Mitä noloa sattunu synnärillä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
hihii
en oikeastaan edes tiedä paskansinko pöydälle, mut jotenkin muitsaisin et mies sano et tyttö oli kakkanen......pierut, ja en osannut pissata kesken syn nytyksen ni laitettiin katedri ja sain vähän välii kysyy että joko pissaan, olenko valmis :D:D
 
tiitu the redhead
läksin suihkun jälkeen jotain sompailemaan käytäville ja liekö ollut nuppi "vähän" sekaisin, kun pistin pyjaman paidan MUTTA EN HOUSUJA ja liivitkin unohtuivat. siellä ihmisten keskellä olin sitten pöksyittä, vain niissä ihanissa verkkopikkareissa ja paita maidosta märkänä.. olin kuin suoraan sairaalan miss märkä t-paita kisasta maitosilikonit läpimärän kankaan läpi loistaen :LOL: kuinkahan moni luuli tulleensa vahingossa suljetulle osastolle kun meikäläiseen törmäsi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja edellinen:
...ja siis tähän liittyen kerron omani :D Olin edellisenä päivänä synnyttäny ja mulla oli tuttuun tapaan ihan hirveet ilmavaivat. Olin yksin kolmen hengen huoneessa onneks, joten sain päästellä silloin kun siltä tuntu. Eiköhän kuitenkin käynyt niin, että kun olin just pierassu suorastaan tappavan hajuisen pierun niin lääkäri marssi huoneeseen keskustelemaan kotiinlähdöstä :ashamed: Mulla kauhea häpeä ja toisaalta pokassakin pitäminen kun lääkäri selvästi voi pahoin mutta yritti sinnikkäästi olla niin kuin ei haistais mitään :D
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Kuulutettiin syömään? Missä päin? Yhden olen synnyttänyt Raumalla ja siellä tosiaan piti mennä johonkin saliin syömään,muut ovat syntyneet Tyksissä ja sapuskat kannettu ihan sängyn viereen ellei sitten ole itse käytävältä tarjotinta hakenut.
OYS:issa ainakin syödään päiväsalissa, ja kuulutetaan ruokailut. Toki jos on niin kipee ettei pääse liikkumaan niin tuovat ruuan huoneeseen.
ja KYSissä muistaakseni kans kuulutetaan.
jep, kysissä kuulutetaan
Kyllä TYKS:issäkin kuulutetaan sieltä "radion" kautta että ruoka on tarjolla päiväsalissa. Jos sitä ei hae, tuodaan sänkyyn.
 
hep
K-SKS:ssa haetaan itse ruoat, paitsi jos on nin kipeä niin tuovat.

Mulla ei itsellä ollut ilmavaivoja riesaksi asti, mutta mua nolotti aivan sikana kun vierustoveri kääntyessään pieras oikein kunnolla ja mä repesin ihan täpöllä!!! En vaan pystynyt olemaan nauramatta... :ashamed:
 
as
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Laitoshuoltaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Laitoshuoltaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä vuotiin tosi runsaasti synnytyksen jälkeen. ja istuskelin sit osastolla sängyllä ja juttelin hoitajan ja vierustoverin kans. Nousin äkisti ja kauhee verilammikko lorahti pitkin sänkyä ja lattiaa. Jalat oli itsellä ihan veresää.
Olo oli ku onnettomalla lapsella jolle sattu vahinko. Kyllä nolotti ku apulainen tuli siivoamaan jälkiä.
anteeksi mikä, apulainen? joku sun palvelijako?
sairaala-apulainen.vai mitä ne siivojat/ruuanjakajat on nimeltään? Voishan heitä vaikka palvelijoiksi kutsua ;)
Ei me kenenkään palvelijoita olla!
No hei. En mä sitä kirjaimellisesti tarkoittanut. Olen teidän työhän tosi kiitollinen. Ja niissä kivuissa en olis itse niitä voinu edes siivota. Elä ota niin kirjaimellisesti. kiitos ja anteeksi.
Hei, minäkin olen laitosapulainen ja olen PALVELU-ALALLA....
 
ei yhtään noloa
Minun mielestäni ei ole mitenkään noloa, vaan ihan normaalia, että synnytyspöydälle tuli paskat (en saanut peräruisketta, vaikka oli ollut ummetusta, koska lapsi oli juuri syntymässä sairaalaan mennessä) ja synnytyksen jälkeen verta vuosi läpi vaatteiden, josta hoitoapulainen minulle huomautti ystävällisesti.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja hep:
K-SKS:ssa haetaan itse ruoat, paitsi jos on nin kipeä niin tuovat.

Mulla ei itsellä ollut ilmavaivoja riesaksi asti, mutta mua nolotti aivan sikana kun vierustoveri kääntyessään pieras oikein kunnolla ja mä repesin ihan täpöllä!!! En vaan pystynyt olemaan nauramatta... :ashamed:
Minusta tuo on kaikkein fiksuin tapa suhtautua asiaan. Nauraa yhdessä! Samassa veneessähän siellä ollaan! Tietysti jos tuo piereskelevä vierustoveri ei osaa suhtautua asiaan huumorilla, niin on hankalampaa.
 
Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Kuulutettiin syömään? Missä päin? Yhden olen synnyttänyt Raumalla ja siellä tosiaan piti mennä johonkin saliin syömään,muut ovat syntyneet Tyksissä ja sapuskat kannettu ihan sängyn viereen ellei sitten ole itse käytävältä tarjotinta hakenut.
OYS:issa ainakin syödään päiväsalissa, ja kuulutetaan ruokailut. Toki jos on niin kipee ettei pääse liikkumaan niin tuovat ruuan huoneeseen.
ja KYSissä muistaakseni kans kuulutetaan.
jep, kysissä kuulutetaan
Kyllä TYKS:issäkin kuulutetaan sieltä "radion" kautta että ruoka on tarjolla päiväsalissa. Jos sitä ei hae, tuodaan sänkyyn.
Oho, tää olikin uutta mulle. Monesti TYKSissa olleena...
Kahvin on joskus saanut hakea käytävältä, mutta ei muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No noloa tai ei mut hermoja raastavaa, kämppis oli sellainen ylivarovainen esikoisensa kanssa ja oli ikkunan puolella. Ja se ikkunan tuuletusräppänä pysy tiukasti kiinni, ettei vauva saa kylmää... Sisällä oli varmaan +30 astetta ja ulkona +25. Mä kävin sitä availee aina kun silmä vältti ja samoin teki hoitaja "te tukehdutte tänne, voi kun tääl on kuuma". Ja se nainen sulki sen aina. No kerran kiukulla menin sitä räppänää avaamaan ja manasin ukolle siitä sulkemisvimmasta niin eiks tää nainen sit just tullu huoneeseen. Olin aika nolona, ja ei sitten kauheesti ollu jutunjuurta enää...
Mut se oli tuskaa, kun muutenkin puski hikeä ku sika, niin sit hauduttiin siel urakalla. Senverran täytyy kyl myöntää, et yleensä avas ikkunan siks aikaa kun poistui kämpästä.
Meillä taas ihan kiellettiin avaamasta ikkunoita kun ilmastointi menee kuulemma sekasin.. Mikä ruton ilmastointi kun huoneeseen meinas tukehtua!
 
Hahhahha
Nää on ihan loistavia! =)

Mua nolottaa se, kun eka synnytyksessä kukaan ei sanonut että niihin löysiin sairaalan pikkareihin vois pistää siteekin avatumisvaiheessa - mä vaihdoin pikkareita aina kun oli tarpeeks märät. =) Joku hoitaja sitten vähän tuskastuneena tokaisi että siteitä on siellä vessassa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kakkapöksy:
no ei ehkä noloa mutta tosi nöyryyttävää, kun todella vaikean ja vammauttavan synnytyksen jälkeen (meni sulkijalihakset poikki, tuli pahimmat mahdolliset repeämät ja menetin verta niin paljon että olin aivan sänkypotilas) jouduin kakkimaan pidätyskyvyn katoamisen takia vaippaan ja kakat siivottiin housusta kuin pikkulapselta huonetovereiden ollessa samassa tilassa. No ne kakkavaipat olivat siis parikin viikkoa käytössä mutta sen jälkeen pääsin sentään itse siivoamaan ne kakat vaipasta pois...
Voi kamala :( en tiennyt että synnytyksessä voi tollastakin tapahtua. Menetitkö pidätyskyvyn lopullisesti?
 
harmaana
Mut ohjattiin synnytyssaliin ja sain pukeutumisohjeet, joissa oli ne verkkopikkaritkin. Olin kuitenkin jo niin kipeä, että aattelin etten rupea housuihin synnyttämään. Niinpä liehuttelin käytävällä menemään peppu paljaana. Kätilö kysyi vähän naureskellen:"Minnekäs ne rouvan alushousut jäi?"
Sillä hetkellä siinä ei ollut minusta mitään noloa, mutta kun käytävällä tuli muitakin vastaan, niin miehen piti varmistaa selusta :LOL:
Ja lapsi syntyi aikalailla heti saliin päästyä :)
 
tällainen
Ei noloa, mutta jälkeenpäin hymyilyttää.
Työkseni hoidan keskosia, eli pienen pieniä vauvoja. Omani kun syntyi, normaalikokoisena, tokaisin ensimmäisenä "ompas iso!"

 
rötvä
Alkuperäinen kirjoittaja brunette:
Otin päivällä ummetukseen lääkettä, ja muutaman tunnin päästä oli kamala kiire vessaan...osa tippui käytävälle...
tälle repesin!

mä sain illalla niitä helmiä (jotain masulääkkeitä) ja aamulla ihan järkyt ilmavaivat. paukkuja tuli ku konekivääristä vaikka yritti kuinka pidättää. kaikenlisäksi olin nostanu molemmat sängynlaidat ylös ettei vauva tipu vierestä ja meni aikaa kivuta alas niiden yli.. kerkesin onneksi vessaan ennenku tuli muutakin ku ilmaa...
toivon että huonekaveri nukkui vielä....
 
itkupilli
Mulla iski molemmista synnytyksistä hormooni vahvasti pintaan ja olin todella itkuinen. En siis mitenkään parkunut, mutta en vain voinut sille mitään, että vesi valui silmistä koko ajan. Toisen synnyttyä mulle osui sellainen omahoitaja, joka varmaan luuli mun olevan jotenkin masentunut, kun se kävi koko ajan silittelemässä mun kättä ja kertoi, että kaikki menee kyllä varmasti hyvin. Siitähän minä sitten pillitin taas lisää, kun kaikki oli vaan jotenkin niin herkkää. Ja oikeasti olin vain onnellinen! Lähtiessä vähän nolotti, kun se sama hoitaja tuntui jotenkin huolehtuneelta, että kuinkahan jaksan kotona.
 
Hanna
Pyörryin esikoista synnyttäessä ilokaasuun, no ku mieheni ja kätilö (mies-kätilö) oli saaneet minut heräteltyä olin hieman sekaisin ja sopertelin sille kätilölle vaan et mulla menee kaikki aina niin herkästi päähän...mieheni pidätteli taustalla nauruaan..
toisen synnytys meni muistaakseni pahempia kommelluksia sattumatta, ainoastaan mieheni kommentti ärsytti ku kätilö tikkas minun ala-päätä, että kyllä siitä vielä hyvä värkki tulee...
 
En tiiä onko tää noloa mutta ainakin hauskaa: Keskimmäisen synnytyksessä sain ihan hitonmoisen naurukohtauksen ponnistusvaiheessa. Nauraa räkätin varmaan 15 minuuttia putkeen ja lapsi syntyi naurun voimalla. :LOL: :LOL: :LOL: Lääkäri vaan pyöritteli silmiään ja höpisi itekseen jotain loco - juttusia. (Espanjassa synnytin). :D :LOL: :LOL: B)
Tuo loco tarkoittaapi härmän murteella kahjoa :D :saint:
 
Hanna
Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:
Pyörryin esikoista synnyttäessä ilokaasuun, no ku mieheni ja kätilö (mies-kätilö) oli saaneet minut heräteltyä olin hieman sekaisin ja sopertelin sille kätilölle vaan et mulla menee kaikki aina niin herkästi päähän...mieheni pidätteli taustalla nauruaan..
toisen synnytys meni muistaakseni pahempia kommelluksia sattumatta, ainoastaan mieheni kommentti ärsytti ku kätilö tikkas minun ala-päätä, että kyllä siitä vielä hyvä värkki tulee...
tuo hymiö ei kuulunu tuohon
 
taju veks
Minä menin synnytyksen jälkeen vessaan ja hoitaja tuli mukaan. Nousin pytyltä ja menin käsien pesulle ja hoitaja katsoi minua ja kysyi onko huono olo. Sanoin, että pärjään. Korvissa suhisi ja maailma vippasi. Kohta heräsin lattialta pää henkilövaa'an päällä. Hetki meni ennenkuin tajusin mitä tapahtui. Hoitaja oli koittanut ottaa koppia, mutta ei yksinään saanut muuta kuin vähän hidastettua kaatumista. Sen jälkeen en saanut enää omin jaloin kävellä sinä päivänä. Joku kyllästynyt hoitaja ajelutti pyörätuolilla teholle vauvaa katsomaan ja äkkiä pois. Olisi oma mieskin osannut minua kärrätä ja hälyttää apua, jos olisi jotain käynyt.
 
,
no yks tuli mieleen.. kolmas lapseni leikattiin ja kun en vauvaa ihan heti saanu vierihoitoon niin luulen et mul oli sitä vauvaa niin ikävä et heräsin monta kertaa siihen kun maiskuttelen suullani :D ja se ääni ei ollu mikään pieni...
 

Yhteistyössä