Mitä pahaa on rutiineissa lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja aargh
  • Ensimmäinen viesti
näinkin
Alkuperäinen kirjoittaja Tursas Pursanus:
Alkuperäinen kirjoittaja aargh:
Ei ole kyse minuutin tarkkuudesta vaan siitä, ettemme esim. ole kovin iloisia kun kaikki juhlat alkavat illalla, ja kyseiset ihmiset tietävät että meillä on nukkumaan meno. Olemme kyllä sanoneet että jos voisimme tulla aikaisemmin..kyse siis läheisistä..meille sanotaan usein, älkää stressatko kyllä se lapsi nukkuu kun on väsynyt. Ja kokemuksesta tiedän, ettei se ihan näin mene..
Just, ihan ku meiltä!!! Mua niin ottaa aivoon kun ei ymmärretä että toiset voi haluta pitää tollaset rutiinit. Sit on myös niitä, jotka vaan ilmottamatta tupsahtaa oveen taa 19.00, kun ollaan alkamassa iltatoimet. :kieh:
yks sakki on taas ne, jotka ei tajua että meillä alkaa lapset nukkumaan kasilta, kylään tullaan illalla vaikka väkisin. kaikki nuoripareja joilla ei vielä lapsia, tai sitten jonkun mamma tulee yksin. se ärsyttää mulla. kyllä se unirauha pienille pitäisi suoda eikä kyläillä enää. en mee itsekkään jos muilla lapset jo nukkuu.

Mun mielestä rutiinit on eriasia, kuin tiukka aikataulu.

Rutiinit on mulle päivästä toiseen suht samassa järjestyksessä tapahtuvat samat asiat. Ja kyllä meilläkin siinä mielessä rutiinit on. Aamulla herätään, sitten syödään aamiainen, päivällä syödään lounas, sitten nukkuu ne jotka vielä nukkuu. Sitten syödään välipalaa, sitten syödään päivällinen, illalla syödään iltapala ja mennään nukkumaan.

Näiden juttujen välissä ulkoillaan kelien mukaan, kyläillään tai touhutaan muuta fiiliksen mukaan.

Mutta se sitten millä aikataululla.... Syödään kun on nälkä, nukutaan kun väsyttää.

Mulle on kuitenkin ihan sama, jos ne jollekin muulle ne rutiinit on tapahduttava minuutti-, tai edes tuntiaikataulun mukaan. Ei se mun napaa kaivele millään lailla. Mutta oletan myös, että sen ei pitäisi rassata ketään, jos me syödään lounas tänään 11.15 ja huomenna 12.50.

Yhteistyössä