Mitä sairaalakassiin?

Mira-76
...hmmm...Mulla oli mukana sairaalakassissa puhdas paita,alkkarit,päälihousut, koska jos esim. lapsivesi menee niin niitä ei enää voi kotimatkalle laittaa.
Myös vauvan kotiinlähtövaatteet oli jo pakattu mukaan. Tietty nuo voi tuoda vaik esim. mies kun kotiinlähtöpäivä tiedossa. Pakkaa ne kuitenkin valmiiksi, että mies ne osaa sitten ottaa mukaan helpommin.

Oma suihkusaippua on mukavaa vaihtelua sairaalan hajuttomalle saippualle (ylellisyyttä).
Hiusharja, jos meinaa saada kutrinsa ojennukseen.
Puhelinnumeroita, jos ei laitoksella saa pitää kännyä mukana. Liivinsuojia, pysyy pusero kuivana.
Hammasharja ja tahna.
Hiukan rahaa, jos karkinhimo tms. yllättää.
Voit ottaa mukaan CD:itä jos haluat kuunnella mielimusiikkiasi synnytyksen aikana.
Kamera, kuvia vauvasta ja sairaalaoloajasta.

...tässä nämä jotka tulivat mieleeni.

Hyviä pakkaushetkiä!
=)
 
Mulla oli näistä apua (siis oleellisen lisäksi):

Närästyslääkettä (jos närästää)
Kirja tai lehtiä lukemiseen
Lehtiö ja kynä (hyvä tapa purkaa ajatuksiaan synnytyksen jälkeen)
Kuivattuja luumuja (jotta maha toimisi jälkeenpäin)
Huulirasvaa ja kosteusvoidetta

Jos on kotieläimiä (kissa, koira, yms.) kannattaa ottaa esim tynyliina tai pieni pyyhe mukaan jonka mies voi viedä kotiin kun siinä on vauvan hajua, saavat hekin tutustua tulokkaan tuoksuun rauhassa. Meillä ainakin mustasukkaisuutta oli paljon vähemmän kun näin tehtiin.
 
Joo tuossa tuliki hyviä esimerkkejä! Lisäisin vielä tuohon listaan että ota paljon omia sukkia (itse ainakaan en tykänny YHTÄÄN sairaalan sukista)! ja toinen asia mikä on ehdoton niin oma shampoo, sairaalan hajuttomat/hellät shamppoot oli aika tehottomia aineita, ainaskin minun hiuksille!! :D Tässä ainaki pari asiaa mitkä otan ehdottomasti mukaan seuraavalla kerralla kun synnärille pitää lähteä!! (Niin ja tietty sitte ne perus kamat!! vaatteita, liivinsujuksia,hammasharja,tahnaa,hiusharja, karkkia,lehtiä jne :p )
 
Juu noita omia sukkia, mahdollisimman iloisen värisiä ja monta paria. ja jos on oma jotkut sisä tohvelit. TYKSissä oli niitä kamalia kumisia kenkiä ja mun jalat hikos niissä ihan tajuttomasti.

Omat hygieenia jutut tässä on jo sanottukin. Niin ja terveyssiteita ja tenoja. Tanat ovat mukavampi vaihtoehto niille sairaalan vaipoille, mutta imu teho yhtä hyvä ellei parempi.
 

Yhteistyössä