Mitä pitäis olla valmiina kun vauva tulee?

Hankintoja on tehty ja isommat on kotona, siis kaukalo, vaunut, sitteri,hoitopöytä alustoineen, vaatteita, kestiksiä, muutama pullo ja tutti, talkkia, kylpyöljyä, perusvoidetta.
mitä muuta pitäis ostaa? Ensimmäistä kertaa pappia kyydissä niin ei oo mitään hajua...
 
tässä mun


Pinnasänky. Paitsi jos nukkuu vastasyntyneen vieressä ei sänkyä heti tarvitse. Ammetta ilman pärjää kun huutelee vauvan kraanan alla. Pakollinen jos autoilee on kaukalo. Vaunut kun ulkoilette, mutta vaipan voi vaihtaa vaikka pyyhkeen päällä sängyllä ei siihen hoitopöytää tarvita. Talkit ja rasvat on turhia, jos iho menee huonoksi kannattaa laittaa bepanthenia. Jos ihossa ei ole mitään vikaa, niin turha kai noita tököttejä on laittaakaan. Pullot ja tuti kannattaa olla varalle, pari purkkia tuttelia. Vaatteet!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tässä mun:
Pinnasänky. Paitsi jos nukkuu vastasyntyneen vieressä ei sänkyä heti tarvitse. Ammetta ilman pärjää kun huutelee vauvan kraanan alla. Pakollinen jos autoilee on kaukalo. Vaunut kun ulkoilette, mutta vaipan voi vaihtaa vaikka pyyhkeen päällä sängyllä ei siihen hoitopöytää tarvita. Talkit ja rasvat on turhia, jos iho menee huonoksi kannattaa laittaa bepanthenia. Jos ihossa ei ole mitään vikaa, niin turha kai noita tököttejä on laittaakaan. Pullot ja tuti kannattaa olla varalle, pari purkkia tuttelia. Vaatteet!!!
Mulla on noi talkit ja vauvaöljy ostettu alunperin itteäni varten :D kuten myös perusrasva, et taidankin jatkossakin käyttää niiitä vaan itteeni :D
 
Hoitopöytä oli ja on tarpeen meillä, kaikilla ei selkä kestä sängyllä köykkimistä. Mukavampi oli ammeessa kylvettää kun kraanan alla/altaassa. Sänkyynsä tää meni vasta 5kk eli se ei meillä ollut tarpeen heti.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja tässä mun:
Pinnasänky. Paitsi jos nukkuu vastasyntyneen vieressä ei sänkyä heti tarvitse. Ammetta ilman pärjää kun huutelee vauvan kraanan alla. Pakollinen jos autoilee on kaukalo. Vaunut kun ulkoilette, mutta vaipan voi vaihtaa vaikka pyyhkeen päällä sängyllä ei siihen hoitopöytää tarvita. Talkit ja rasvat on turhia, jos iho menee huonoksi kannattaa laittaa bepanthenia. Jos ihossa ei ole mitään vikaa, niin turha kai noita tököttejä on laittaakaan. Pullot ja tuti kannattaa olla varalle, pari purkkia tuttelia. Vaatteet!!!
Mulla on noi talkit ja vauvaöljy ostettu alunperin itteäni varten :D kuten myös perusrasva, et taidankin jatkossakin käyttää niiitä vaan itteeni :D
Niin siinä voi käydä :D Hyvähän se on olla joka talossa kaiken varalle nuokin :)
 
JONSERED Karhunkantaja
Itse pärjäsin ilman vaunuja/kärryjä, hoitopöytää, tutteja tai tuttipulloja tai lapsen sänkyä. Siksi totesin, että turhaa sälääkin näyttää löytyvän.

Ja jos huomaat jotain puuttuvan, voi sen hankkia. Mikään ei ole ehdoton edellytys hengissä pysymiselle. Turvakaukalo korkeintaan. ;)
 
Itselle rintoja varten sitä yhtä tököttiä, mikähän se nyt olikaan..alkaa unohtua...kuiteskin rinnanpäitä varten...Sitten maitohappobakteereja vauvalle (auttaa masukipuihin) ja rintapumppu varmuudeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Itse pärjäsin ilman vaunuja/kärryjä, hoitopöytää, tutteja tai tuttipulloja tai lapsen sänkyä. Siksi totesin, että turhaa sälääkin näyttää löytyvän.

Ja jos huomaat jotain puuttuvan, voi sen hankkia. Mikään ei ole ehdoton edellytys hengissä pysymiselle. Turvakaukalo korkeintaan. ;)
Näimpä ja yhden ehdoton on toisen turha.
 
Imetysliivejä mulla eei oo ku yhdet :/ ei löydy kokoja ja en oo vielä tilannut, kun mun tissit on ainakin toistaiseksi pysyneet saman kokoisena ku aiemminkin. ei oo yhtään kasvaneet ja ei niistä oo herunu tippaakaan ees mitään ensimaitoa.
Ajattelin tilata ne kunnolliset liivit sit synnytyksen jälkeen, jos se maito nyt ees nousee...
Vai onko ihan pöljä idea?
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Hoitopöytä oli ja on tarpeen meillä, kaikilla ei selkä kestä sängyllä köykkimistä. Mukavampi oli ammeessa kylvettää kun kraanan alla/altaassa. Sänkyynsä tää meni vasta 5kk eli se ei meillä ollut tarpeen heti.
Hääh, sängyllä istuessa vaihtaa vaipan eihän se selälle käy. Niin ne oli vaan mun vinkit oman kokemuksen mukaan, mä tykkäsin vauvan pesasta ihan juoksevan veden alla vähän vettä sivellen, siinä mitään ammetta tarvittu. Vasta yli puolivuotiaana ammeessa istuminen kiinnosti.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Itselle rintoja varten sitä yhtä tököttiä, mikähän se nyt olikaan..alkaa unohtua...kuiteskin rinnanpäitä varten...Sitten maitohappobakteereja vauvalle (auttaa masukipuihin) ja rintapumppu varmuudeksi.
Lansinoh. Meillä sai sitä ainakin synnäriltä mukaan pikku purkillisen. Ja mun mielestä bebanthen oli parempi rikkinäisiin rinnanpäihin kuin toi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Imetysliivejä mulla eei oo ku yhdet :/ ei löydy kokoja ja en oo vielä tilannut, kun mun tissit on ainakin toistaiseksi pysyneet saman kokoisena ku aiemminkin. ei oo yhtään kasvaneet ja ei niistä oo herunu tippaakaan ees mitään ensimaitoa.
Ajattelin tilata ne kunnolliset liivit sit synnytyksen jälkeen, jos se maito nyt ees nousee...
Vai onko ihan pöljä idea?
Mitä ihmeen ensimaitoa? Maito alkaa nousta vauvan syntymän jälkeen...imetysliivejä kyllä tarvitset useammat.
 
Aika paljon on toa tavaraa, mutta kaikki muu on käytettynä ostettu tai saatu, paitsi pullot ja tutit, jotka ostin vaan varalle =)
Sitä tulee ehkes vähän hömpäksi ja ostaa kaikkea turhaakin, ettei vaan sit mitään tärkeetä puuttuis, vaikka tärkeintähän on et on kaukalo, syli ja ruokaa ja rakkautta :D
 
funtsii
Me käytimme talkin sijasta tavallisia perunajauhoja. Halvempi vaihtoehto :)
Muuta mitä tulee mieleen nyt äkkiseltään on tietty se, että kannattaa ostaa itselleen siteitä jälkivuotoa ajatellen :)
Meidän vauvamme ei tarvinnut ensimmäisten viikkojen aikana kuin muutaman vaatteen ja vaippoja ja tissin :D Olin ollut aivan paniikissa että onko meillä nyt kaikki ja sitten kuin vauva syntyi niin se vaan nukkuikin :D ja söi :D heh.. Eli ihan alussa sitä nyt ei kummemmin sitä kamaa tarvitse :)

Niin joo, ja liivinsuojat on ihan kiva! Kannattaa ottaa sairaalaan imetysliivit ja noita liivinsuojia. Saattaa helpottaa tissikipua :D
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Imetysliivejä mulla eei oo ku yhdet :/ ei löydy kokoja ja en oo vielä tilannut, kun mun tissit on ainakin toistaiseksi pysyneet saman kokoisena ku aiemminkin. ei oo yhtään kasvaneet ja ei niistä oo herunu tippaakaan ees mitään ensimaitoa.
Ajattelin tilata ne kunnolliset liivit sit synnytyksen jälkeen, jos se maito nyt ees nousee...
Vai onko ihan pöljä idea?
Jos et ole valtavan rintava, pärjäät ilman imetysliivejäkin, kyllä rinnan voi pullauttaa kupista ulos helpostikin. Mutta kunnolliset liivinsuojukset kannattaa hankkia, ei niitä halpoja kaupan malleja, jotka jumittuvat rinnanpäihin ja falskaavat. Apteekki myi kauan sitten Baby Care G tms merkkiä. Hätätilassa pikkuhousunsuojakin toimii... ;)

Konstit on monet.

Vauvan pukee ja vaipat vaihtaa helposti sylissä. Liinassa on helppo kantaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Hoitopöytä oli ja on tarpeen meillä, kaikilla ei selkä kestä sängyllä köykkimistä. Mukavampi oli ammeessa kylvettää kun kraanan alla/altaassa. Sänkyynsä tää meni vasta 5kk eli se ei meillä ollut tarpeen heti.
Hääh, sängyllä istuessa vaihtaa vaipan eihän se selälle käy. Niin ne oli vaan mun vinkit oman kokemuksen mukaan, mä tykkäsin vauvan pesasta ihan juoksevan veden alla vähän vettä sivellen, siinä mitään ammetta tarvittu. Vasta yli puolivuotiaana ammeessa istuminen kiinnosti.
Käy se, eriasia seistä oikean korkusen pöydän luona kun istuen vaihtaa, ei siinä suorassa voi olla. Mutta makunsa kullakin.
 

Yhteistyössä