Meillä on omat tilit, mutta yhteiset rahat. Jos rahat ovat tiukilla, mä en lähde mihinkään shoppailemaan tai terassille istumaan.
Joka kuukausi ostaa rintaliivit? Mites kun noi naisten pikkarit on edullisempia kun miesten boxerit, noin niinkun per kappale? Ja meikkejäkin pakko ostaa joka kuukausi lisää?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No naiselle tulee lisäksi rintaliivit. Enkä minä osta partateriä, kun käytän sähköparranajokonetta. Partavaahtoa en käytä, jotain voidetta ajon jälkeen kyllä laitan. Ja kyllä tuo ero oli ihan minun keksintöni, se on minusta oikeudenmukainen järjestelmä. Minulle jää vielä mukavasti säästöön, joten voin tehdä ulkomaanmatkoja noilla. Vaimoni taas laittaa rahansa ennemmin muuhun kulutukseen eikä hänellä jää säästöön rahaa. Ja voi olla, että kun hän valmistuu insinööriksi niin hänen palkkansa tulee olemaan isompi kuin minun. Aiemmin hän oli töissä kun itse opiskelin ja silti minulla oli varaa hankintoihin yhteisten tulojen takia.Alkuperäinen kirjoittaja Just joo:Täh? Yllättäen varmaan naisen päättämä laskentamalli.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä rahat jaetaan tasapuolisesti tulojen eroista riippumatta. Yhteiset menot maksetaan yhdessä, mutta terassit, meikit, vaatteet otetaan omasta budjetista. Meikkien takia tosin naisen budjetti on suurempi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:samat sanat. ihmeellistä yhdessä elämistä jos rahat jaetaan sun rahoihin ja mun rahoihin. kyllä olis vaikeeta.Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:Tuollaista tilannetta ei ole, eikä tule, koska rahat ovat yhteisiä...
entäs sit jos äiti on kotiäiti, saa tuet lapsista, lapsilisät jne. isä käy töissä ja tienaa siis enemmän. maksaako teillä mies äidille "elatusapua lapsista" koska yleensähän se on äiti joka kaupass akäy sillä aikaa kun mies on töissä.
Mikäs meikeistä tekee sen tarpeellisempia, pakollisempia tai edes kalliimpia hankintoja kun vaikka partakoneenterät (ihan ****:n kalliita), partavaahto, partavesi ym. miesten jutut.
Annoin minäkin armeijan päivärahasta, kun ei siellä oikein ollut mihin käyttää rahaa.Alkuperäinen kirjoittaja piina:HÄh, mies, mulle, rahaa... jokin mättää. Mä saan 300e hoitorahaa + lapsilisät ja itse joudun miehelle rahaa antamaan :headwall:
No ruokamenot menevät yhteisestä budjetista, joten ei ole ongelmaa. Eikä nuo kengät kalliita ole, alle satasen pari. Eikä tuo ero meillä ole kuin 10 e kuussa, joten ei sillä paljoa ostella. Naisten rintaliivit ovat todellakin kalliit, ainakin minusta.Alkuperäinen kirjoittaja Just joo:Joka kuukausi ostaa rintaliivit? Mites kun noi naisten pikkarit on edullisempia kun miesten boxerit, noin niinkun per kappale? Ja meikkejäkin pakko ostaa joka kuukausi lisää?
Sen parranajokoneen ja partavoiteenhan tosiaan saa miehet ilmaseksi eikö niin? Mites ootte laskeskelleet sen että miesten kengät on noin puolet kalliimpia kun naisten, ja että mies syö enemmän ruokaa?
No, jos sä saat jotain kiksiä siitä että aattelet naisten "ylläpitokuluihin" menevän enemmän niin mikäs siinä. Oudompaa musta on kyllä se että sä säästät tehdäkses ulkomaanmatkoja - yksin? - ja samalla makselet vaimolle enemmän, josta se ei ees saa säästöön mitään.
Peesi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:meillä on yhteiset tilit ja minä kotihoidontuella kotona... kaikki hankinnat olen voinut tehdä mitä on ollut tarpeen ja ulkomaillekin vielä päästään joka vuosi, joten ei valittamista...
Sama täällä. Jos on tiukempaa niin sitä terassirahaa(kin) annetaan sitten puolin tai toisin vähän vähemmän. Tarpeen ja tilanteen mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja meah:Tasataan rahaa tarvittaessa, jaetaan käteiset ja siirrellään toistemme tileille.
Eri tilit, yhteiset rahat.
Tosin jos jommalla kummalla on tili tyhjä ja lompakosta kurkkaa koiperhonen, se tarkoittaa, että rahat on aika vähissä noin yleensäkin. Eikä mulla silloin tulisi mieleenkään, että jos mun lompakko on se tyhjä, niin vinkuisin mieheltä shoppailu-, tai terassirahaa.
Joo tietty antaa, antaisin mäki hänelle rahaa vastaaviin asioihin jollei hänellä olisi. Raha on sellainen asia et siitä ei meidän suhteessa tapella. "omat rahat" meillä on mut silti ovat yhteisiäAlkuperäinen kirjoittaja ap:Antaako joskus jos haluaisit kyädä shoppailemassa tai tyttöjen kanssa viettelemässä kesäpäivää rannalla, terrassilla..siis tällaista pientä?
Meilläkin näin. Toki isommista hankinnoista keskustellaan yhdessä, olivat ne sitten yhteisiä tai toisen omia viihdykkeitä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Näin meilläkinAlkuperäinen kirjoittaja selma-rouva:Kaikki on yhteistä ja koskaan ei hän kiellä minulta mitään.
Sä kuulostat ihan meidän isännältä, noin sekin aina hokee..Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:Ei ole mun ja sen menoja. On meidän menoja ja on meidän rahaa ja meidän asiat.
Meillä on yhteinen talous joten jos mulla ei olisi tuloja niin miehen tuloista sit maksettais kaikki. Ja samoin toisinpäin: jos hällä ei olis tuloja niin sit mun tuloja käytettäis jokaiselle. Mutta tokikin jos toinen olis tuloton tai hyvin pienituloinen, niin varmaankaan ei kovin usein olis varaa ylimääräisiin shoppailuihin. Pyrimme pitämään järkevän linjan niin ettei eletä yli varojemme. Nykyisillä tuloilla on varaa kaikkeen ylimääräiseenkin ja sittenkin jää säästöön, mutta eihän elämästä koskaan tiedä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Antaako joskus jos haluaisit kyädä shoppailemassa tai tyttöjen kanssa viettelemässä kesäpäivää rannalla, terrassilla..siis tällaista pientä?
Minen nyt ymmärtänyt mitä yllätystä tuossa on? Taitaa olla kuitenkin jopa aika yleistä.Alkuperäinen kirjoittaja 1:me molemmat ollaan työssä.. ja yllätys, yllätys.. minä olen meistä se paremmin tienaava puoliso. pyrkikää tytöt tähän tilanteeseen!
Sama täällä. Molemmat osaa käyttää rahaa, eikä tarvi toiselta pyytää/kysellä mitää rahoja. Isommista hankinnoista päätetään yhdessä.Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:Tuollaista tilannetta ei ole, eikä tule, koska rahat ovat yhteisiä...
Mä tienaan huomattavasti enemmän ku mies, eli ei mitenkä ihmeellistä..Alkuperäinen kirjoittaja 1:me molemmat ollaan työssä.. ja yllätys, yllätys.. minä olen meistä se paremmin tienaava puoliso. pyrkikää tytöt tähän tilanteeseen!
Alkuperäinen kirjoittaja appa:kaiken tarpeellisen maksaa paitti laskuja kun en anna. Ne on mun ongelmani ja mä en mieheni rahoja halua niihin käyttää...