Mitä olette mieltä nimestä Pihla?

  • Viestiketjun aloittaja Kiitos!
  • Ensimmäinen viesti
Murkku
Meidän Pihla on myös jo murkku, tai yläasteikäinen. Silloin ei ollut niinkään suosittu, vaan melko usein sai nimen sanoa uudelleenkin. Nimi kuvaa meillä hyvin tyttöä, eli luonnonläheinen ja pehmeitäarvoja "kannattava" on meidän Pihla... Ihan niin kuin nimensäkin.
 
Bannitar
Meidän tyttö on Pihla ja aikoinaan sellaista nimeä kukaan ei ollut kuullutkaan. Pinjaksi meinasivat aina vääntää.

Mutta onko se nykyisinkään niin kovin yleinen nimi? Mun käsittääkseni ei.
 
vieras
Mul oli joskus muinoin Pihla-niminen kaveri, nyt jo yli 3-kymppinen. Alkuun oli oikein hieno ja erikoinen nimi, mutta se tyyppi pilas nimen täydellisesti!! Valehteli, huijasi ja petti minkä ehti. Niinhän sitä sanotaan: ei nimi miestä pahenna ellei mies nimeä... Tänä päivänä taitaa olla melkonen trendinimi, sen verran paljon sitä kuulee leikkipuistoissa ja lasten harrastuksissa!
 
Meilläkin on Pihla tyttönen, koko nimeltään Pihla-Julia Josefiina :heart: joku samaa nimeä tuolla jo ehdottelikin, mutta ilman väliviivaa =) olen kyllä tytön nimen täällä ennenkin kertonut ;)

eli ihanaa nimeä tytölle mietitte! Eikä se ole minun mielestä mitenkään yleinen ja suosittu nimi, me ei olla törmätty vielä (tyttö nyt 1v5kk) livenä yhteenkään toiseen Pihlaan. Ja viime vuonna kastettujakin oli vain 150 väestörekisterikeskuksen mukaan, se ei ole kovin paljoa verrattuna "suosikki"nimiin...
 
Toinen Pihla
Alkuperäinen kirjoittaja pihla:
Mun nimi on Pihla... :p Eikä se kauheen yleinen mun mielestä ole :O

Munkin nimi on Pihla, ja meidän 30 hengen luokalle ala-asteella sattu tulemaan 3 Pihlaa. Yhtä ei kyllä kutsuttu jatkossa Pihlaksi vaan hänen toisella nimellään, mutta meille kahdelle väänneltiin koko ala-aste erilaisia lempinimiä. Kuvitella, kun olen katsonut väestöreksiterin sivuilta, että 36 samana vuonna syntyneistä Pihloista osui juuri meidän luokallemme !
 

Yhteistyössä