Mitä pakkaat sairaalakassiin

  • Viestiketjun aloittaja Mietityttää
  • Ensimmäinen viesti
Mietityttää
Hei, kaipaisin vinkkejä, että mitä kannattaa pakata sairaalakassiin?

Tuntuu etten tajua kaikkea ehkä ottaa, mitä saattaisi tarvita tai olla hyödyllistä, joten kaipailisin teidän listojanne, josta voisin sitten poimia itselle sopivat jutut!

KIITOS :D
 
miulla ol viimeks..itelle kotivaatteet + alusvaatteita (riippuu mont pv joutuu saikulla olemaan..Suihkus kävin ite joka pv...)
vauvalle kotivaattehet , meil o la 19.6 nii ei mitää kauhee paksuja vaatteit tarvii varmaa ottaa.. body, potkarit,sukat,pipo ja college -asu varmaa riittää nytkii kute esikolla ol päällä kotii lähtiessä v.05...
synt. 30.8.05

 
äippä-83
mul oli esikoisella mukana puhtaat vaatteet itelle kotiin lähtöä varten,vauvalle kaikki tarvittavat vaatteet, oli vaippaki vauvalle mukaan, mut eihän sitä tarvinnu ku sairaalasta saa vaipan, sit oli tissisuojia, hammasharja,shampoo,hammastahna..öö...en muista nyt oliko jotain muutaki..mut jotkut ottaa juomista mukaan,ajan vietettä esim lehtiä,paperia ja kynää jos haluu pitää päiväkirjaa sielä tai jotain..öö..nyt en kyl keksi muuta..nii ja kännykkä...
 
Mulla on mukana:
- imetysliivit
- liivinsuojia
- parit sukat ja alushousut (varalta, jos ne sairaalan vaatteet on niin kamalat ku puhutaan)
- kamera + akku
- siteitä (sama syy, ku alusvaatteisiin)
- shampoo
- hiusharja + muut hiusten laittovehkeet
- hammasharja ja -tahna

Mies sitten tuo kotiutumispäivänä vauvalle kaiken tarvittavan. :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 10:05 Lissu kirjoitti:
Mulla on mukana:
- imetysliivit
- liivinsuojia
- parit sukat ja alushousut (varalta, jos ne sairaalan vaatteet on niin kamalat ku puhutaan)
- kamera + akku
- siteitä (sama syy, ku alusvaatteisiin)
- shampoo
- hiusharja + muut hiusten laittovehkeet
- hammasharja ja -tahna

Mies sitten tuo kotiutumispäivänä vauvalle kaiken tarvittavan. :heart:
mulla oli varmaan suunnilleen nämä ja lisäksi korvatulpat, ainakin mulla huonetoveri kuorsasi niin paljon että oli ihan välttämättömät että sai edes parin tunnin tirsat ite otettua..
 
Mulla tällänen lista:

-kirja
-meikit
-trippejä
-lehtiä
-laturi
-ponnareita + pinnejä
-shampoo + hoitoaine
-deorodantti
-huulirasva
-harja
-raskauspäiväkirja
-hammasharja + tahna
-karkkia :p
-siteitä
-alushousuja
-rasva
-kotiutumisvaatteet
-imetysliivit + liivinsuojia
-kannettava cd-soitin + levyjä (patterit!)
-kamera + laturi

Osa noista voi olla turhiakin, muta eipä jää sit mikään puuttuva harmittamaan =)

Turvakaukalossa on hoitolaukku joka sisältää vauvan kotiutumisvaatteet, pari vaippaa, pienen peiton... Mies tuo sitten sairaalaan.

Yksi mitä ÄLÄ unohda: NEUVOLAKORTTI!! :D
 
mulla oli kans vaik mitä-turhaa- jouduin hätäsektioon joten kuviakaan ei kameralla oo ku yksi musta ja mahasata ja sitte yksi hätäseen otettu kuva vauvasta ku olin vielä heräämössä ja mies sai pikaseen kattoo ennen kuin pienokainen vietiin osastolle.
dödö,imetysliivit ja harja oli varmaan ainoo mitä tarvin.käytin loppuenlopuks sairaalan kaikkia vaatteita,hoitoaineita ja rasvoja jne. ihan oman laiskuuteni takia:sai heitellä vaan pyykkikoriin ja muut pesivät puolestani.
kotiutumisvaatteet mulle ja lapselle jotka mies sitte toi =)
 
Tyyppi
Minä olen ajatellut pakata mukaani seuraavat asiat:

-äitiyskortti
-neuvolan esitietolomake
-kela-kortti
-kalenteri

-hammasharja ja -tahna
-hiusharja
-hiuslenkkejä ja/tai hauenleuat
-shampoo & hoitoaine
-suihkugeeli
-kasvopesu
-perusvoide
-silmänympärysvoide
-kasvojenpuhdistusliinat
-meikkejä: värivoide, ripsiväri, rajauskynä, huulipuna
-korvatulpat

-päiväkirja (en tiedä ehtiikö kirjoittaa, mutta otan mukaan)
-imetysliivit ja liivinsuojia
-cd-levyjä (rauhoittavaa musiikkia synnytykseen)
-kännykkä ja laturi
-kamera
-raamattu
-ehkä jonkin romaanin (en tiedä ehtiikö/jaksaako lukea)
-jotakin kivaa naposteltavaa (karkkia, kuivattuja hedelmiä tms)

Kotona laitan valmiiksi, mutta mies saa tuoda sitten kotiutumispäivänä sairaalaan kotiutumisvaatteet sekä itselleni että vauvalle.
 

Yhteistyössä