta rahaa.

Rollolainen
Kikkeen mihin tarvitsen,. meillähän rahat on yhteiset, vaikka eri tieleille tulevatkin. laksut maksaa se kummalla on tilipivä just silloin ja kaupassa maksaa se kummalla on tilillä just rahaa silloin.
Minusta perhe on YHTEINEN yritys ja kummatkin osallistuu siihen osaltaan, ni laskujen maksussa, kasvatuksessa kuin ruuanlaitossa ja kotitöissäkin.

En jaksanut (laiskuuksissani :xmas: ) lukea ketjua, mutta silloin, kun olin avo- ja avoliitossa niin maksoin lähes kaiken, kun vaimo oli kotona ja itselläni OLI säästöjä sekä osake)
Mutta älkää jumalauta tehkää sitä virhettä, että annnatte vaimon/miehen hoitaa perheen raha-asiat ja kaikkea EI saa antaa mitä toinen tahtoo eikä saa hemmotella liikaam jos se maksaa.
Nim. Velkavankeudessa, kun exä hieman luisti laskujen maksusta. Jopa vuokrasta. Sen jälkeen meidän liitto alkoi ratketa liitoksistaam. Ihana olla luotottiedoyon :headwall:

Millipidetär
Kaikkeen antaa rahat käyttööni jos tarvitsen. Meillä ei ikinä tapella rahasta enkä joutunut kerjäämään kun olin lapsen kanssa kotona. Vapaata rahankäyttöä puolin ja toisin, kumpikaan ei lainaile kun yhteisiä ovat.

vieras
Kyllä meillä menee niin että mies maksaa vaikka baarireissun mikäli sellainen tulis vastaan. viime kuussa osti mulle kaarina K:lta mekon, kun omat rahat eivät riittäneet :) ihana mun muru <3

Mä pyrin järjestämään mun menot sillä tavalla, että mulla on aina silloin rahaa. Mutta jos nyt jotain syystä joskus ei olisikaan rahaa, niin kyllä hän maksaisi jotain mun menoja, esimerkisi pari laskua, kampaajan jne.

Rohmu
Meillä kumpikin maksaa omat "huvittelunsa", luultavasti mies kuitenkin lainais mulle rahaa, jos tarvis. Maksaisin takaisin. Kumpikin ollaan töissä, on omat tilit ja yhteinen lainan ym. välittömien kulujen hoitotili.

Yhteistyössä