Mitä ostaa 13-vuotiaalle nirsolle pojalle joululahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Viime ja edelllisvuotena kaikki pehmeät paketit lensi seinään eikä ollut mihinkään tyytyväinen, kun ei saanut sitä tiettyä haluamaansa. Kaikki mitä toivoo maksaa tyyliin 60?---> (tahtoo mm. uuden tietokoneen ).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Edelleen pehmeitä pakuja. Elämässä ei saa kaikkea mitä tahtoo on vanha hyvä viisaus!

No näin just.Pitäis osata jo tuon ikäisen arvostaa pehmeääkin pakettia,vaikka ei siitä sattuis tykkäämään.Ei saatuja lahjoja heitellä seinille,oli niissä mitä vaan,vaikka siivousrättejä!Mihin tää maailma on menossa jos lapset saa itse lahjansakin päättää...Toiveita saa tietty esittää,mutta se on sitten vanhemmista,ja monesti siitä toiveen hinnasta sitten kiinni,voiko toivetta toteuttaa.

Mie en ostais mitään. Inhoan nirsoilua ja huonoja käytöstapoja niin kovin että jäis mulla kyllä lahjat ostamatta tuollaiselle sori vaan :(
Mun omille olen opettanu että vaikka lahjapaketissa olis rutattu sanomalehtipallero niin siitä kiitetään.

Tuota oon itsekin ajatellut, että jättäisimme lahjan hankkimatta mutta sitten olisi muiden joulumieli pilalla kun tämä yksi suuttuu. Hankalaa! Harrastuksia tuolla ei ole, ellei pelaamista koneella lasketa. Elokuvaliput olisi hyvä idea, mutta mahtaakohan olla "liian pieni" lahja? :o

Kyllä mä tekisin selväksi jo nyt, että jos ylipäätään mitään odottaa saavansa lahjaksi, niin lahjan antajaa pitää kunnioittaa. Ei kaikkea käytöstä voi laittaa murrosiän piikkiin. Jos lahja ei miellytä, niin pitäköön turpansa kiinni ja näppinsä kurissa.

Pehmeät paketit on hyviä. Lahja saa olla myös hyödyllinen. Suosikkibändien levyt, kirjat (ei tietenkään lue, mutta syytä vois olla), leffaliput, harrastusvälineet on hyviä lahjoja. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Tuota oon itsekin ajatellut, että jättäisimme lahjan hankkimatta mutta sitten olisi muiden joulumieli pilalla kun tämä yksi suuttuu. Hankalaa! Harrastuksia tuolla ei ole, ellei pelaamista koneella lasketa. Elokuvaliput olisi hyvä idea, mutta mahtaakohan olla "liian pieni" lahja? :o

ei ole

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyseessä siis mieheni pikkuveli, ei onneksi oma lapsi. Omamme osaavat vielä arvostaa lahjaa lahjana eikä sen arvokkuuden perusteella.

Miehen pikkuveljelle riittää lahjaksi vaikka konvehtirasia. Minkä tahansa lahjan ostatte ja jos se lentää seinään, niin hakisin itselleni. Sanoisin, että ensi vuonna ostatkin itse lahjasi.

Omasta lapsestasi siis on kyse? Pettymyksiä joutuu kokemaan, ja vanhempienkin on se kestettävä että lapsella ei aina ole kivaa. Jos on todellakin noin nirso, niin pieni "koulutus" lienee paikallaan. Jos mikään kohtuuhintainen ei kelpaa, niin laitatte rahat yhdessä jonnekin hyväntekeväisyyteen. Leffaliput on oikein hyvä lahja, ja jos tuntuvat liian pieneltä, niin lapsesi voi varmastikin antaa ne silloin sisaruksilleen.

Onhan toi aika epäkohtelias, mutta oikeesti kuka lapsi haluaa pehmeitä paketteja! Ja kuka aikuinen olisi tyytyväinen, jos sais lahjaksi niitä karseita posliinikoriste-esineitä, joita inhoaa? Voin ymmärtää lapsen pettymyksen, kun on odottanut joulua ja paketteja monta kuukautta eikä sitten saakaan toivomaansa. Ei niitä silti seinään ehkä tarvis kuitenkaan heitellä...

Ton ikäiselle on jo vaikea keksiä kovia paketteja, mutta löytyiskö mulletoi.comista jotain hauskaa tai sitten lahjakortti johonki likkeeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Omasta lapsestasi siis on kyse? Pettymyksiä joutuu kokemaan, ja vanhempienkin on se kestettävä että lapsella ei aina ole kivaa. Jos on todellakin noin nirso, niin pieni "koulutus" lienee paikallaan. Jos mikään kohtuuhintainen ei kelpaa, niin laitatte rahat yhdessä jonnekin hyväntekeväisyyteen. Leffaliput on oikein hyvä lahja, ja jos tuntuvat liian pieneltä, niin lapsesi voi varmastikin antaa ne silloin sisaruksilleen.

Ai olikin miehen pikkuveli. No, edelleen ne leffaliput riittävät ihan mainiosti.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä