"vieras"
Höpöhöpö! Mikään laki ei sano, että poneja/hevosia ei saa pitää yksin!!!Laki määrää että niitä pitää olla sit kaks
Höpöhöpö! Mikään laki ei sano, että poneja/hevosia ei saa pitää yksin!!!Laki määrää että niitä pitää olla sit kaks
No totta kai koskee! Haloo taas!Mites nää EU:n uudet tallikorkeussäädökset? Ei taida koskea shettiksiä?
Ei tuo teidän tilanne nyt sit niin hurjalta kuulostakaan mitä alkuun vaikuttiKiitoksia vastauksistanne!
Tosiaan, MINÄ en tiedä juurikaan mitään hevosista, tai no, jotain tiedän, mutta aika vähän ja ajan myötä unohtunut paljon. Mies on enemmänkin ollut tekemisissä hevosten kanssa, mutta kun hän on tällä hetkellä vielä muutaman päivän kalassa, ei oikein juttusille päästä, että häneltä pääsisin typeriäni kysymään.
Olemme siis jo aiemmin puhuneet hevosen hankinnasta, tosin vain niin, että olemme miettineet tallia ja laitumia. Ja ne löytyy kyllä. Emme ole keskustelleet siitä, mitä se vaatii, koska silloin juuri se ei ole ollut ajankohtaista. Nyt kuitenkin tuttavan tuttu on laittamassa ponia myyntiin ja tuttava kertoi siitä meille. Nyt tuo poni vielä odottaa myyntiin laittoa sen aikaa, että saamme miehen kanssa kunnolla keskusteltua tästä. En ole viitsinyt kovin paljon puhelimessa tentata, mutta tosiaan harkinnassa on. Minä vain malttamattomana halusin jo aloittaa tiedon hankinnan.
Omasta hevoskokemuksesta sen verran, että lapsuudessa hoidin ravihevosta (suomenhevonen). Toki hoitaminen oli lähinnä vain sitä, että hain hevosen aitauksesta, harjasin, puhdistin kaviot ja opettelin iltaruokintaa sekä putsasin karsinoita. Mutta mahtui tuohon hoitoaikaan yhden suolisolmuisen (muistaakseni se oli suolisolmu) hevosen löytäminen ja osallistuin siihen hevosen taluttamiseenkin. Mutta muuta en tuosta muista... Tallilla kävin 10 - 12 vuotiaana, muutto sotki tilanteen enkä sen jälkeen talleille mennyt. En kyllä tiedä miksi, en kai uskaltanut.
Mutta tosiaan, kiitos vastauksista ja varoituksista. Minä alan nyt googletella