Mitä noloa sattunu synnärillä?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Laitoshuoltaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä vuotiin tosi runsaasti synnytyksen jälkeen. ja istuskelin sit osastolla sängyllä ja juttelin hoitajan ja vierustoverin kans. Nousin äkisti ja kauhee verilammikko lorahti pitkin sänkyä ja lattiaa. Jalat oli itsellä ihan veresää.
Olo oli ku onnettomalla lapsella jolle sattu vahinko. Kyllä nolotti ku apulainen tuli siivoamaan jälkiä.
anteeksi mikä, apulainen? joku sun palvelijako?
sairaala-apulainen.vai mitä ne siivojat/ruuanjakajat on nimeltään? Voishan heitä vaikka palvelijoiksi kutsua ;)
Ei me kenenkään palvelijoita olla!
Relaa vähän. Tuon sanoja varmasti sanoi sen hyvällä. Hyvä palveluhan synnärillä yleensä on.=)

vieras
Olin just syöttäny vauvan ja nostanu hänet nukkumaan omaan petiin.Kuulutettiin syömään ja mä lähdin. Sit ihmettelin et miks vastaan tuleva mies katso niin huvittuneena, en tajunnu, meni ottamaan ruokaa ja ihmettelin taas ku yks nainen katto ja nauro kouraansa.
SIT tajusin :eek:
Minulla oli paidan napit auki ja koko komeus näky.
Silloin kyllä hävetti ja todella.

vieras
Mä vuotiin tosi runsaasti synnytyksen jälkeen. ja istuskelin sit osastolla sängyllä ja juttelin hoitajan ja vierustoverin kans. Nousin äkisti ja kauhee verilammikko lorahti pitkin sänkyä ja lattiaa. Jalat oli itsellä ihan veresää.
Olo oli ku onnettomalla lapsella jolle sattu vahinko. Kyllä nolotti ku apulainen tuli siivoamaan jälkiä.
sairaala-apulainen.vai mitä ne siivojat/ruuanjakajat on nimeltään? Voishan heitä vaikka palvelijoiksi kutsua ;)
No hei. En mä sitä kirjaimellisesti tarkoittanut. Olen teidän työhän tosi kiitollinen. Ja niissä kivuissa en olis itse niitä voinu edes siivota. Elä ota niin kirjaimellisesti. kiitos ja anteeksi.

sh
Jos sulla on huoni mieli ja huono itsetunto omasta ammatistasi, niin eihän se muiden vika ole. Koita miettiä positiivisia puolia elämästäsi, äläkä ota kaikkea niin negatiivisesti. Tsemppiä

vieras
No noloa tai ei mut hermoja raastavaa, kämppis oli sellainen ylivarovainen esikoisensa kanssa ja oli ikkunan puolella. Ja se ikkunan tuuletusräppänä pysy tiukasti kiinni, ettei vauva saa kylmää... Sisällä oli varmaan +30 astetta ja ulkona +25. Mä kävin sitä availee aina kun silmä vältti ja samoin teki hoitaja "te tukehdutte tänne, voi kun tääl on kuuma". Ja se nainen sulki sen aina. No kerran kiukulla menin sitä räppänää avaamaan ja manasin ukolle siitä sulkemisvimmasta niin eiks tää nainen sit just tullu huoneeseen. Olin aika nolona, ja ei sitten kauheesti ollu jutunjuurta enää...
Mut se oli tuskaa, kun muutenkin puski hikeä ku sika, niin sit hauduttiin siel urakalla. Senverran täytyy kyl myöntää, et yleensä avas ikkunan siks aikaa kun poistui kämpästä.

Olin just syöttäny vauvan ja nostanu hänet nukkumaan omaan petiin.Kuulutettiin syömään ja mä lähdin. Sit ihmettelin et miks vastaan tuleva mies katso niin huvittuneena, en tajunnu, meni ottamaan ruokaa ja ihmettelin taas ku yks nainen katto ja nauro kouraansa.
Kuulutettiin syömään? Missä päin? Yhden olen synnyttänyt Raumalla ja siellä tosiaan piti mennä johonkin saliin syömään,muut ovat syntyneet Tyksissä ja sapuskat kannettu ihan sängyn viereen ellei sitten ole itse käytävältä tarjotinta hakenut.

kitt
Mä kävin kans salissa 2 kertaa kätilön avustuksella suihkussa kun ekan suihkun jälkeen kaikki oli sänkyä myöten ihan veressä. Osastolla myös kävi näin pari kertaa.

PIerut oli kyllä ihan kaikkia.. Yritin naamioida niitä sängyn narinaksi, mutta en tiedä onnistuiko. HUonekaveri söi luumuja, mä en todellakaan uskaltanut niihin koskea :D

Nolointa oli kyllä kun multa meni pidätyskyky ja ekaa kertaa kun pääsin sängystä jaloittelemaan niin pissat valui lattialle enkä mä pystynyt tehdä mitään. Painelin siitä sitten vessaan ja mies jäi siivoamaan..
Huh onneksi joku muukin on kusaissut lattialle. :D Minulle kävi ihan samalla tavalla, mutta kerkesin sentään vessaan asti. Vessan lattialle rupesi tosiaan lorisemaan ja minä olin ihan paniikissa, että se olisi ollut pelkkää verta. Hoitajalle huusin siinä, että nyt ei taida olla ihan normaalia tämä. Hoitaja tuli ja rupesi siivoamaan ja tajusimme sitten yhdessä että se olikin pissiä suurimmaksi osaksi. Olin ihan nolona ja järkyttynyt, kun en ollut tuntenut sitten yhtään, että pissi olisi tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Kuulutettiin syömään? Missä päin? Yhden olen synnyttänyt Raumalla ja siellä tosiaan piti mennä johonkin saliin syömään,muut ovat syntyneet Tyksissä ja sapuskat kannettu ihan sängyn viereen ellei sitten ole itse käytävältä tarjotinta hakenut.
OYS:issa ainakin syödään päiväsalissa, ja kuulutetaan ruokailut. Toki jos on niin kipee ettei pääse liikkumaan niin tuovat ruuan huoneeseen.

vieras
oys,oulu

FBI
Mä yöllä lähdin kiikuttamaan vauvaa hetkeks hoitsuille, kun se itki paljon ja huonekaverit ei saanu nukuttua. Lähdin väsyneenä unenpöpperössä kohti vauvalaa paljain varpain ja arvatkaa sainko hoitsutätiltä kiukkuisen saarnan siitä miten MISSÄÄN NIMESSÄ EI SAA KULKEA ilman tossuja.
Ja tämä kaikki sanottiin niinku vähäjärkiselle.

Humps
Kävin kerjäämässä jälkisupistuksiin särkylääkkeitä moneen kertaan ja tiheästi, kun ei kipu hävinnyt. Vatsa oli todella kipeä ja krampissa. Hoitajakin jo huolestui, kun ei lääkkeet auttaneet. Olin antibioottikuurilla kohtutulehduksen vuoksi, joten siksikin huolestui kivuista. Lopulta kipu hellitti kun sain kunnolla rupsautettua ilmaa ulos :ashamed: Oli antibiootit laittaneet vatsan sekaisin ja mahaan kerääntyi ilmaa niin paljon, että se kipuili.

g
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
OYS:issa ainakin syödään päiväsalissa, ja kuulutetaan ruokailut. Toki jos on niin kipee ettei pääse liikkumaan niin tuovat ruuan huoneeseen.
ja KYSissä muistaakseni kans kuulutetaan.

vieras
oys,oulu
Satakunnan keskussairaalassa Porissa kuulutetaan myös.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
ja KYSissä muistaakseni kans kuulutetaan.
jep, kysissä kuulutetaan

Ei tää niin noloa kyllä oo, paitsi mun mielestäni sillon oli.
Olin käynnistyksessä osastolla ja sitten illalla mulla vihdoin tuli lapsivedet siihen sairaalasängylle. Noo, mää oikeesti olin ihan nolona ja kun hoitaja tuli kattomaan miten mulla meni, niin ihan vaikeena sopersin, että mulla tais tulla pissa housuun. DAA ;) Oikeesti luulin niin, enkä siinä tilnteessa muka osannut ajatella, että lapsivedethän ne yleensä synnytyksessä menee :xmas:

hp
juu, minäkin vilauttelin rintojani moneen kertaan. Myös maidonnousu yllätti, ja maitoa tulvi liivinsuojistakin läpi. Yritä siinä sitten pokilla vetää kahvia ja pullaa kun maito valuu vatsaa pitkin... Kaikkein eniten näytti vaivaavan osastolla vierailleita isiä ;)

kakkapöksy
no ei ehkä noloa mutta tosi nöyryyttävää, kun todella vaikean ja vammauttavan synnytyksen jälkeen (meni sulkijalihakset poikki, tuli pahimmat mahdolliset repeämät ja menetin verta niin paljon että olin aivan sänkypotilas) jouduin kakkimaan pidätyskyvyn katoamisen takia vaippaan ja kakat siivottiin housusta kuin pikkulapselta huonetovereiden ollessa samassa tilassa. No ne kakkavaipat olivat siis parikin viikkoa käytössä mutta sen jälkeen pääsin sentään itse siivoamaan ne kakat vaipasta pois...

Yhteistyössä