Mitä rasvaa teillä syödään leivän päällä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saana:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Laktoositon Keiju. On varmasti maidoton ja soijaton.
Tätä meilläkin
Ja meillä :) maidottomuuden takia lähinnä, lapsi maitoallergikko.

MUTTA sairaanhoitajan opinnoissani käytiin näitä rasvoja j rasvojen laatuja läpi. Keiju on paras levite lapsia ajatellen tai Floralla on myös hyviä nimen omaan lapsille sopivia. Lapsilla pitää olla rasvaa 60% levitteestä, mitään kevyt juttuja ei sais olla.

Moni päiväkotikin käyttää Keijua! (päiväkodeissakin olen työskennellyt lähihoitajana aikoinaan)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Että kova rasva on terveellisempää? Ei mee läpi, sori vaan :D
Se on vähän makuasia miltä kannalta terveellisyyttä katsoo. Voissa ei ole lisäineita, mutta margariineissa sen sijaan aika reilusti. Kumpi sitten on pahempi; sydän-ja verisuonisairaudet vai syöpä.
Mä luulen, tai tiedän, että sydän-ja verisuonisairaudet tulee satavarmasti jos syö rasvaa, mutta syöpää ei kevytlevitteet ihmiselle tee!
 
unikuu108
meille käy kaikki täysin maidottomat. merkillä ei mulle ole välillä. välillä on porkkanalevitettä ja välillä hummusta..ja välillä sinistä keijua ja välillä sitä maidotonta floraa..
 
Voita, juuri siksi että siinä ei ole lisäaineita ja pidän terveellisempänä ;) Mies haluaa syödä margariinia kun on helpommin levittyvää, vaikka rasiavoi mielestäni ajaa asiansa ihan hyvin. Ei-eläinperäinen margariinikin on myös vaihtoehto.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja up:
Alkuperäinen kirjoittaja b:
Meillä on aina ostettu Beceliä.
becel ei sovellu lapsille
Miksikäs ei? Kyllä tavallinen ecel soveltuu! Pro-active tms. kolesterolia alentava becel ei sovi lapsille. Meillä koko perhe syö vihreää (kevyt) beceliä. Joskus kun tein vertailua, siinä oli parhaiten hyviä rasvahappoja, omegat yms. Ja hyvä maku.
 
joo
ap huomhuom. Näin se on.

Ja sulle tämän kirjoittaja; älä suotta kuvittele olevasi ainoa palstalainen, joka on korkeasti koulutettu. Vai ei kemian tuntemusta... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Että kova rasva on terveellisempää? Ei mee läpi, sori vaan :D
Tiedätkö sä mitä on "kova rasva"? Se on rasvahappoja joissa ei ole kaksoissidoksia eli tyydyttynyttä rasvaa. Voi ole ole pelkkää tyydyttynyttä rasvaa mutta yllätys yllätys, se sun margariinis on. Se on alunperin monityydyttymätöntä ja monotyydyttymätöntä mutta nikkelikatalyytin avulla noi sidokset puretaan ja yllätys yllätys, jäljellä on vain tyydyttynyttä rasvaa. Puhumattakaan niistä kymmenistä lisäaineista siinä sotkussa mukana.

Eli urpot ostaa epäterveellistä vesi-rasvaemulsiota sikahintaan, ja perustelee sitä terveellisyydellä. Tän perusteellisempaan rasva-analyysiin en ala koska se vaatisi jo jonkin verran kemian tuntemusta, eikä tältä palstalta sitä varmasti löydy.
 

Yhteistyössä