Mitä näistäkin häistä tulee?:(

TÄMÄ ON PAINAJAINEN.

Häät on noin kuukauden päästä.
Häihin on tulossa meidän sukulaiset sekä minun ja tulevan mieheni parhaat ystävät. Eli kokonaan 85 henkilöä. Häät maksetaan itse. Vanhemmat eivät haluneet osallistua hääkuluihin.

Tänään oltiin paikassa missä järjestetään häitä ja hoidettiin järjestelyjä.
Soi puhelin ja "paikan omistaja" pyysi soittajan tulla käymään saman tien. Puhelun jälkeen paikan omistaja pyysi meidät jäämään, koska tuleva anoppi oli tulossa.

Tuleva anoppi käveli paikan päälle ei huomannut meidät ensin. Meni suoraan paikan omistajan luokse antoi listan ja sanoi että viellä näille ihmiseille täytyisi löytää istumapaikkoja.
Paikan omistaja käveli meidän luokse ja antoi listan meille.
Tuleva anoppi kääntyi ja sai järkytyksen.

Tuleva mieheni katsoi listan ja kysyi mikä tämä tarkoittaa. Listassa oli noin 38 henkilöä. Siihen tuleva anoppi sanoi että Hän kutsui näitä ihmisiä.
Tuleva mieheni katsoi listan ja siellä ensimmäisenä oli hänen nuoruuden ex-tyttöystävä. Kun kysyttiin miksi hän kutsui myös sitä naista niin tuleva anoppi vaan sanoi että toivottavasti sen poika ymmärtää tekevänsä virheen kun menee mun kanssa naimisiin.

Kysyin mieheltä suoraan meneekö hän mun kanssa naimisiin vai sen naisen kanssa. Siihen hän vaan sanoi jos hän olisi halunut mennä sen kanssa naimisiin niin olisi mennyt kauan sitten.

Tulevalle anopille oli pettynyys että emme halua niitä ihmisiä meidän häihin. Hän vaan sanoi että oli tehnyt itse kutsut heille ja näin monelta tuli vastaus. Siihen vaan sanottiin että parempi jos hän saman tein soittaa näille ihmiseille ja peruu kutsut. Ei kuulemaa tee sitä.

Eli huomenna meillä tarpeeksi töitä käydä tulevan anopin työpaikalla ja sanomassa kaikille näille ihmiseille ettei me olla kutsuttu heitä ja valitettavasti he eivät voi tulla häihin.
Kaikki siinä olevat henkilöt ovat tulevan anopin työpaikalta eikä me tiedetä missä he asuvat.
Lähtiessään tuleva anoppi sanoi että jos nämä ihmiset eivät tule häihin niin hänkään ei tule.

Valitettavasti meillä on se periaate että häihin tulevat vaan meidän sukulaiset ja vaan meidän parhaat ystävät. Lainaa emme ajo ottaa vain sen takia että joku vanhemmistä haluaa lisää meille ihan tuntemattomia ihmisiä.

Ollaanko muka p..askiaisia kun järjestetään häät miten me halutaan?
 
alkuperäinen
Näyttää siltä että häistä ON tulossa painajainen.

Käytiin miehen kanssa anopin työpaikalla perutamassa kutsuttuja ja oli hirveä käynti.
Kun mentiin yhden luokse ja kerrottiin miten asia on niin se henkilö haukkui minut ja kaikkea muuta. Anoppi näköään kertoi että HÄN maksaa hääkuluja ja että HÄN järjestää meille häitä. Muun muassa anoppi kertoi miten stressantunut hän on kun MINULLE kuulemaa ei kelpaa mitään. Jne. jne...

Sanottiin sille henkilölle ettei se ole totta. Siihen nainen vastasi meille että tulee häihin koska anoppini kutsui häntä. mies sanoi ettei hänelle ole paikka siellä ja häihin pääse vaan ne joilla on alkuperäinen kutsu.

Onneksi monet naiset uskoivat meitä.
Illalla anoppi tuli meille ja haukkui meitä molempia. Nöyrytettiin häntä tovereiden nähden. Minä en ole enää tervetullut hänen kotiinsa. Mieheni voi valita elää mun kanssa vai ex:n kanssa. Eli jos mies jää mun luokse niin hänelle on suljettu tie äitiinsä luokse.

Tekeekö mies oikein tai ei, mutta sanoi suoraan että parempi elää mun kanssa kuin aina olla äitinsä komennuksessa. Toivoi hyvää jatkoa äidilleen ja sanoi ettei ole mitään asiaa häihin.

Toisaalta tuntuu pahalta että miehen ja anopin välit meni, mutta toisaalta jos mies haluaa niin ovi on avoinna.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 23:11 alkuperäinen kirjoitti:
Näyttää siltä että häistä ON tulossa painajainen.

Käytiin miehen kanssa anopin työpaikalla perutamassa kutsuttuja ja oli hirveä käynti.
Kun mentiin yhden luokse ja kerrottiin miten asia on niin se henkilö haukkui minut ja kaikkea muuta. Anoppi näköään kertoi että HÄN maksaa hääkuluja ja että HÄN järjestää meille häitä. Muun muassa anoppi kertoi miten stressantunut hän on kun MINULLE kuulemaa ei kelpaa mitään. Jne. jne...

Sanottiin sille henkilölle ettei se ole totta. Siihen nainen vastasi meille että tulee häihin koska anoppini kutsui häntä. mies sanoi ettei hänelle ole paikka siellä ja häihin pääse vaan ne joilla on alkuperäinen kutsu.

Onneksi monet naiset uskoivat meitä.
Illalla anoppi tuli meille ja haukkui meitä molempia. Nöyrytettiin häntä tovereiden nähden. Minä en ole enää tervetullut hänen kotiinsa. Mieheni voi valita elää mun kanssa vai ex:n kanssa. Eli jos mies jää mun luokse niin hänelle on suljettu tie äitiinsä luokse.

Tekeekö mies oikein tai ei, mutta sanoi suoraan että parempi elää mun kanssa kuin aina olla äitinsä komennuksessa. Toivoi hyvää jatkoa äidilleen ja sanoi ettei ole mitään asiaa häihin.

Toisaalta tuntuu pahalta että miehen ja anopin välit meni, mutta toisaalta jos mies haluaa niin ovi on avoinna.

:hug:

Olen pahoillani. Mutta hienoa ja tärkeintä on, että miehesi on sun puolella. Keskity mieheesi ja suureen päivääsi. Yritä unohtaa anoppi! Joskus on helpompi elää etäisyydessä, elää siis niin, ettei ole jonkun läheisensä (esim isän tai äidin kanssa) tekemisissä, jos yhteydessä olo aiheuttaa vain pahaa mieltä. VOIMIA! Ja minusta hyvä, ett' kävitte peruuttamassa ne kutsut ihmisiltä, joita te ette edes halunneet paikalle.
 
Mitään ette menetä, vaikka tuollainen ihminen ei häihinne tulekaan. Varmasti onnistuisi pilaamaan tärkeän päivännekin, jos jo nyt on tuollaista. Uskomatonta käytöstä myös siltä eräältä ei-kutsutulta! Itse en ollut miehen vanhempien kanssa tekemisissä kolmeen vuoteen (mieskin vain satunnaisesti), kun eivät minua hyväksyneet. Nykyään kuitenkin kaikki on ihan hyvin. Tosin anoppini ei varmasti noin törkeään käytökseen edes kykenisi. Ole onnellinen miehestäsi, joka käyttäytyy miehen tavoin!
 
Toivottavasti miehesi on jatkossakin sinun puolella. Minun ex mies ei osannut koskaan katkaista välejään vanhempiinsa. Oli töissä heillä, asunto missä asuttiin oli heidän ja auto oli heidän. Ja lopulta mieskin oli takasin heidän. Toivon, että voisitte olla kaukana miehen vanhemmista jos ovat tuollaisia.
 
Pai
Hei!

Ikävä tilanne teillä!

Tuli vaan mieleen, että tehkää selväksi kaikille, jotka jotenkin liittyy teidän häiden järjestämiseen (pappi, muu srk:n henkilöstö, tarjoiluvastaavat, juhlapaikan väki...) että kaikkien muiden esittämät toiveet/vaatimukset häiden suhteen on aina tarkistettava ensin telitä. Ikävä kyllä kuulosti siltä, että anopilla olisi pokkaa sabotoida häitä enemmänkin. Niin, ja todellakin joku ovelle tarkistamaan kutsut (mielellään vielä mahdollisimman iso ja äkäisen näköinen mies)...

Kuitenkin toivotan voimia hääpäivänne järjestämiseen!
 

:hug: Onpa harvinaisen outoa käytöstä anopiltasi. Me olemme myös menossa naimisiin, kesällä. Anoppi ilmoitti että eikös se ja se pitäisi kutsua häihin myös. Sanoin että ei koska emme ole tämän 10v aikana olleet heidän kanssaan missään tekemisissä. Anoppi siihen että miten minä voin sitten olla, en edes kehtaa katsoa heitä enään jos ette kutsu. Mieheni siihen että ole sitten katsomatta, me emme kustu sellaisia joita emme tunne läheisiksi.
Asiasta ei olla sen jälkeen puhuttu ja anoppi ehkä hyväksyi sen tai ei näytä pettymystään.
Mutta, se päivä on teidän, siitä pitäisi tulla ikimuistoinen, sellainen josta olette aina unelmoineet. Te teette ja järjestätte juuri sellaiset kuin itse haluatte. Jos jotakuta ei mielytä, eikä voi kaikkia miellyttää, antakaa olla. Keskittykää toisiinne ja tulevaan päivään.
Harmillista on että miehesi oma äiti, ei voi olla onnellinen teidän puolestanne.
Onko tässä anopilla "tuo ryöstää poikani" trauma vai mikä, mutta toivotaan että päivänne onnistuu ja voitte nauttia siitä ilman murheita!! :hug: :flower:
 
Ensiksikin halaus. Tuli vaan mieleeni, että vieläkö ehtisitte vaihtamaan juhlapaikkaa? Sillä lailla saisitte hääjuhlalle oman näön ja tunnelman, ilman muistoja anopista. Jos aikaa on kuukausi, onnistuu varmasti! Omat, itsenäiset juhlat - uusi alku ja mieluisat vieraat. Joskus vielä naurat tälle, usko pois! Kaikkea hyvää. Ja pysykää aikuisina, anoppi kun näyttää olevan lapsi. ;)
 

Yhteistyössä