Mitä päälle ensimmäiseen neuvolaan?

  • Viestiketjun aloittaja "paniikki"
  • Ensimmäinen viesti
"paniikki"
Alkuperäinen kirjoittaja ömm?;22186226:
Ei ensimmäisessä neuvolassa tehdä muuta kuin jutellaan ja täytellään papereita :)
Jutellaan?
Minulle se täti sanoi puhelimessa että tehdään normaalit tutkimukset joka sitten tehdään joka kerta ja kuulemma verikoekin otetaan?
 
"tii"
No jos ei halua että painoa on puntarilla hirveesti niin kevyttä vaatetta päälle joka kerta. :) Ja joka neuvolaan semmonen paita josta saa hihan ylös. Itellä ei menny joka kerta niin ylös kun piti niin sitten jouduin riisuskelemaan, mutta jos oli ohut paita niin ei välttämättä tarvinnu ees nostaa.
 
[QUOTE="paniikki";22186252]Jutellaan?
Minulle se täti sanoi puhelimessa että tehdään normaalit tutkimukset joka sitten tehdään joka kerta ja kuulemma verikoekin otetaan?[/QUOTE]

paino, verenpaine ja hemoglobiini. kerrasta kaksi eteenpäin käydään pissaamassa purkkiin ennen tädille menoa.

jossain vaihees otetaan enemmän verta hiv yms tutkimuksia varten. mulla tais olla tokakerralla
 
ömmm?
[QUOTE="paniikki";22186252]Jutellaan?
Minulle se täti sanoi puhelimessa että tehdään normaalit tutkimukset joka sitten tehdään joka kerta ja kuulemma verikoekin otetaan?[/QUOTE]

Voihan se vaihdella.
meillä ensimmäinen neuvolakäynti oli vain pikainen,
kertoili alkuraskaudesta, antoi sen neukkakortin.
Seuraavalla kerralla katottiin norm. tutkimukset-verenpaine,virtsa jne asioita..
en tiedä vaikuttaako, että mulla ensimmäinen neuvola oli todella aikaisin että sain lähetteen alkuraskauden ultraan :)
 
"paniikki"
[QUOTE="minä";22186272]Ei hyvänen aika,kysytkö aivan tosissasi???[/QUOTE]

Kaikilla kun ei tuota kokemusta ole ;)

Kiitos teille vinkeistä :)
enköhän näillä alkuun pärjäile, jatkan sitten taas tyhmiä kysymyksiä jos jokin alkaa mietityttämään :) Koittakaa kestää ;)
 
Ego
Alkuperäinen kirjoittaja ömmm?;22186302:
Voihan se vaihdella.
meillä ensimmäinen neuvolakäynti oli vain pikainen,
kertoili alkuraskaudesta, antoi sen neukkakortin.
Seuraavalla kerralla katottiin norm. tutkimukset-verenpaine,virtsa jne asioita..
en tiedä vaikuttaako, että mulla ensimmäinen neuvola oli todella aikaisin että sain lähetteen alkuraskauden ultraan :)
Mulla samat jutut. Pikainen käynti oli eka.
 
..
Meillä eka käynti kesti puolitoista tuntia, ja mies piti napata mukaan. Käytiin läpi meidän kummankin tuntemuksia, kyseltiin tupakasta ja alkoholista, otettiin veri kokeet ja näytettiin miten se pissahomma menee... :D Ja sit lopuks se täti vielä ehotti, että halutaanko nähä pikkunen, että hän vois ultrata... Oltiin miehen kans kyllä tosi tyytyväisiä, kun itellä oli ainakin ajatusket ihan sekasin ja nyt siellä sai sit jutella asiasta kunnolla, kun ei haluttu niin aikasessa vaiheessa kertoo muille ulkopuolisille..
 
"vieras"
Minulta taas on otettu kaikki virtsat ym. jo ekalla kerralla, sitten se jaaritteli ties kuinka kauan ja jakeli lippuja ja lappuja. Ei ollut pikakäynti siis ensimmäinenkään.:)
 
Pukeutumisguru
Kireä toppi, kiiltävä, musta lyhyt nahkahame, verkkosukat ja 10 sentin stilettikorkoiset, punaiset korkkarit...meikkiä ja kunnon kampaus! Suurin osa kun pukeutuu tosi rumasti niin olisit valopilkku!
 
"vieras"
meillä ekalla kerralla pissanäyte, hemoglobiini, verenpaine ja paino. sitten menikin tunti jutellessa :)
voit myös laittaa vetoketjullisen paidan/hupparin, jonka voi helposti ottaa vois ennen punnitusta tai verenpaineen mittausta.
 
"mä"
[QUOTE="paniikki";22186214]Minäkin kysyn vaatetuksesta :)
Tarviiko minun huomioida jotakin vaatetuksessani kun menen ensimmäistä kertaa äippäneuvolaan :)
Kiitos vinkeistä :)[/QUOTE]

no mulla oli ainakin iltapuku, kun ekaa kertaa menin neuvolaan, suosittelen.....
 

Yhteistyössä