Mitä pitäisi ottaa huomioon vaunuja ostaessa?

Hei!

Ollaan pikkuhiljaa alettu katsella vaunutarjontaa huhtikuussa syntyvälle esikoiselle, mutta kovasti mietityttää, mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon malleja vertaillessa... Hinnalla ei periaatteessa ole merkitystä, toinen mummi kuvannut sponsoroida ja vaunut saavat kuulemma maksaa "ihan mitä vaan". Kestävyys olisi tärkeä juttu, jotta vaunut voisi sitten tulevaisuudessa kierrättää mahd. tuleville lapsille. Ja yhdistelmävaunu varmaan on se, johon päädytään. Mutta muuten tuntuu tosi tietämättömältä lähteä kauppaan ja katsella vaunuja, kun ainoa jota osaa katsoa on ulkonäkö... Apua =)
 
Kannattaa harkita ottaa kuomurattaat ja siihen pehmeä/kova katokoppa. Koska vaunuaika on yleensä aika lyhyt. Pehmeä kantokoppa menee pienempään tilaan varstoidessa ja sitä voi käyttää myöhemmin vaunuissa "makuupussina".
Kankaat ja renkaat kannattaa myös valita. Isoilla renkailla pääsee epätasaisemmasakin maastossa.
Lisäksi kannattaa huomioida kuinka paljon vaunuissa on muoviosia, jotka sitten Suomen talvessa murtuu helpommin.
Vaunujen kokoon taittaminen ja pieneen tilaan meneminen kannaatta myös kysyä. Usein kun äoideillä ei ole kun kaksi kättä! :)
 
-missä liikutte. eli kuljetteko autolla paljon jolloin tarvii saada pieneen kasaan

-millaiset säilytystilat kotona. yhdistelmät tarvivat säilytystilaa koppaosalle ja ratasosalle, kun taas kombi yms rattaat säätyvät vainuista rattaiksi vain yhdellä selkänojan kääntämisellä

-säätyvä työntöaisa on eri pituisille kätevä, mutta toisaalta se säädin on usein rattaiden heikoimpia osia eli jos vähänkään liian usein nostaa tai painaa rattaita siitä työntöaisasta niin säätimen hammastukset hajoaa ja kuluu jolloin aisa heiluu miten sattuu

-kannattaa muistaa ettei hinta ole eina merkki laadusta, mutta halvinta ei toki kannata ostaa.

-hyvä keino on seurata esim keltaista pörssiä. mitä enenpi jotain ratasta siellä myydään tyyliin "vähän käytetty yms" niin sitä enenpi siinä on silloin ollut vikaa kun heti halutaan myydä pois! kun taas ne parhaat rattaat käytetään yleensä sisarukselta toiselle.
 
Mun mielestä pärjäisitte ihan hyvin pelkillä kuomurattailla. Tuo ajankohta on jo lämpöisempää aikaa ja sit tulee kesä.. Kun taas tulee syksy niin rohkenen epäillä että vauva ei enää mahdu kovaan eikä pehmeään kantokoppaan. Isot renkaat ovat ihan pieniä paremmat. Mulla oli aikoinaan ihan tavalliset renkaat ja ne kestivät ihan hyvin, mutta myös ilmakumit ovat varmaan ihan jees..
Niin ja noi kuomurattaat menevät joka tapauksessa pienempään tilaan kuin vaunut ja toisaalta ei tarvi hankkia kuin nuo yhdet ja niillä pärjää koko vaunu ja ratas ajan...

 
Ensiksi kannattaa miettiä millainen tarve vaunuilla on. Onko suunnitelmissa kävellä päivittäin pitkiä lenkkejä ja millainen on maasto jossa liikut. Jos aikomuksena liikkua paljon niin työnnettävyys täytyy olla hyvä ja työntökorkeus juuri sopiva, eikä sinnepäin. Oletteko miehesi kanssa samanpituisia vai on miehesi päätä sinua pitempi.

Asutteko paikassa jossa aurauto käy harvakseen vai onko kävelytiet enimmäkseen sulat talvella (esim. kaupungissa). Jos maasto on ennemmin hankala kulkuista kuin kaupungin sula asfaltti niin kannattaa hankkia renkaat jotka ovat mahd. leveät ja liikkuvat hyvin.

Rattaissa tai ratasosassa on hyvä olla päänsuojana joku systeemi kun istuin on makuuasennossa jos tulee työnnettyä päin pylvästä (siis niihän ei kellekkään käy, mutta... ) tai jos joku idiootti törmää teihin niin ei ainakaan pienen pää ole ensimmäisenä iskua vastaanottamassa.

Teille tulossa kevätvauva ja aurinko jo paistelee korkealta niin kannattaa miettiä että laittaako sen 50? heittoaisaan vain aurinkovarjoon. Itse suositten kumpaakin kokeilleena heittoaisaa.
Aurinkovarjon kanssa on jotenkin hirveen hankala pelata ja sitä ei oikein tahdo saada koskaan oikeeseen paikkaan taitettua. Heittoaisasta on myös hyötyä viimassa ja tuulessa sekä ahtaissa paikossa jossa et saa vaunuja venkslattua ympäri.

Kesäkuumalla vaunuissa ja rattaissa tarvitsee ilman kiertää kunnolla. Katsasta tarkasti kuinka se on järjestetty. Onko kuomussa sitä ollenkaan mitään, vai onko jonkinmoinen "räppänä", mitä isompi sitä parempi...emmaljungalla on jopa markkinoilla ratas josta saa koko kuomun takaosan irti vetoketjulla, jolloin ilma pääsee aivan vapaasti kiertämään.

Jos vaunuissa tai rattaissa on "kiinteät" hyttysverko ja sadesuoja tai kulkee jossain pussissa mukana niin hyvä. Eipähän ole kotona ainakaan kun sitä tarvitaan.

Onko tavarakorilla millaista tarvetta? Onko käytössä myös auto, jolloin ei tarvitse kävellen tuoda isoja ostoksia vai käyttekö kävellen?
Jos tarvitset paljon tilaa ostoksille tai tavaroille niin metallinen avonainen kori parempi kuin pieni nailoninen.

Itse suosittelen kuomurattaita ja täydentämään sitä pehmeällä tai kovalla kantokopalla. Kuomurattaassa on painopiste alempana jolloin rattaat liikkuvat paremmin ja ovat helpommat käytössä. Menevät myös pienempään tilaan kasattuna. Kuomurattaat pehmeällä kopalla vievät kaikkista vähiten tilaa autossa koska pehmeän kopan voi jättää rattaaseen sitä kasattaessa. Kuomurattaiden kovankopan ja yhdistelmien kopan joutuu ottamaan aina kasatessa pois ja koppa vie rattasosan lisäksi oman tilan.

Talvea ajatellen kannattaa olla kunnon toppaukset kankaissa.

Tässä sulle jotain nettisivuja joilla voit käydä tutustumassa erivalmistajien tuotteisiin;
http://www.emmaljunga.se/
http://episerver.ksg.se/mlmengtest/ (mm.Brio)
http://www.teutonia.com/

Täällä on suomeksi emmaljungan vaunuista ja rattaista
http://www.lastentarvike.fi/

Kannattaa käydä katsomassa paikallisista lastentarvike-kaupoista ihan livenä niin näkee paremmin. Sit jos saat käsiisi viime keväänä ilmestyneen Odotus 1/2005 lehden (tutulta tai kirjastosta) niin siellä on varmasti paljon vinkkejä ominaisuuksista joita tänne ei kukaan varmaan muista laittaa. Huonohomma vaan kun siinä ei ole kaikkia malleja tai edes valmistajia ole mukana. Niin ja siinä on mukana 2005 vuoden mallit, mut melko samojahan ne nyt on 2006 maleissa ja hyvä ominaisuus-vinkkihän ei vuotta katso! ;)

No mutta jos tästä olis jotain apua! Mukavia ostosretkiä, edessä ei ole helppo päätös! Valitkaa teidän perheelle parhaat rattaat, älkää antako muiden haukkua kaikkia muita paitsi omien rattaiden valmistajaa, vaan käykää katsomassa kaikki läpi. Itse ollaan luetettu yhteen kalliimmista merkeistä ja hyvin on toiminut ja ehjät ovat, vaikka useat meille haukkui kyseistä merkkiä, sen luotettavuutta ja takuuta. Paras valinta meidän käyttöön.

=)
 
Jos sulla on tuttuja joilla on vauvaikäisiä tai vaikka vanhempia muksuja niin jutskaile niidenkin kans ja katsasta heidän vaunut sekä pyydä pieni esittely niistä! Peesaan edellisiä tuossa kuomuratas hankinnas ja siihen koppa. Jep, jep!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2005 klo 17:11 Emppu kirjoitti:
Hei!

Ollaan pikkuhiljaa alettu katsella vaunutarjontaa huhtikuussa syntyvälle esikoiselle, mutta kovasti mietityttää, mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon malleja vertaillessa... Hinnalla ei periaatteessa ole merkitystä, toinen mummi kuvannut sponsoroida ja vaunut saavat kuulemma maksaa "ihan mitä vaan". Kestävyys olisi tärkeä juttu, jotta vaunut voisi sitten tulevaisuudessa kierrättää mahd. tuleville lapsille. Ja yhdistelmävaunu varmaan on se, johon päädytään. Mutta muuten tuntuu tosi tietämättömältä lähteä kauppaan ja katsella vaunuja, kun ainoa jota osaa katsoa on ulkonäkö... Apua =)
Mietit noita yhdistelmiä, mutta minä mukaan lukien kaikki on taitanut suositella sulle kuitenkin rattaita kantokopalla. Käyppä kattomas lastentarvikkeen kotisivuilla tai emmaljungan kotisivuilla (oli edellisen kirjoittajan tekstissä nuo nettisivut), ku ne on nyt tuonut markkinoille tälläisen kun EMMALJUNGA CITY CROSS. Voiskos tässä olla sulle ratkasu. Itse jos lähtisin nyt ostamaan vaunuja/rattaita, taitaisin tuohon päätyä. Jos oikein ymmärsin että siinä on jopa rattaille ja kopallle oma kuomu, joka on tosi hyvä juttu kun noissa yhdistelmissä tahtoo käydä usein niin että kuomu on sen verta haalistunut ollessa rattaina et ei enään kehtaa toisella käyttää vaunuina. Tässä näyttäisi olevan kuomurattaat, mutta kuitenkin yhdistelmät. Olisi painopiste sitten tuolla alhaalla, kuten edellinen tuossa kirjoitti. Meillä itsellä on ollu kolmet eri emmaljungat käytössä ja ollaan oltu ainakin tuohon valmistajaan tyytyväisiä (kahdet vanhemmat ja yhdet nyt vuoden 2005 mallistosta).

Jep, takaisin sorvin ääreen!
 
Nemes
Heti ensimmäiseksi sanon, että vaikka monet suosittelevat Emmaljungaa, niin niitä näkee kyllä hyvin paljon uusina myynnissä. Omat Emmaljungani hajosivat vuoden käytön jälkeen. Saattoi toki olla kyseessä joku maanantai-kappale.

Mutta älä sorru halpisvaunuihin (Emma, Carena, ABC jne) niistä ei ole kuin harmia!

Onnea valintaan!
 


Teille tulossa kevätvauva ja aurinko jo paistelee korkealta niin kannattaa miettiä että laittaako sen 50? heittoaisaan vain aurinkovarjoon.
MUN KOMMENTTI TAAS ON ETTÄ HYVISSÄ RATTAISSA SE KUOMU TULEE TODELLA ETEEN JOS ON TARVISTA, ELI EI TARVI HEITTOAISAA EIKÄ LISÄVARJOA. JA OMASTA KOKEMUKSESTA MITÄ VÄHEMMÄN VENKSLATTAVIA OSIA SEN KESTÄVÄMMÄT! PPH:NA TEEN TYÖTÄ JA SAMAT KIESIT KÄYTÖSSÄ JO 8TTA VUOTTA!

Jos vaunuissa tai rattaissa on "kiinteät" hyttysverko ja sadesuoja tai kulkee jossain pussissa mukana niin hyvä. Eipähän ole kotona ainakaan kun sitä tarvitaan.

TOISAALTA KIINTEÄT OSAT ON HANKALAMPI IROOTTAA PESUUN. ITSE TYKKÄÄN ETTÄ OSAT OVAT IRRALLISET. NE SAA PYSYMÄÄN MUKANA PIKKUPUSSUKASSA. JOISSAIN RATTAISSA ONKIN ESIM SADESUOJALLE OMA PUSSI JOSSA SE ROIKKUU MUKANA

Onko tavarakorilla millaista tarvetta? Onko käytössä myös auto, jolloin ei tarvitse kävellen tuoda isoja ostoksia vai käyttekö kävellen?
Jos tarvitset paljon tilaa ostoksille tai tavaroille niin metallinen avonainen kori parempi kuin pieni nailoninen.

TÄSTÄKIN OLEN HIUKAN ERIMIELTÄ. AVOKORISTA TIPPUU TOSI HELPOSTI TAVARAT MATKAN VARTEELLE KUN SIINÄ EI OLE REUNOJA. KURAKELILLÄ MYÖS KAIKKI RAPA ROISKUU POHJASTA TAVAROILLE! ELI ITSE VAIHDOIN SEMMOISEN NAILONJUTUN RATTAISIIN. SE PITÄÄ KURAT POISSA JA TAVARAT TALLESSA. NIITÄKIN ON ERI KOKOISIA.


Kuomurattaassa on painopiste alempana jolloin rattaat liikkuvat paremmin ja ovat helpommat käytössä.
TÄMÄ ON MUUTEN ISOMMAN LAPSEN KANSSA OLEELLINEN JUTTU! KUN ISTYUINOSA ON MATALA NIIN EI SITÄ PPAINAVAA LASTA TARVI NOSTELLA KORKEALLE JA OMA SELKÄ SÄÄTYY!

Talvea ajatellen kannattaa olla kunnon toppaukset kankaissa.

TOISAALTA TAAS JOS ON VÄHEMPI TOPPAUSTA NIIN ON KESÄLLÄ VIILEÄMMÄT, JA USEIN ISTUINTILA ON ISOMPI. SEN PUUTTUVAN TOPPAUKSEN SAA HELPOSTI KORVATTUA KOVALLA PAKKASELLA ESIM Ä-PAKKAUKSEN MAKUUPUSSILLA TAI LAMPAANTALJALLA YMS PEITTEELLÄ JONKA SAA SITTEN KESÄHELTEELLÄ JÄTTÄÄ KOTIIN.


edessä ei ole helppo päätös! Valitkaa teidän perheelle parhaat rattaat, älkää antako muiden haukkua kaikkia muita paitsi omien rattaiden valmistajaa,

JUURI NÄIN. TARKKAAN KANNATTAA MIETTIÄ JA KOKEILLA JA KYSELLÄ VINKKEJÄ. JA MUISTAA ETTÄ IHMISILLÄ ON TYLSÄ TAPA KEHUA VAAN NIITÄ OMIA RATTAITA JA HAUKKUA MUITA. OUTOA SIKÄLI ETTÄ MITEN VOI HAUKKUA MUIDEN KÄRRYJÄ JOS EI ITE OLE KOKEILLUT!

ELI PAREMPI KYSELLÄ MIKÄ ON OLLUT HYVÄÄ JA MIKÄ HUONOA JA MITÄ RATTAISSA KANNATTAA OTTAA HUOMIOON. HYVIÄ KÄRRYJÄ LÖYUTYY MONEEN HINTAAN. KALLIS EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE SE PARAS MUTTA EN KYLLÄ KAIKKEIN HALVIMPAANKAAN LUOTTAISI.
 

Ensiksi haluaisin tehdä selväksi keskustelun aloittajalle ja muille että en halua tässä nyt mainostaa mitään tiettyä merkkiä tai mollata toista. Omassa käytössäni on ollut vain yhden valmistajan tuotteita, joihin itse olen todella tyytyväinen ja koskaan ei meillä ole ollut vikaa. Jokaisessa merkissä on omat maanantai kappaleet ja floppi "tyypit". Itse suosittelisin oman tietopohajan perusteella seuraavia merkkejä; Emmaljunga, Brio ja Teutonia. Jokaisessa merkissä on ollut vikoja niin isoja kuin pieniä, mutta nämä kolme vioista huolimatta ovat herättäneet eniten luottamusta ihmisten keskuudessa joita minä tunnen. En osaa sanoa miksi juuri sinun tarvitsisi ostaa jotain näistä, koska en tunne täällä keskustelevia ihmisiä henkilökohtaisesti enkä näin ollen tiedä millainen tarve kelläkin on. Jokaisen pitää itse ostaa sellaiset vaunut tai rattaat jotka sopivat ominaisuuksiltaa juuri siihen perheeseen. Haluan vain auttaa keskustelijan aloittajaa, koska muistaa itse kuinka työlästä on löytää ne sopivat vaunut tai rattaat. Toivottavasti tästä on apua!

Kommentoin tässä "minälle" ja muille lukijoille hiukan "minän"kommenteja (HUOM kaikki mielipiteeni perustuu omaan käyttökokemukseeni) Eikä tarkoituksena ole loukata tai mollata ketään tai kenenkään mielipiteitä;


Teille tulossa kevätvauva ja aurinko jo paistelee korkealta niin kannattaa miettiä että laittaako sen 50? heittoaisaan vain aurinkovarjoon.
MUN KOMMENTTI TAAS ON ETTÄ HYVISSÄ RATTAISSA SE KUOMU TULEE TODELLA ETEEN JOS ON TARVISTA, ELI EI TARVI HEITTOAISAA EIKÄ LISÄVARJOA. JA OMASTA KOKEMUKSESTA MITÄ VÄHEMMÄN VENKSLATTAVIA OSIA SEN KESTÄVÄMMÄT! PPH:NA TEEN TYÖTÄ JA SAMAT KIESIT KÄYTÖSSÄ JO 8TTA VUOTTA!
En tiedä kuinka noin kymmenen vuotta sitten tehtiin rattaita (tai siis kuomuja niihin), mutta nykyisissä kuomurattaissa kuomu on niin ylhäällä (merkistä riippumatta) että varsinkin aamupäivisin ja myöhäisessä iltapäivässä syksyisin ja kesäisin aurinko paistaa, täällä meillä ainakin niin että olen itse tarvinnut jotain että aurinko ei paista lapseni silmiin (tämä on myös useiden muiden täällä asuvien mielipide). Se on totta että mitä vähemmän venkslattavia osia niin on vähemmän mikä voisi mennä rikki. Itselläni on käytössä heittoaisa kuomurattaissa ja toistaiseksi se on ehjä ja toiminut moitteettomasti meidän perheen käytössä. Markkinoilla on myös sellaisia kuomurattaita joissa saa istuimen vaihdettua toiseen suuntaan mutta se vaatii aina lapsen pois ottamista rattaista, eli ei onnistu jos lapsi nukkuu. Siksi suosittelen sitä heittoaisaa, mutta eihän se ole pakollinen. Yhdistelmissähän ratasistuimen saa laitettua kumminpäin tahansa.
Ennen tehtiin tavarat niin että ne kestää kauan!!! Voi kuin tehtäis nykyisinkin!!


Jos vaunuissa tai rattaissa on "kiinteät" hyttysverko ja sadesuoja tai kulkee jossain pussissa mukana niin hyvä. Eipähän ole kotona ainakaan kun sitä tarvitaan.
TOISAALTA KIINTEÄT OSAT ON HANKALAMPI IROOTTAA PESUUN. ITSE TYKKÄÄN ETTÄ OSAT OVAT IRRALLISET. NE SAA PYSYMÄÄN MUKANA PIKKUPUSSUKASSA. JOISSAIN RATTAISSA ONKIN ESIM SADESUOJALLE OMA PUSSI JOSSA SE ROIKKUU MUKANA
Meillä omissa rattaissa hyttysverkko on kiinteä. Tarkoittaen sitä että hyttysverkko on vetoketjulla kuomussa kiinni. Ja tämä systeemi on piloossa toisen vetokejun takana. Olipas hankalasti selitetty, toivottavasti joku ymmärsi. Ei ole sen hankalampi irroittaa kuin takin vetoketjua kiinni laittaa!! Eli toimii hyvin.


Onko tavarakorilla millaista tarvetta? Onko käytössä myös auto, jolloin ei tarvitse kävellen tuoda isoja ostoksia vai käyttekö kävellen?
Jos tarvitset paljon tilaa ostoksille tai tavaroille niin metallinen avonainen kori parempi kuin pieni nailoninen.
TÄSTÄKIN OLEN HIUKAN ERIMIELTÄ. AVOKORISTA TIPPUU TOSI HELPOSTI TAVARAT MATKAN VARTEELLE KUN SIINÄ EI OLE REUNOJA. KURAKELILLÄ MYÖS KAIKKI RAPA ROISKUU POHJASTA TAVAROILLE! ELI ITSE VAIHDOIN SEMMOISEN NAILONJUTUN RATTAISIIN. SE PITÄÄ KURAT POISSA JA TAVARAT TALLESSA. NIITÄKIN ON ERI KOKOISIA.
Meillä itsellä on nailoninen tavarakori. Sinne mahtuu juuri oma reppuni, että kävellen kun käy kaupassa ei paljoa reppua enempää voi ostaa. Esim. vaippapaketin tunkeminen sinne on tässä kyseisessä mallissa aivan mahdotonta, mutta meillä on auto jolla tehdään isot ostokset, joten se ei itseäni häiritse. Tyytyväinen olen siihen että esim. juomapullon voin laittaa koriin ja se ei sieltä tipu (esim. kävelylenkille ollessa). Meillä kyllä raparoiskuu myös tuohonkin koriin (ehkä kuitenkin hiukan vähemmän kuin tuollaiseen avonaiseen). Joten siis jos ei autoa syystä tai toisesta käytössä niin on rattailla tuotava ne ostokset. Sitä kun ei voi kantaa käsissä mitään kun vaunuja tai rattaita työntelee. VINKKINÄ; Noi nailonkorilliset rattaat menevät pienempään tilaa kasattuna kuin noi avonaiset, ihan vaan vinkkinä!


Kuomurattaassa on painopiste alempana jolloin rattaat liikkuvat paremmin ja ovat helpommat käytössä.
TÄMÄ ON MUUTEN ISOMMAN LAPSEN KANSSA OLEELLINEN JUTTU! KUN ISTYUINOSA ON MATALA NIIN EI SITÄ PPAINAVAA LASTA TARVI NOSTELLA KORKEALLE JA OMA SELKÄ SÄÄTYY!
Kannattaa siis miettiä onko helpompi muutama kuukausi laskea "kevyttä" vauvaa sinne koppaan alemmas vai sitten vuosi tai kaksi sitä painavampaa lasta nostaa sinne korkemmalle.


Talvea ajatellen kannattaa olla kunnon toppaukset kankaissa.
TOISAALTA TAAS JOS ON VÄHEMPI TOPPAUSTA NIIN ON KESÄLLÄ VIILEÄMMÄT, JA USEIN ISTUINTILA ON ISOMPI. SEN PUUTTUVAN TOPPAUKSEN SAA HELPOSTI KORVATTUA KOVALLA PAKKASELLA ESIM Ä-PAKKAUKSEN MAKUUPUSSILLA TAI LAMPAANTALJALLA YMS PEITTEELLÄ JONKA SAA SITTEN KESÄHELTEELLÄ JÄTTÄÄ KOTIIN.
Omissa rattaissamme tämä juttu menee niin että on kunnon toppaukset, mutta kuomusta saa koko takaosan pois joilloin kesälläkään ei kuumuus nouse korkealle!


edessä ei ole helppo päätös! Valitkaa teidän perheelle parhaat rattaat, älkää antako muiden haukkua kaikkia muita paitsi omien rattaiden valmistajaa,
JUURI NÄIN. TARKKAAN KANNATTAA MIETTIÄ JA KOKEILLA JA KYSELLÄ VINKKEJÄ. JA MUISTAA ETTÄ IHMISILLÄ ON TYLSÄ TAPA KEHUA VAAN NIITÄ OMIA RATTAITA JA HAUKKUA MUITA. OUTOA SIKÄLI ETTÄ MITEN VOI HAUKKUA MUIDEN KÄRRYJÄ JOS EI ITE OLE KOKEILLUT!

ELI PAREMPI KYSELLÄ MIKÄ ON OLLUT HYVÄÄ JA MIKÄ HUONOA JA MITÄ RATTAISSA KANNATTAA OTTAA HUOMIOON. HYVIÄ KÄRRYJÄ LÖYUTYY MONEEN HINTAAN. KALLIS EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE SE PARAS MUTTA EN KYLLÄ KAIKKEIN HALVIMPAANKAAN LUOTTAISI.

Toivottavasti olimme "Minän" kanssa avuksi sinulle. Laita ihmeessä enemmän kysymyksiä tai kommenteja jos joku jäi askarruttamaan tai jos jostain ei mainuttu mitään!! Omasta puolestani voin luvata että jeesitään sua sen mitä pystytään!

=)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 10:05 Nemes kirjoitti:
Heti ensimmäiseksi sanon, että vaikka monet suosittelevat Emmaljungaa, niin niitä näkee kyllä hyvin paljon uusina myynnissä. Omat Emmaljungani hajosivat vuoden käytön jälkeen. Saattoi toki olla kyseessä joku maanantai-kappale.

Mutta älä sorru halpisvaunuihin (Emma, Carena, ABC jne) niistä ei ole kuin harmia!

Onnea valintaan!
Samaa mieltä olen noista halpis-vaunuista, niistä saa aina lukea tosi huonoa palautetta.
Meillä myös sattui Emmaljungan vaunuihin vikoja ja saman tyylisiä juttuja on ollut tuttavalla Brion vaunuissa mutta Brion vaunuihin saa paljon helpommin varaosia. Pointtini on se, että ole tarkkana että vaunumerkillä on toimiva takuu koska kaikkiin vaunuihin voi tulla vikaa. Oman kokemukseni mukaan Briolla toimii takuupuoli tosi hyvin, meillä lähti kaksostenrattaista neppari irti niin saatiin samana päivänä kuntoon ja samanlaisia kokemuksia on tutuilla varaosien saannista myös vanhoihin Brioihin missä ei ole enää takuuta =) SEn huomaa tärkeäksi asiaksi sitten jos jotain vikaa tulee.
 
Älä sorru halppismerkkiin jos haluat priimaa, mutta kyllä meillä meidän ratkasuineen ollaan tultu toistaiseksi ainakin halppismerkillä toimeen. Se riippuu niin paljon siitä millaiseen maastoon tarvitset vaunuja tai rattaita, millaiseen käyttöön ja mitä "helpottavia" toimintoja tarvitte. Meillä puuttuu toppaukset kokonaan rattaista, joten se tarkoittaa sitä että lapsi itse topataan kunnolla ja lapsen vaatteisiin sijoitetaan enemmän, kuin jos ois kunnolla topatut rattaat.
 
Klaudia
HUH-HUH mitä tarinoita! En jaksnut lukea. Jos et sinäkään niin mun vinkki on, et mee liikkeisiin, anna myyjien esitellä, poimi niiden esittelyistä se mikä SUSTA tuntuu hyödylliseltä ja kun kriteerit selvillä, tee valinta! Näin tein mä ja tosi tyytyväinen olen!! Omat vaununi on HOCOt. Ostin Suomen Lastenvaunutukusta, SUOSITTELEN!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 21:31 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 10:05 Nemes kirjoitti:
Mutta älä sorru halpisvaunuihin (Emma, Carena, ABC jne) niistä ei ole kuin harmia!
Samat sanat!
Samaa mieltä, ja kokemusta löytyy!! Niiden halpisten kohdalla ei välttämättä säästä yhtään, menee hukkaan nekin vähät rahat. Mieti tarkkaan mitä ominaisuuksia vaunuilta haluat ja kiertele PALJON katselemassa ja kokeilemassa, totesin että se on ainoo konsti löytää sopivat ja hyvät vaunut ja sellaset mitkä itseä miellyttää kun nää on pitkälle mielipide asioita, myös myyjillä on omat mielipiteensä. Mutta merkkeinä pitäisin Emmaljungaa, Brioo, Teutoniaa, Hartania, Gessleiniä luotettavina.
 
sari81
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2005 klo 12:10 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 21:31 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 10:05 Nemes kirjoitti:
Mutta älä sorru halpisvaunuihin (Emma, Carena, ABC jne) niistä ei ole kuin harmia!
Samat sanat!
Samaa mieltä, ja kokemusta löytyy!! Niiden halpisten kohdalla ei välttämättä säästä yhtään, menee hukkaan nekin vähät rahat. Mieti tarkkaan mitä ominaisuuksia vaunuilta haluat ja kiertele PALJON katselemassa ja kokeilemassa, totesin että se on ainoo konsti löytää sopivat ja hyvät vaunut ja sellaset mitkä itseä miellyttää kun nää on pitkälle mielipide asioita, myös myyjillä on omat mielipiteensä. Mutta merkkeinä pitäisin Emmaljungaa, Brioo, Teutoniaa, Hartania, Gessleiniä luotettavina.
Kun lukee tuota toista ketjua vaunune tyyppivioista tulee juuri toiseen käsitykseen. Merkkivaunuissa, joita täällä arvostetaan on tosi paljon vikoja. Ei ketjussa juuri ole halpisvaunuja haukuttu. Niin erilaisiin johtopäätöksiin voidan tulla ilman kokemusta, pelkällä olettamuksella, että halpa on aina huonoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2005 klo 12:28 sari81 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2005 klo 12:10 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 21:31 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2005 klo 10:05 Nemes kirjoitti:
Mutta älä sorru halpisvaunuihin (Emma, Carena, ABC jne) niistä ei ole kuin harmia!
Samat sanat!
Samaa mieltä, ja kokemusta löytyy!! Niiden halpisten kohdalla ei välttämättä säästä yhtään, menee hukkaan nekin vähät rahat. Mieti tarkkaan mitä ominaisuuksia vaunuilta haluat ja kiertele PALJON katselemassa ja kokeilemassa, totesin että se on ainoo konsti löytää sopivat ja hyvät vaunut ja sellaset mitkä itseä miellyttää kun nää on pitkälle mielipide asioita, myös myyjillä on omat mielipiteensä. Mutta merkkeinä pitäisin Emmaljungaa, Brioo, Teutoniaa, Hartania, Gessleiniä luotettavina.
Kun lukee tuota toista ketjua vaunune tyyppivioista tulee juuri toiseen käsitykseen. Merkkivaunuissa, joita täällä arvostetaan on tosi paljon vikoja. Ei ketjussa juuri ole halpisvaunuja haukuttu. Niin erilaisiin johtopäätöksiin voidan tulla ilman kokemusta, pelkällä olettamuksella, että halpa on aina huonoa.
No, mun kommenttini ei nyt ainakaan perustunu mihinkään keskustelupalstojen "tilastoihin" tai yleisiin olettamuksiin, vaan ihan omaan kokemukseen ja tuttujen kokemuksiin ja niiden perusteella halpis vaunut ei kestä ja on ominaisuuksiltaan huonot, kun taas meidän kolmet Emmaljungat on toiminu täysin moitteettomasti ja on hintansa veroiset. Ja ite en ainakaan hirveesti luottais tän palstan kommentteihin vaan todellakin kiertelisin liikkeissä ja itse tutkisin vaunuja ja etsisin siltä pohjalta sopivimmat.
 
sari81
No liikkeissä kiertelemällä saa tietoa jostain asioista, mutta kestävyydestä saa tietoa vain näillä kokemusketjuilla.

Taas siis huomattin, että tämäkin kirjoittaja puhuu muiden vaunuista, niitä mollatessaan, eikä omista vaunuistaan. Meidän E... vaunut on parhaat, vaikka muilla on paljon huonojakin kokemuksia. Niitä muiden huonoja kokemuksia ei vain oteta huomioon.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2005 klo 08:25 sari81 kirjoitti:
No liikkeissä kiertelemällä saa tietoa jostain asioista, mutta kestävyydestä saa tietoa vain näillä kokemusketjuilla.

Taas siis huomattin, että tämäkin kirjoittaja puhuu muiden vaunuista, niitä mollatessaan, eikä omista vaunuistaan. Meidän E... vaunut on parhaat, vaikka muilla on paljon huonojakin kokemuksia. Niitä muiden huonoja kokemuksia ei vain oteta huomioon.
Mutta jos luottaisin näihin juttuihin enemmän kun omaan arvioon ja myyjien esittelyihin en olis ikinä ostanu Emmaljungia, mutta onneksi olen ostanut, kun on aivan loistavat!
 

Yhteistyössä