Mitä saitte kivun lieventämiseksi?

  • Viestiketjun aloittaja äippä525
  • Ensimmäinen viesti
Ihaaliina
Ekassa epiduraali, tokassa ilokaasu sekä kohdunkaulanpuudutus ja kolmannessa ilokaasu, kohdunkaulanpuudutus ja kun synnytys pitkittyi ja pitkittyi niin spinaalipuudutus. Joka oli siinä vaiheessa kuin taivaanlahja. :ashamed:
 
42-v
4 lasta ja sain vain ilokaasua.
Ekan kanssa olisin kyllä halunnut jotain vahvempaa mutta lapsen sydänäänissä jotain häikkää eikä voinut antaa.
Pystyasennossa roikuin miehen kaulassa.

Toisen avautumisvaiheessa olin vesiammeessa - suosittelen.
Kolmas syntyi nopeaan.
Neljättä saadessa kävelin sairaalan pihalla.
 
hansu-77
Lämmitetty viljapussi riitti kaikissa kolmessa synnytyksessä. Mulla ei taida olla niin kovia synnytyskipuja kuin muilla. Kätilöt ei ole ihan uskonu kun olen sanonu et kohta syntyy. Kyllähän supistukset on tuntunu, mut ei niin kovasti et olisin lääkkeitä tarvinnut.
 
auri74
Ilokaasua ja jotain kipu piikkejä kankkuun.. Ilokaasun en meinaa enää koskea :$ mutta spinaalin meinaan pyytää kuukauden sisällä tapahtuvaan synnytykseen ja sitä kätilökin suositteli =)
 
Pehmykkä
Käynnistetty synnytys ja tässä pitkä lista kivunlievityksestä: suihku, lämpöpakkaukset, petidiini, tramal, litalgin, paracervikaali, ilokaasu ja epiduraali!! Eipä mikään oikeen tehonnut! :whistle:
 
kippura
ensimmäisen kanssa sain epiduraalin ja synnytin n. 20 tuntia sekä ilokaasua
En tuntenut puudutukselta minnepäin pitäisi ponnistaa. Synnytys tuskallisen kipeä! Toisen kohdalla ei keretty mitään kuin ilokaasua otin, jolla sain pahimman kipupiikin pois. Tein jakkaralla muuten.
 
Aluksi kävelin paljon ja mieheni hieroi selkääni. Makoilin myös ammeessa pari tuntia, kunnes 5-6 cm auki, sitten ilokaasun avulla eteenpäin. Mulla ei tullut pahoinvointia ja tykkäsin hengitellä kaasua, joka kylläkin aiheutti aivan "tönttöröö" olon :) Aivan loppumetreillä pyysin kohdunkaulanpuudutteen, josta ei ollut apua sekä pudendaalipuudutuksen, joka ilmeisesti auttoi, koska ponnistusvaihe ei ollut kivulias! Paikallispuudutetta sain sekä ennen välilihan leikkausta että ompelua. Ihana synnytys! Kivulias, mutta ei ilmeisesti liian kivulias, koska haluan kokea saman vielä monta kertaa :)
 
Mei
Hyvinkäällä suositeltiin ensin suihkua ja savihaudetta, molemmat toimivat siihen asti, kun olin 5 - 6 cm auki. Savihaude auttoi selkäkipuihin. Sitten epiduraali joka rentoutti niin, että loppu meni vaudilla. Ilokaasusta tuli paras kaverini!! Käytin epid. kanssa ja aluksi ponnistusvaiheessa.
 
criss
Sain ekaksi PETIDIINIÄ.. Huh huhuhu!! Kylläpäs siitä pojat meni polla sekasin!!!!! :/ Muistan vaan ku päässä pyörii hullunlailla!! ei siinä mitään kipuja tajunnu ku olo oli ku olis ollu hulluna juovuksissa!!! No kun siinä aikansa oli helikopteri-kyytiä niin johan sitten täyty ruveta laatottamaan eli ykä lensi nätisti kaarella.. =/ :x :x :x :x

Noo sitten kun siitä selvittiin ja oli taas tuskaa niin epiduraali oli ku taivaanlahja!! pysty jopa kekittymään muuhunkin! Laittaminen ei tuntunut missään=) onneksi! Tyttö syntyi avosuin eli takaraivo hinkkasi häntäluuta ja KIVUT OLI SEN MUKAISET!!!!!=) HUHU HUHUHU!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
 

Yhteistyössä