Mitä sinä koet tekeväsi äitinä toisin tai vääremmin kuin ne kuuluisat muut ja toiset äidit?

  • Viestiketjun aloittaja "Piika-äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"Piika-äiti"
Minä en ole koskaan osanut itse askarrella, värkätä, tuunata ja tehdä käsilläni mitään hörtöjä enkä perhosia enkä muutakaan, jo haalarin jalkalenkkien kiinnitys on ollut niin ja näin. Nähin kädentaitoihin en ole myöskään lapsiani osanut ohjata enkä heidän kanssa sujuvasti askarrella illassa kotia somistavia juttuja.

Päivähoitoalaan en ole ainoaksi vaihtoehdoksi uskonut vaan lapset on hoidettu kotona ja myös hoidetaan kotona. Ja tästä siis kuulen päivittäin ihmettelyä.

Lapset on viety keräämään marjoja ja sieniä ja ne lähtevät yhä 16.19-vuotiaana mukaan. Tämä on siis suurin kumma teinitrion kavereiden vanhemmille. Lähteekö ne vapaaehtoisesti? Miten? Onko ne täysin tahdottomia ja alistettuja? Hypnoosissa?

Varmaan on paljon muutakin kestovaipoista, perhepedistä, lapsen jatkuvasta mukana pitämisestä liinassa, pitkistä imetyksistä, suuresta lapsiluvusta ja ties mistä, mutta jotenkin sitä vaan on raahautunut ajatellen, että nämä ovat meidän perheen juttuja ja arvoja ja puutteita ja outoja tapoja.

Mutta ihan kuin se outojen perhekohtaisten tapojen sietäminen olisi vähentynyt 20 vuotena, jotka olen ollut äiti? Toivottavasti olen väärässä.
 
No siis mä en koe tekeväni mitään väärin :xmas: mutta me kuulemma syödään väärään aikaan, ja on paha asia ettei meillä ole tarkkaa rytmiä.

Mutta tämä sopii meille, ja se on ainoa asia joka merkitsee :)
 
Voih - minun listasta tulisi kylla niiiiiin piiiiitka.
Olen aina pyyhkinyt peput kosteuspyyhkeilla.
En ole imettanyt pitkaan.
Yksi lapsista meni hoitoon 6 viikon ikaisena; seuraava olikin jo juhlavat 6kk ennen kuin aloitti hoidossa kaynnin. 2 seuraavaa eivat ole koskaan olleet hoidossa.
En ole koskaan tehnyt itse mitaan soseita.
Matkustan ilman lapsia 2 viikkoakin kerrallaan.
Kaupasta saatan ostaa viinia vaikka lapset mukana.
Siina nyt nain aluksi...

Muitten vastauksia lukiessani tulee mieleen vaikka mita nyt: esim
Koskaan ei ole lapsille syotetty puuroa - ei aamulla, ei illalla
Meilla ei ole iltapalaa ollenkaan
Meilla ei KOSKAAN ole keitettyja perunoita (tama ei varmaan liity lapsiin mitenkaan mutta sainpahan senkin rinnanpaalta)
 
Viimeksi muokattu:
Pyrin kultaisen keskitien vanhemmuuteen ja yritän aina tehdä niin kuin meidän perheelle on hyväksi ja mikä on oikein.

Niinpä en koe ihan noin, että tekisin väärin. Ja mitään listoja en viitsi tehdä niistä palstan mukaan väärintehdyistä jutuista, se on niin turhaa kun aina joku keksii sitten jotain.
 
"mona"
No on paljonkin, joista muutama:

- En ole imettänyt kuin pari viikkona osittaisimetyksenä
- Syödään eineksiä tai tosi yksinkertaista ruokaa tyyliin makaroonia ja jauhelihaa.
-Lapset saattavat olla kaupungilla/ravintolassa vielä kymmenenltä illalla.
- vajaa kolme veellä on vielä maitopullo ja tuttikin oli 2,5viotiaaksi
- meillä ei ole tarkkoja iltarytiineja vaan ollaa usein myöhään kylässä ja lapset nukahtaa kotimatkalla autoon ja siitä vain kannetaan nukkumaan.

-paljon muitakin juttuja, mutta tässä varmaan kiistellyimmät
 
"Viima"
Musiikki. Sitä meil ei kuunnella. En itse kuuntele kuin autos jotain mitä tulee radiosta. Tahtoisin lapdelle soittaa musiikkia mut ei meil oo edes cd soitinta. Eikä niit levyjä. Pelkään en nut hänelt jää jotain kokematta. Mut musiikki ei vain ole mun elämäs missään tärkeydessä niin en sitä osaa hänellekään tarjoilla.
 
En leiki/askartele/köki pihalla lasten kanssa. Ihan pieniä kun ne oli niin olin itekin ulkona, enää en. Perhepetiä ei ole ollut koskaan. 9kk imetys loppui -> vauva omaan huoneeseen. En haali mitään vaatetta merkin takia. En tehnyt paljon soseita vauvoille. Eineksiä syödään viikottain. Lapset ei ole mulle kaikki ja koko elämä.
Hirviömutsi.
 
Referoituna: En jaksa aina olla ihan niin justiinsa.

Olen sekoitus äitiä ja isää, koska hoidin lapseni yksin niin pitkään. Toisaalta pidän aika tiukkaa kuria tuttavaäiteihin verrattuna, mutta se on helpottanutkin elämää pidemmällä tähtäimellä.
 
Voih - minun listasta tulisi kylla niiiiiin piiiiitka.
Olen aina pyyhkinyt peput kosteuspyyhkeilla.
En ole imettanyt pitkaan.
Yksi lapsista meni hoitoon 6 viikon ikaisena; seuraava olikin jo juhlavat 6kk ennen kuin aloitti hoidossa kaynnin. 2 seuraavaa eivat ole koskaan olleet hoidossa.
En ole koskaan tehnyt itse mitaan soseita.
Matkustan ilman lapsia 2 viikkoakin kerrallaan.
Kaupasta saatan ostaa viinia vaikka lapset mukana.
Siina nyt nain aluksi...
Herranjumala, en ole osannut edes ajatella, että tuossa olisi jotain väärää! :D Tekeeköhän lähi-Alkon setä lastensuojeluilmoituksen, mutta käyn kerran viikossa hakemassa punaviiniä vauvan kanssa. Tollasta en ole tajunnutkaan vielä pelätä :D
 
Herranjumala, en ole osannut edes ajatella, että tuossa olisi jotain väärää! :D Tekeeköhän lähi-Alkon setä lastensuojeluilmoituksen, mutta käyn kerran viikossa hakemassa punaviiniä vauvan kanssa. Tollasta en ole tajunnutkaan vielä pelätä :D
Kun tarpeeksi kauan viettaa aikaansa palstalla sita oppii mita kaikkea tekee aivan 'vaarin'. Kandee olla niiiiiin varovainen - ei sita koskaan tieda kuka siella nurkan takana vihkoon kirjaa 'suuria lastenkasvatusmokia'. :D
 
Kun tarpeeksi kauan viettaa aikaansa palstalla sita oppii mita kaikkea tekee aivan 'vaarin'. Kandee olla niiiiiin varovainen - ei sita koskaan tieda kuka siella nurkan takana vihkoon kirjaa 'suuria lastenkasvatusmokia'. :D
Koen ehkä tehneeni väärin siinä vaiheessa, jos lapsi oppii sanomaan "cabernet sauvignon" ennen "äitiä". Sitä odotellessa :D
 
Keittiönoita
- en ole täysimettänyt ollenkaan
- olen jättänyt 2,5 kk ikäisen vauvan isälleen, kun olen lähtenyt juhlimaan työkaverin läksiäisiä
- en ole kuskannut lapsiani harrastuksiin vaan ovat voineet alkaa harrastamaan sen mukaan, miten ovat itse luunsa harrastuspaikalle saaneet hoidettua
- en ole ollut johdonmukainen, olen pyörtänyt puheeni, pienentänyt rangaistuksia, myöntänyt olleeni väärässä ja pyytänyt anteeksi
- olen ottanut lasten mielipiteet huomioon ja myös perustellut päätöksiäni lapsilleni heidän ikätasoaan vastaavalla tavalla
- en ole mennyt nurkan taakse piiloon syömään sen vuoksi, että olen juonut ruuan kanssa viiniä

Tuossa nyt muutamia.
 
No, monen mielestä se on kauhistus, että meillä on leluille omat paikat (laatikot ns. teemoittain) ja lapsi on opetettu pienestä saakka keräämään tavaransa oikeille paikoilleen. Lelut kerätään joka ilta + esim. kun lähdetään ulos tai muuten isommin lähdetään pois kotoa. Tietty jos on joku lego-rakennelma, jota tarvii leikissä, ei sitä tarvi purkaa, mutta muuten. Ja toinen sääntö: keittiössä ei leikitä. Etenkään silloin, kun joku laittaa siellä ruokaa. Turvallisuuskysymys.

Omasta mielestäni näissä ei ole mitään outoa tai väärää, mutta palstan mukaan olen kauhea natsi :D.
 
  • Tykkää
Reactions: kielletty
"vieras"
Harrastamme seksiä samassa huoneessa jossa vauva nukkuu. 1 vuotiaamme ei syö juuri koskaan pastaa eikä puuroa ja vain harvoin perunaa.Ja meillä syödään voita ja oikeata vanhanajan maitoa
 
Voih - minun listasta tulisi kylla niiiiiin piiiiitka.
Olen aina pyyhkinyt peput kosteuspyyhkeilla.
En ole imettanyt pitkaan.
Yksi lapsista meni hoitoon 6 viikon ikaisena; seuraava olikin jo juhlavat 6kk ennen kuin aloitti hoidossa kaynnin. 2 seuraavaa eivat ole koskaan olleet hoidossa.
En ole koskaan tehnyt itse mitaan soseita.
Matkustan ilman lapsia 2 viikkoakin kerrallaan.
Kaupasta saatan ostaa viinia vaikka lapset mukana.
Siina nyt nain aluksi...
Apua, eikö alkoholiakaan saa ostaa jos lapset kaupassa mukana ?? ;D
 
bud
-imetin esikoista 1.5kk, ettei rinnat rupsahtais
-opetin kuopuksen syömään peukaloa, kun tutti ei kelvannut (sai itse kunnon unet, koska peukku oli aina saatavilla)
-olin ekan kerran juhlimassa, (festareilla) kun esikoinen oli alle 2kk
-esikoinen on ollut tuosta n.2kk iästä asti joka kuukausi, joskus useamminkin yökylässä mummolassa
-kun koko perheellä on samaan aikaan vapaata, menevät isä ja lapset ulkoilemaan ja mä jään tähän sohvannurkkaan koneelle (vihaan loskakelejä)
-olen laiska ja huono leikkijä, minulle on lähes aina väkinäistä istua pikkuauto tai nukke kädessä ja "leikkiä"
 
K-A-M-A-L-A-A
-imetin esikoista 1.5kk, ettei rinnat rupsahtais
-opetin kuopuksen syömään peukaloa, kun tutti ei kelvannut (sai itse kunnon unet, koska peukku oli aina saatavilla)
-olin ekan kerran juhlimassa, (festareilla) kun esikoinen oli alle 2kk
-esikoinen on ollut tuosta n.2kk iästä asti joka kuukausi, joskus useamminkin yökylässä mummolassa
-kun koko perheellä on samaan aikaan vapaata, menevät isä ja lapset ulkoilemaan ja mä jään tähän sohvannurkkaan koneelle (vihaan loskakelejä)
-olen laiska ja huono leikkijä, minulle on lähes aina väkinäistä istua pikkuauto tai nukke kädessä ja "leikkiä"

:( surullista
 

Yhteistyössä