Mitä muut kotiäidit tekee yleensä heti

• Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
.
aamun ensimmäiset sanotaan vaikka 2h?
Tuntuu että meillä menee joka ikinen aamu samalla tavalla: Haen pojan sängystään kun herää, telkkari päälle, vaihdan vaipan ja päivävaatteet sohvalla, käyn tupakalla, keitän kahvit ja teen pojalle aamupalaa, sen jälkeen meen pojan kanssa olkkarin lattialle istua tönöttämään.. Kaipaisin vaihtelua aamuihin ja yleensäkkin leikkeihin sisälle 1v 8kk vanhan pojan kanssa???

Pötkötellään ja heräillään sohvalla (katsotaan aamutv:n uutiset+piirrettyjä ), aamupesut+vaatteiden vaihdot, aamupala+lehti, kotihommia.
Pari tuntia noissa yleensä menee. On ihana kun ei ole mihinkään kiire aamusella :)

lapsi 1v9kk.

Piika-äiti
Taaperohan noita aamuja määrittää. Meillä herätään vähän miten sattuu, katsotaan aamulastenohjelmia, luen sanomalehden, laitetaan aamupalaa, puetaan, leikitään, pieni istuu potalla, laitan lounasruuan vähintään alulle ja aletaan haahuta ulos.

lapsi 1v. herään itse kun tyttö huhuilee sängystä. Nostan sen viereen ja köllötellään puolisen tuntia. Käyn vessas (olikohan tääki ny tarpeellinen tieto) pistän puuron mikroon tuleen ja meen vaihtaan tytölle vaipan ja päivävaatteet sitten syötän aamupalan. Sitten olkkariin leikkimään usein katson siinä sivussa nauhalta edellisen illan ohjelmia.

Kolme lasta.

Herään, vaihdan kuopuksen vaipan. Kävelen keittiöön, laitan kahvit tippumaan, sitten piilarit silmiin. Seuraavaksi lasten aamupala, saan samalla juoda kahvit ja tarkistaa sähköpostit sun muut. Sitten keittiön pikasiivous, lisää kahvia, 6- ja 5-vuotiaat hoitoon/eskariin neljäksi tunniksi ja kuopukselle päivävaatteet päälle.

Kuopuksen kanssa siivoillaan, viikataan pyykkejä kaappiin, käydään ehkä kaupassa jos on asiaa. Sitten kuopuksen lounas ja päikkärit.

Ei kyllä istua tönötetä lattialla :) Jos mulla on jotain puuhaa, kuten yleensä on, kuopus tekee mukana tai sitten leikkii itsekseen. 1v6kk.

mari
mulla on kans ihan sama, haen lapsen, kahvi päälle, vaippa, tupakalle kahvin kanssa, aamupalaa lapselle ja olkkasin lattialle kattomaan telkkaria. ja siinä sitten odotan et millon sais lapsen laittaa päiväunille. aamut on niin tylsiä. olis kiva välillä jotain muutakin tehdä.

ap
Meillä tuntuu et poikakin välillä turhautuneena kävelee ympyrää ja huokailee. Leluilla ei vielä leikkimällä leiki, mut esim. duploilla tykkää aikansa rakennella.. Kaikkee koitan keksiä mut suurin osa miun ajasta pojan syntymän jälkeen on mennyt olohuoneen lattialla istuessa.

m
Samaa tylsää rataa mielläkin. Kun herätään avaan tytölle telkkarin, haen maitopullon ja itse köllähdän sohvalle puoleksi tunniksi (en siis nuku tietenkään!). Sen jälkeen keitän tytölle puuron, syötän sen ja sen jälkeen vasta teen oman aamupalan ja luen lehden. Siitä sitten riippuen päivästä lähdetään asioille tai kyläilemään.

Mä olen jo palannu työelämään mutta vastaan silti... Me ollaan aina vapaapäivinä (ja oltiin silloin kun olin kotonakin) viimeistään tunti heräämisen jälkeen jo ulkona =) Tosi usein mentiin leikkipuistoihin, tehtiin omalla pihalla pihatöitä, kyläiltiin, lähdettiin ostoksille...

Me asutaan maaseudun haja-asutusalueella ja lähimpään leikkipuistoonkin on se 5 km, puhumattakaan kaupoista, ystävistä, sukulaisista jne. Joten loppupäivä yleensä oltiin sitten omalla pihalla.

Mun täytyy aina saada päivä nopeasti käyntiin, jos en heti keksi jotakin tekemistä niin menee helposti koko päivä "lorviessa" :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä tuntuu et poikakin välillä turhautuneena kävelee ympyrää ja huokailee. Leluilla ei vielä leikkimällä leiki, mut esim. duploilla tykkää aikansa rakennella.. Kaikkee koitan keksiä mut suurin osa miun ajasta pojan syntymän jälkeen on mennyt olohuoneen lattialla istuessa.
Eikö teillä ole kotitöitä? Lapsi viihtyy kotitöiden parissa :D Käyttekö ulkona? Miksi te siellä olohuoneessa vain olette? :D

ieras
Me noustaan, syödään aamupala, puetaan ja mennään ulos. Ei tota kohta 2-vuotiasta voi pitää melkein yhtään sisällä, kun ei osaa leikkiä vielä ollenkaan millään leluilla eikä tv kiinnosta pätkääkään. Ulkona me ollaan sit 4-5 tuntia päivässä :D

Meillä tuntuu et poikakin välillä turhautuneena kävelee ympyrää ja huokailee. Kaikkee koitan keksiä mut suurin osa miun ajasta pojan syntymän jälkeen on mennyt olohuoneen lattialla istuessa.
:(

käyttekö ollenkaan ulkona leikkimässä/kävelemässä?

Sormivärejä voisitte koittaa =) Ja leivotte vaikka pullaa tai sämpylöitä, siinä voi lapsikin koittaa pöyritellä taikinaa.
Ja pihalta löytyy tekemistä =)

tissipapu
No menkää ulos, kaupungille, harrastuksiin, kerhoon, kyläilemään. Mitä sitä kotona lattialla istuen elämäänsä tuhlaamaan. Tai älkää panko sitä telkkaria päälle vaikka ollenkaan. Lauleskelkaa tai lukekaa tai askarrelkaa jotain pientä sen sijaan.

3lasta.
Aamulla vanhin kouluun.Sit toisille herääjille puurot pöytään.Yleensä mä meikkaan sillä välin kun ipanat syö ja keittelen sit kaffet.Kaikki riippuu hyvin paljon siitäkin onko mies töissä vai kotona.
yleensä on aina jotain menemistä ja tekemistä,että harvoin kerkiää miettimään mitä tekisi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Eikö ap voi mennä ulos lapsen kanssa?
Kyllä myö ulkoillaankin mutta tuo sisällä oleminen tuntuu menneen lattialla istumiseks. Onhan se poika mielellään mukana kotihommissakin mut nyt sit tullu tää vaihe? et syliin kun haluaa niin siinä myös haluaa napottaa ja koko ajan on miun oltava liikkeessä tai ainaskin seisoalteen et muksu viihtyy.. Ellen sitten mene sinne lattialle ja keksi äkkiä jotain tosi mielenkiintoista tekemistä.

vieras
Juon kahvia ja istun. En jaksa lapsillekaan ihan heti aamupalaa laittaa suoraan. Annan lasillisen juotavaa käteen lapselle ja laitan katsomaan piirrettyjä (2,5 vuotiaan). Nuorimmaiselle vien pullon maitoa petiin. Sitten Kun olen 2 kuppia saanut juotua kahvia, käydään pesulla, puetaan päivän vaatteet, syödään aamupalaa. Sen jälkeen Lapset leikkii ja minä istun taas. kuten näkyy.. En saa aamuisin siis aikaseksi juuri mitään. Yöt menee aika huonosti, jos jotain puolustavaa tähän loppuun tuolle löytyisi :D Niin ja esikoinen herättää 6-6.30.

mfmff
Herätään, vauva joko syö rintaa tai ei. Mennään vaipanvaihtoon, jos vaippa on kuiva, niin pissatan lavuaariin. Vaihdetaan yöpuku päivävaatteisiin. Vien vauvan olkkarin lattialle, meen ite keittämään teetä/kahvia ja tekemään aamupalaa, jonka nautin telkkarin ääressä. Sitten seurustellaan vauvan kanssa tai pieni puuhailee omiaan lelujen kanssa lattialla ja minä roikun netissä, siivoan, katon telkkaria siinä sivussa. Jos ei vauvalle kumpikaan kelpaa, niin sitten kanniskellaan ympäri taloa ja lasketaan minuutteja ensimmäisiin päikkäreihin.

Vauva 5 kk.

Yhteistyössä