Mitä rasismia olet itse huomannut Suomessa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tilannut monesti ja samanlaisia ne sätkäpaperit on kiinassakin, hinta vaan erilainen.
Suomessa yhden pakkauksen hinta on 1.50x 100=150 euroa.
Kiinasta vastaava 100:n paketti alle 10 euroa.
Nojoo mä tapasin yhen naisen baaris ja se lupas mulle tuoda 15e hintaan pakettei mä sanoin et saat 20e. Viellä en ole käyttänyt sitä. Ja kuluttaahan se paljon et sieltä asti tuodaa jotain papereit. Ja schaissee laatuu niinku yleensä halpis jutut vai onko temulla laatua ? Mitä olet tilannut? Ku viime kesänä olin tokmannil aah 20e kengät noh ostin ne kengät ja viikon päästä puhki missä on myyjän ylpeys tehdä laadukasta joka kestää ja kyl ihan niissä merkki kengissä en tarkoita sitä et diorin kengät kestää vuosisatoi en ikinä maksais kyl kengistä tonnia maksaisikko sä? Mut puhun 80-150e kengistä. Ostin 90e kengät ja niist muutaman kuukauden pääst repes se pohja. Nyt on tollaset "urheilu" kengät ja ne on kestänyt kauan. Ainiin jotain mun kenkien kanssa ongelmista. Talvikengät jotka oli sillä kestänyt yli kymmenen vuotta noh antoi mulle ne ja ei mennyt kuukauttakaan kun niist hajos pohja😆 mut onneks olin cittarin käytäväl ni sain heti ostettuu uudet jotka nekin hajos nopiaan. Oisko sul mitään laadukasta kenkä kauppaa mieles mut jotka ei oo överi hintaset. Mut ei varusteleka tai sielt vois ostaa seuraavat talvikengät ku noi edelliset hajoo. Saas nähä olen noita käyttänyt vasta muutaman kerran kestääkö edes ensitalvea
 
vierailija
Mitä rasismia olet itse huomannut Suomessa?

Sosioekonomista rasismia ja ikärasismia, joita syrjinnäksikin kutsutaan. Nyt sosioekonominen syrjintä on jo ihan hallituspolitiikkaa, eräänlaista Apartheidia tämäkin.
 
vierailija
Suomalaisena kohtaamani rasismi: Kerran kassajonossa edelläni nuori Lähi-Idästä tullut maahanmuuttaja sai kassaneidiltä ihailevaa katsetta, leveää hymyä ja iloisen tervehdyksen. Itse ostin korin kaljaa ja pari makkaraa. Kassaneiti vältteli katsomasta minuun päin ja lopulta katsoi nenänvartta pitkin, ei hymyä, tervehdys kun robotilla.
 
vierailija
Ja siis tuo temu. Miksi kiina haluaa tulla tunnetuksi et myy roskaa eikä huippulaatua mitä kehutaan ympäri maailman joka kestää et miksi haluaa olla rihkama kauppias
Temulla on enemmän aktiivisia käyttäjiä kuin Suomessa asukkaita. Kiina on monen mineraalin maailman suurin tuottaja.

Miksi sama tuote Suomessa voi maksaa kymmenkertaisen hinnan Temuun verrattuna? Temussa annetaan palautteita tuotteista muiden verkkokauppojen tapaan. Tilaamani tuotteet ovat toimineet n. 95% todennäköisyydellä. Toimitusaika viikon luokkaa.
 
vierailija
Ikärasismi johtuu bioogiasta ja evoluutiosta. Naapurimaassa olen kokenut sitä vähemmän.
Tämä on totta. Ruotsi on sivistysvaltio. Tämä palsta on kuin taikasauvalla
huitaisten saatu siistimmäksi. Rasismikampanjan vai minkä lie satoa.
Jani Mäkelä parka, joka tipautti ison lauman sammakoita suustaan loikkimaan median sivuille. Hämmennystä, pöyristymistä ja mitä kaikkia tunteita hän saikaan aikaan.
Minulle Janin puhallukset ovat vain tuttua persujargonia. On ihana seurata hymy huulillani miten vaikeaa persujen on asettua sivistyneeseen ja normaaliin ruotuun. Mitä heistä lopulta jää jäljelle, kun kaikki karkeus ja tökeryys on karsittu?
Ehkä sentään Wille Rydman pitää asemia pystyssä jollain koppavalla töksäytyksellään.
 

Yhteistyössä