Mitä nää "kotiäidit" on kenen lapset on päiväkodissa? :O

• Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
"harmaa"
täällä ei saa asioista puhua niiden oikeilla nimillä kuinka mt potilaat lisääntyvät ja laittavat edelliset lapset päikkyyn hoitoon kun katsos ne mt ongelmaisetkin kuuluu saada lisääntyä vaikka sitten yhteiskunta joutuukin heitä valtavasti tukemaan.

kfmds,
Jos lapsella on puheenviivästymä, osapäivähoitoa suositellaan. Nykyään on aika paljon lapsia, joilla on puheenviivästymä ja joita päiväkodin ryhmässä toimiminen täten auttaa.

jmsm
Sitten on esimerkiksi työttömyyttä äideillä enemmän kai kuin iseillä. Jos isä käy töissä, eipä palkan tarvitse olla kummoinenkaan, kun päiväkotihoidosta vanhemmat maksavat, vaikka toinen olisi työttömänä siis.

"Vieras."
Mä en näe kotiäitinä sellaista jolla kaikki lapset on päiväkodissa ja itse vaan kotona. Mutta jos on joku isompi lapsi päiväkodissa samalla kun on pienemmän kanssa kotona on mun mielestä kotiäiti. Kaverilla esim on 4,5v puheenviivästymän takia kolmena päivänä viikossa hoidossa 5h samalla kun on itse vauvan ja 3v:n kanssa kotona. Kyllä se mun mielestä on kotiäiti.

"ihme"
Facekamu raskaana, vie 2 alle 5v. hoitoon. Sitten siellä facessa valittaa kun tylsää kotona tai sitten väsyttää eikä saa mitään aikaiseksi. Ja haluaisi lisätä lasten hoitopäiviä. Varmaan vie sen kolmannenkin suoraan synnäriltä päiväkotiin ja valittaa taas kun tylsää kotona?

sisäpiiristä
Ne on makean elämän makuun päässeitä mammoja. Usein lapsi haetaan hoidosta, kun muut ovat jo hakeneet :( Vaikkei oikeasti ole mitään muuta ongelmaa kuin se, että on niin kiva löyhöttää ympäriinsä ilman lapsia. Ilmiö on muuten kovasti lisääntymään päin maahanmuuttajien keskuudessa!

niiin
Onhan näitä valitettavasti. Omassa tuttavapiirissä 2 täysipäistä opettaja vanhempaa veivät 2v lapsen hoitoon saamaan virikkeitä, kun pikkusisko syntyi. Oli siis ollut kotihoidossa siihen asti. Aamuisin jäi kuulemma itkemään, mutta pitäähän niitä virikkeitä jo hyvinkin tulla. Kyseessä oli terveet, hyvin nukkuvat, ihan "normaalit" lapset. Ihmisten ratkaisuja on hankala joskus käsittää.

sisäpiiristä
Äitiyslomakin on noiden mammojan mielestä kivampi viettää ympäriinsä löyhöttäen ja kaksi-kolme -vuotiaat isommat ovat kokopäivähoidossa. Osa kyyneleet silmissä päivä, jopa viiikkokausia, kun uusi perhetapahtuma järkyttää mieltä. Isompi vain on syrjäytetty uuden syntyvän lapsen tieltä.

olen reuman takia saanut työkyvyttömyys-eläkkeen, esikoinen pistettiin tarhaan kun oli 3v.. jotta saisi ikäistänsä seuraa. nuorempi tyttö ei liittynyt asiaan millään lailla & menee myös puolipäiväiseksi kunhan kasvaa..

dkmlkdf
Jos lapsella on puheenviivästymä, osapäivähoitoa suositellaan. Nykyään on aika paljon lapsia, joilla on puheenviivästymä ja joita päiväkodin ryhmässä toimiminen täten auttaa.
Ja se puheen viivästymä johtuu siitä, että laiskat vanhemmat eivät lue lapsilleen. Lykätään vaan känny tai tabletti yksi vuotiaalle käteen ja käsketään tuijottaa sitä. Ja sitten ylpeillään sillä, että meidän 1-v käyttää tablettia.

En tunne ketään kotona tuilla olevaa äitiä, jonka lapset olisi kokopäiväisessä hoidossa. Useampia kyllä, jotka vie vauvan tullessa vanvemman lapsen (yli 3 vuotiaan) osapäiväksi hoitoon virikkeiden ja äidin jaksamisen takia. Veisivät kyllä ennemmin kerhoon, mutta niitä ei enää juurikaan ole täälläpäin tarjolla. Minusta ihan ok, jos 3v pari kertaa viikossa puolipäivää hoidossa, kun äiti hoitaa pienempää lasta. Kotona laiskottelua en ymmärrä.

"Gabriella"
olen reuman takia saanut työkyvyttömyys-eläkkeen, esikoinen pistettiin tarhaan kun oli 3v.. jotta saisi ikäistänsä seuraa. nuorempi tyttö ei liittynyt asiaan millään lailla & menee myös puolipäiväiseksi kunhan kasvaa..
Sinä se vaan pusket silti niitä lapsia vaikket edes itsestäsi pysty huolehtimaan. Mut kun ne on niin kivoja ja mä haluuu uun.

Täällä on ainakin päivähoitopaikat kiven alla, ja meillä on tasan yksi päiväkoti tossa 5km päässä. Loput on kirkonkylällä 20km päässä.
Jos tää raskaus menee loppuun asti, niin toi 4v. tulee pysymään päiväkodissa vähintään osapäiväisenä ihan siksi, että jos sen paikan luovuttaa, niin ei ole mitään takeita, että sinne pääsee takaisin kun tarve on. Mun duunit on kuitenkin enimmäkseen kotona ja tästä ihan toiseen suuntaan kuin sinne kirkonkylälle, eli ei oikein nappa sitten ajella niitä muksuja 20km hoitoon, että voi ajaa saman verran takaisin töihin, ja iltapäivällä sama rumba. Ei paljon työaikaa jää...

Sitäpaitsi mulla on aikomus tehdä töitä myös äitiyslomalla. Vauvan kanssa onnistunee suht helposti, jos ei mikään ihan megakoliikki-tapaus ole. Mutta sitten jos jaloissa pyörii yksi tai kaksi muutakin, niin alkaakin olla jo aikamoinen haaste.

Yhteistyössä