Mitä ne on ne mustat ,jotka vilahtaa kylppärin lattialla?

tuttuja ovat
joo, laita kiehuvaa vettä kerran viikossa lattiakaivoon ja päälle kloritia. saattaa hieman vähentää niitä. Ei ne tee mitään tuhoja vaan ovat vain. Jos haluaa päästä kokonaan eroon, niin firma myrkyttämään kämppä 2 kertaa... Mutta tosiaan ovat vaarattomia otuksia ja niitä esiintyy lukemattomissa taloissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Mä kyllä muistan, että niitä ois aina ollu kylppäreissä siis jo lapsuudesta, eikä niille mitään tehty, eikä ne vallannu koko kämppäää :whistle:

Pitäskö noita ny sitten myrkyttää? :whistle:
Ei meillä ainakaan myrkytyksistä ollut oikein hyötyä.

Kaikilla ne ei leviä ympäriinsä mutta meillä niin kävi. Kerrankin olin syöttämässä esikoista joka oli n. 6kk vanha ja ihmettelin että mikä kädessä kutisee. Sokeritoukkahan siellä oli. :x Keittiössä oli pakko pitää yöllä valot tai lattialla oli aamulla ties kuinka paljon noita toukkia. Onneksi muutettiin siitä kämpästä pois.

muks: pakko lisätä että siinä kämpässä oli varmaan joku kosteusongelma ja siksi niitä oli joka huoneessa. Siellä meinaa oli noiden toukkien lisäksi myös muurahaisia.
 
Voisihan siellä kylppärissä suihkutella seinänvierustat Raidilla tai mulla vastaavalla hyönteismyrkyllä. Huolellisesti vaan tuuletettava ja lapsia tai kotieläimiä ei saa päästää sinne, kun myrkkyä ilmassa. Noi suihkutettavat toimii tosi hyvin niihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Sokeritoukat ovat merkki kosteusvauriosta usein. :(

Kyllä siellä jotain kosteusvarioita saattaa ollakin (ei kuitenkaan 4 vuotta sitten mitattuna ollut mitään) ja remppa tulossa heti on varallisuutta se tehdä ja siis oli vaurioita tai ei niin remppa tehdään jossain vaiheessa.
 

Yhteistyössä