Mitä pyytää tälläisestä setistä?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
[QUOTE="vieras";29009825]Pahasti alakanttiin... Koittakaa nyt ihmiset arvostaa käsitöitä, se on katoava taito! Maksattehan Ruskovillan villahaaalaristakin (siis pelkästä haalarista) yli 60€! :)[/QUOTE]

Siinä on sellainen ero, että Ruskovilla tehdään ohuesta 100% merinovillasta tai silkkivillasta! nuo taas ovat Novitan bulkkiNalleaaksunnäköisillä saumoilla. Eikä käsityöt todellakaan ole mikään katoava taito, päinvastoin näitä myyntiin neuloja on nykyään liikaakin, kun laatu on mitä on.

Voisin maksaa 30 € tuosta setistä, mutta suoraan sanottuna ohittaisin ainakin tuon villatakin ihan tyystin. Jos et ole tehnyt niitä jollekin tutulle, niin myy osat erikseen.

"vieras"
Tosi nätti setti. Jotain 25€ ?. Itse pidin tuota siistin näköisenä mutta jos joku näkee jotain "virheitä" niin kyllä niitä käsitöissä saa ollakin koska ihminen ne on tehnyt, ei kone.

muta
Teitkö koetilkkua kun aloit noita tekemään? Ei millään pahalla, mutta noi näyttää epäsuhtaisen pitkiltä ja kapeilta. Mulla tuli samannäköisiä kun ensimmäisiä kutaleitani tein, sitten tajusin sen koetilkun tärkeyden. Mun käsiala on melko tiukka ja päästäkseni ohjeen mukaiseen lopputulokseen mun pitää käyttää isompia puikkoja. Jos teen suoraan ohjeen mukaan niin tulee mun käsialasta johtuen liian kapeita mutta pituus täsmää kun sitähän mitataan vähän väliä. Käyttökelpoisia liian kapoisetkin on kun kyllähän se neulos venyy.

thrrth
[QUOTE="Vieras";29009861]Siinä on sellainen ero, että Ruskovilla tehdään ohuesta 100% merinovillasta tai silkkivillasta! nuo taas ovat Novitan bulkkiNalleaaksunnäköisillä saumoilla. Eikä käsityöt todellakaan ole mikään katoava taito, päinvastoin näitä myyntiin neuloja on nykyään liikaakin, kun laatu on mitä on.

Voisin maksaa 30 € tuosta setistä, mutta suoraan sanottuna ohittaisin ainakin tuon villatakin ihan tyystin. Jos et ole tehnyt niitä jollekin tutulle, niin myy osat erikseen.[/QUOTE]

mikä on bulkkiNalleaaksu????

"vieras"
[QUOTE="Vieras";29009861]Siinä on sellainen ero, että Ruskovilla tehdään ohuesta 100% merinovillasta tai silkkivillasta! nuo taas ovat Novitan bulkkiNalleaaksunnäköisillä saumoilla. Eikä käsityöt todellakaan ole mikään katoava taito, päinvastoin näitä myyntiin neuloja on nykyään liikaakin, kun laatu on mitä on.

Voisin maksaa 30 € tuosta setistä, mutta suoraan sanottuna ohittaisin ainakin tuon villatakin ihan tyystin. Jos et ole tehnyt niitä jollekin tutulle, niin myy osat erikseen.[/QUOTE]

tuossa villatakissa ei ole mitään vikaa.

"vieras"
Teitkö koetilkkua kun aloit noita tekemään? Ei millään pahalla, mutta noi näyttää epäsuhtaisen pitkiltä ja kapeilta. Mulla tuli samannäköisiä kun ensimmäisiä kutaleitani tein, sitten tajusin sen koetilkun tärkeyden. Mun käsiala on melko tiukka ja päästäkseni ohjeen mukaiseen lopputulokseen mun pitää käyttää isompia puikkoja. Jos teen suoraan ohjeen mukaan niin tulee mun käsialasta johtuen liian kapeita mutta pituus täsmää kun sitähän mitataan vähän väliä. Käyttökelpoisia liian kapoisetkin on kun kyllähän se neulos venyy.
kyllä täällä on ällöttävää porukkaa. Villa venyy, tiesitkö? Ja nuo vaatteet vielä käyttämättömät joten eivät muodossaan.
ap hienot ovat!

"vieras"
[QUOTE="Vieras";29009932]Piti lukea bulkkiNallea paksuilla saumoilla. Siis Novitan polyamidisekoitetta ja neulosjälki ei kovin laadukasta.[/QUOTE]

voi juma!! Tuollaista et pysty kyllä edes kuvasta sanomaan joten... Mistä näitä ihmisiä sikiää?!

muta
[QUOTE="vieras";29009939]kyllä täällä on ällöttävää porukkaa. Villa venyy, tiesitkö? Ja nuo vaatteet vielä käyttämättömät joten eivät muodossaan.
ap hienot ovat![/QUOTE]

Voi kiitos!

Ap:lle: tuo setti on hieno, mun silmääni näytti vaan olevan samaa ongelmaa kuin mulla aloittaessani neulomista. Voi olla että näen ihan väärin, mutta jos olen oikeassa niin pienellä korjauksella saat vielä parempaa lopputulosta aikaiseksi.

"vieras"
Minkä kokoiset? Mun mielestä mallikin näyttää hyvältä, meillä on sellaiset pitkät ja kapeahkot vaatteet istuneet parhaiten, aluksi on voinut kääriä vähän lahjetta ja hihaa, useimmissa vaatteissa ne lahkeet ja hihat jäi ekana liian lyhyiksi vaikka leveys olisi vielä riittänyt. Ihana setti. 50-60e voisin vielä maksaa, joskin vähän kirpaisisi, mutta oikeasti on kyllä arvokkaampikin. Jos ihan pientä kokoa, maksaisin vähemmän.

Yhteistyössä