Mitä olette saaneet kummeilta

1 vee lahjana kummit viettivät meillä piiitkän viikonlopun (asuvat siis kaukana) tekivat herkkuruokia vanhemmille ja antoivat jakamatonta syliaikaa ja miljoona pusua pienelle sankarille :) Niin ja muutaman mekon ja kummitädin maalaaman taulun toivat tullessaan.<br><br>

meil poika sai kummeiltaan vaatteita, pari leluu ja uuden syöttötuolin...kummit ku kysy et mitä miro haluu ni sanoin sen mitä tarttettiin...eli isompii vaatteita mitkä menee hyvin nyt syksyllä (synttärit oli siis huhtikuussa)... :)

1-vuotias tyttömme sai kummeilta lahjaksi:
* kultaketjun ja helmiriipuksen ja kaksi pientä kuvakirjaa
* Taaperokärryn, yöasun ja tupperin lusikan & haarukan
* toppaliivin ja bodyn

Kummeja on neljä, joista kaksi ovat pariskunta. Taaperokärryä toivoin lahjaksi ja se on ollut tosi mieluinen. Tyttö laittaa omia tavaroitaan kyytiin ja työntää kärryä ympäri kotia. Muut lahjat ovat kummien itse keksimiä. Tosi hienoja lahjoja tyttö sai :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2006 klo 18:59 Jonnuska kirjoitti:
Kummeilta sai Arabian muumi-astiaston ja kaulakorun,toinen kummi oli avannut hänelle tilin,johon muistaa sitten merkkipäivinä ainakin 18v.asti =)
Ilmeisesti kummin avaama tili on hänen omissa nimissään...? Ei nimittäin onnistu kummilta tilin avaaminen ilman vanhempia eli "yllärinä". (Itse kun kävin avaamassa tytölle tilin, meni todella vaikeeksi, kun tarvitsi isänkin suostumuksen ja oikein kuulemma piti konttorilla käydä.Pitkän jankuttamisen jälkeen sain kuitenkin luvan postittaa tiliin liittyvät paperit.)

Jos siis tili ei vielä ole lapsen oikeasti oma tili, kannattaa tehdä tarvittavat paperihommat mahd. pian,jotta saadaan tiliasiat ajan tasalle.Ettei jatkossa tule yllätyksiä verottajan suhteen. Verottaja iskee kyllä, jos ison summan kerrallaan luovuttaa toiselle.

Meillä poika sai kummelitaan potkumopon ja sellaisen puisen palikkalaatikon johon reiistä palikoita laitetaan muodon mukaan. Molemmat olleet kovassa käytössä. Mopo oli etukäteen toivottu kun poika oli muiden luona sellaista kovasti ihastellut.

Moikka,

Poikamme sai kaikenlaista vakiokamaa (valokuvakehystä, lusikkaa jne...), mutta mielestämme paras oli lahjakortti 1-vuotiskuvaukseen! Se oli tosi hyvä lahja mielestämme ja pidämme itsekin mielessä jos lisää kummilapsia tulee.

Itse olemme antaneet omalla kummitytölle timanttiriipuksen. Lisäksi kuulin ysätävältä että he keräävät kummitytölleen yhden helmen joka merkkipäivä ja sitten esim ylioppilaslahjaksi vievät helmet sidottavaksi kaulakoruksi, rannekoruksi tms.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2006 klo 19:12 Vieras kirjoitti:
\
Kummeilta sai Arabian muumi-astiaston ja kaulakorun,toinen kummi oli avannut hänelle tilin,johon muistaa sitten merkkipäivinä ainakin 18v.asti =)
Ilmeisesti kummin avaama tili on hänen omissa nimissään...? Ei nimittäin onnistu kummilta tilin avaaminen ilman vanhempia eli "yllärinä". (Itse kun kävin avaamassa tytölle tilin, meni todella vaikeeksi, kun tarvitsi isänkin suostumuksen ja oikein kuulemma piti konttorilla käydä.Pitkän jankuttamisen jälkeen sain kuitenkin luvan postittaa tiliin liittyvät paperit.)

Jos siis tili ei vielä ole lapsen oikeasti oma tili, kannattaa tehdä tarvittavat paperihommat mahd. pian,jotta saadaan tiliasiat ajan tasalle.Ettei jatkossa tule yllätyksiä verottajan suhteen. Verottaja iskee kyllä, jos ison summan kerrallaan luovuttaa toiselle.

Meijän tytölle kummi avasi tilin kysymättä meiltä. Siellä mainittiin että kummi on avaaja mutta tilin omistaja tyttö. Ja että tili on avattu lahjoitus tarkoituksena, pitää kuulemma säästää kaikki tiliotteet (tulee yksi vuodessa) jos sitten verottaja jossain vaiheessa tästä tilistä kiinnostuu.
Samanlaisen tilin sitten avattiin kummipojallemme eikä vanhempien suostumuksia tarvittu, toki piti kysyä sotu:t yms lapsen vanhemmilta...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2006 klo 19:12 Vieras kirjoitti:
\

Kyllä hän sen ihan neidin nimiin sai avattua(Osuuspankki).oli sotut ym.tiedossa....

RPM
Pojan kummi-täti ostaa jouluna ja synttärinä aina yhden muumi-mukin, siihen sitten lisäksi jotain vaatetta tai lelua.
Synttärilahjaks sai viimeksi hopeisen rannekorun ja just ton muumipeikko kupin.
Toi on mun mielestä kivaa kun hän ostaa noita mukeja niin ne jää muistoksi sitten pojalle kun on aikuinen, ja siis huom. hän kerää "poika- aiheisa" mukeja
=)

mörsy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2006 klo 16:37 Kuikelo kirjoitti:
kiitos vastauksista... Se on vaan niin helkutin vaikeeta pyytää mitään, vaikka itsekin usein pyydän lahjatoiveita lapsilta.
pyydä reilusti sitä mitä tarviitte lapselle, kummeillakin helpottaa lahjan miettiminen, itse tykkään siitä että lasten kummit kysyy, näin ei tule turhaa krääsää nurkkiin lojumaan.

Nyt sain sitten suuni auki kun kummitäti oli eilen kylässä. Toppahaalarin pyysin (kummitäti itse on aivan hulluina lastenvaatteisiin =) ) Lisäksi lupasi ostaa tietenkin jotain yllätystä. No sitten tuli taas itselle sellainen olo että mitä minä nyt kallista toppahaalaria menin toivomaan :ashamed:

Muumimammuska harmaa
Meillä poika sai kummilusikan (kun ei kastepäivänä sitä saanut) ja sit toisilta kummeilta hopeisen traktori-pankin, jonka kattoon kaiverrettu nimi ja päivämäärä sekä 1v. Kaksi muuta kummia eivät muistaneet kummilastaan millään lailla... :/

Yhteistyössä