Mitä olette harrastaneet raskausaikana ja yritysaikana???

"vieras"
Yritysaikana ja raskauden alussa olen harrastanut liikuntaa täysin normaalisti. Lenkkeilyä, jumppaa, salia... Olisko ollut rv 10 kun jäi jumpista bodyattack pois, stepissä kävin rv 22 asti, pumpissa rv 27 asti. Nyt on viikkoja 31 ja jumpista käy enää muokkaus, salilla käyn ja teen pitkää kävelylenkkiä.

Mutta tiedän kyllä useammankin tapauksen, jotka ovat juoksua ja noita rankempia jumppia vetäneet todella pitkään. Se on hyvin yksilöllistä, mikä sopii ja kuinka pitkään. Itselläni kaikkii 3 raskautta ovat olleet hyvin helppoja, joten olen voinut liikkua pitkään.
 
..
no varmaan riippuu mitä tuo 'juoksu' tarkoittaa. jos tarkiotat keyttä piristävää hölkkää ja välillä kävelyä niin semmoisa vi harrastaa raskauden puoleenväliin mutta js treenaat verissä päin mm-kisoihin niin se jo stressaa kehoa niin paljon että raskaaksi tulo ei ehkä onnistu.
muutenkihan olisi hyvä edes se yksi lepopäivä viikossa pitää
 
ei haittaa
Itse juoksin n. 8 tuntia viikossa (tavallista maratontreeniä), kun ensimmäistä lasta tehtiin. Raskauduin heti ensimmäisestä kierrosta pillerien lopettamisen jälkeen. Juoksua jatkoin viikollee 25 asti, mutten raskaana juossut yli 2 tuntia kerrallaan.
 
"kuntoilija"
Treenasin normaalisti paitsi että jätin vatsalihasten teon joskus viikolla 20. Kävin paljon kuntosalilla, uimassa, pitkillä kävelyillä... Salilla kävin viikkoa ennen synnytystä ja pari päivää ennen kävelin 8 km :D Jumpissa jossa hypitään en kävis raskauden aikana.

Yrityksen aikana treenasin myös ja siinä kierrossa jossa treenasin extra paljon ja söin vähemmän herkkuja plussasin :)
 
En ole koskaan yrittänyt tulla raskaaksi, ollaan vaan jätetty ehkäisy pois ja ajateltu, että tulee jos on tullakseen.

Nämä viimeiset raskaudet olen myös ehkäisyn pois jättämisen jälkeen ratsastanut ja talikoinut paskaa ihan normaalisti, sekä työkseni että harrastuksena.

Neljättä odottaessa ratsastin viimeisen reippaamman maastolenkin viikolla 38+jotain. Tyttö syntyi tasan rv 39.
 

Yhteistyössä