Mitä muut ei ymmärrä työssäsi?

  • Viestiketjun aloittaja "hele"
  • Ensimmäinen viesti
"hele"
Mitä sellaista sinun työnkuvaasi tai työpäivien sisältöön kuuluu, mitä muiden on vaikea hoksata tai ymmärtää? Itse tässä juuri pohdin, että miten voi isännöintitoimiston asiakaspalvelussa kestää niin hiton kauan vastata sähköposteihin. Itse kun pystyn töissä vastaamaan sähköposteihin tunnin sisällä, vaikka on paljon muutakin hommaa.
 
äiti ja lastenhoitaja
Aika usein luullaan että vain leikin ja vaihdan vaippaa töissä kaiket päivät. Todellisuudessa harvassa on ne hetket, että ehtisin istua alas leikkimään lasten kanssa... Toivoisin kyllä niitä enempi.
 
"kasvattaja"
Ihmisille ei vaan ole vuosien saatossa mennyt jakeluun että koska teen töitä tavallaan 24/7 niin jos jonain viikonloppuna haluan olla ihan normaali ihminen ja meille tulee ystäviä kylään niin en todellakaan halua siirtää ystävien tulemista vain siksi että joku asiakas haluaa juuri sinä samana päivänä selostaa minulle kuulumisiaan tulemalla ihan käymään.

Eikä minusta ole yhtään kivaa että kaupan kassajonossa joku alkaa kyselemään ohjeita ja neuvoja käytösongelmaisen koiransa käsittelyssä koska "tässähän sää samalla kerrot kun mä en viittis varata aikaa tulla näyttämään sitä koiraa". (niinpä, palkattahan jokainen haluaa auttaa jokaista...hammaslääkärikin varmaan ihan mielellään tekee tarkastuksen hampaistolle siinä vihannestiskillä....)

Niin, olen koirankasvattaja ammatiltani, ihan verollinen ja muutenkin laillinen sellainen.
 
"Vieras."
Vanhemmat eivät ymmärrä etten ole käytettävissä 24h vuorokaudessa vaikka työni on kotona.
Vanhemmat ei ymmärrä miksi ajoista on pidettävä kiinni tarkasti.
Vanhemmat eivät ymmärrä et meillä on muitakin kun hänen ainokaisensa.
Olen pph.
 
vierasa
[QUOTE="kasvattaja";29621587]Ihmisille ei vaan ole vuosien saatossa mennyt jakeluun että koska teen töitä tavallaan 24/7 niin jos jonain viikonloppuna haluan olla ihan normaali ihminen ja meille tulee ystäviä kylään niin en todellakaan halua siirtää ystävien tulemista vain siksi että joku asiakas haluaa juuri sinä samana päivänä selostaa minulle kuulumisiaan tulemalla ihan käymään.

Eikä minusta ole yhtään kivaa että kaupan kassajonossa joku alkaa kyselemään ohjeita ja neuvoja käytösongelmaisen koiransa käsittelyssä koska "tässähän sää samalla kerrot kun mä en viittis varata aikaa tulla näyttämään sitä koiraa". (niinpä, palkattahan jokainen haluaa auttaa jokaista...hammaslääkärikin varmaan ihan mielellään tekee tarkastuksen hampaistolle siinä vihannestiskillä....)

Niin, olen koirankasvattaja ammatiltani, ihan verollinen ja muutenkin laillinen sellainen.[/QUOTE]

Siis koirien omistajat tulevat etukäteen ilmottamatta viikonloppusin käymään? Onpa kyllä törkeää käytöstä. Ymmärrän, että he ajattelevat, että eihän se mitään työtä ole kun jutustellaan vaan, mutta onhan kasvattajillakin nyt muuta elämää kuin koirat.
 
"..."
Joudun käymään yhden työpäivän aikana monessa eri kohteessa tekemässä töitä ja ihmiset eivät sisäistä sitä, että minulla on työaika ja rajoitukset miten kauan voin tehdä töitä missäkin kohteessa. En voi enkä edes halua vapaa-ajalla tulla töihin "ihan vaan nopeesti" käväisemään.
Olen laitoshuoltaja.
 
hear hear!
Teen töitä silloinkin, kun minulla ei ole opetusta.

En tee töitä iltaisin.

En ole asiakaspalvelija.
Opettaja?

Minäkin olen, ja minun työssäni joku taas ei tahdo ymmärtää sitä, että minä nimenomaan teen töitä myös iltaisin ja näin ollen voin olla iltapäivällä jo hyvissä ajoin lasteni luona.

Toinen on, että minun työpaikassani (opetan tiettyä erityisryhmää) hyvin iso osa työstä on ihan muuta kuin sitä varsinaista kieliopin tms. opettamista.
 
juuh
miks pitää olla henkkarit.
miks pitää olla koodi.
miks pitää jonottaa.
miks paketti ei oo tullu.
miks paketit pitää hyllyttää.
miks mä en voi sitä tiettyä pakettia, joka ehkä on ehkä ei oo edes perillä, yksitellen.
miks työkaverin saunakaverin kirjattua kirjettä saa hakea.
miks ei saa alennusta.
miks yli kolme senttiä paksu kirje ei voi mennä tavallisena.

janiinedelleen... -.- haulla löytyy lisää, käytä hakusanaa "itella"
 
B2B-myyjä
Ammatin suurin ärsyttävyys on se, että aikuiset ihmiset leikkivät jotain kuurupiiloa. Eli käyn asiakaskäynnillä, se menee mukavasti ja asiakas pyytää tekemään tarjouksen usein nopeallakin aikataululla. No minähän teen ja väännän sen vaikka illalla kotona ja lähetän asiakkaalle. Sitten olemme sopineet vaikka että palaan tarjoukseen seuraavana perjantaina. Minä soitan ja soitan, mutta asiakas ei vastaa. Lähetän sähköpostia ja pyydän soittamaan kun hetki on sopiva. Mitään ei kuulu... yritän soittaa kerran tai kaks' maanantaina, tiistaina jätän viestin vastaajaan ja laitan tekstarin. Mitään ei kuulu... Keskiviikkona yritän soittaa jo melkein tunnin välin. Soitan firman vaihteeseenkin ja jätän sihteerille soittopyynnön, sekä laitan vielä sähköpostinkin. Ei MITÄÄN KUULU...

Sitten ajattelen että fuck it... mä soittelen sitten aina silloin tällöin, kun ei tässä ole mitään järkeä. No BUM! Kuukauden jälkeen toimitusjohtaja vastaa (on varmaan unohtanut mun numeron). Ja minä: Moi, täällä on Pekka Töpöhäntä Kissanketkut Oy:stä. Me tavattiin x asian tiimoilta ja tein sinulle sen tarjouksen...". Ja tässä vaiheessa toimari: ANTEEKSI MISTÄ?!?? Ai joo... no en muista. Ei tässä varmaan nyt ole tarvetta, mut mulla on aika kiire.... TUUT TUUT TUUT!!!

Ei sitten voinut perjantaina vastata ja sanoa vaikka että ei kiinnosta.... ei... pitää hävitä maan alle. Ja näitä on PALJON!
 
"Klaara"
[QUOTE="hele";29621307] Itse tässä juuri pohdin, että miten voi isännöintitoimiston asiakaspalvelussa kestää niin hiton kauan vastata sähköposteihin. Itse kun pystyn töissä vastaamaan sähköposteihin tunnin sisällä, vaikka on paljon muutakin hommaa.[/QUOTE]

Isännöitsijätoimiston aspassa työskentelevänä voin kertoa, että sähköpostit eivät ole kiireellisyysluokassa korkeimmalla, vaan niihin vastataan sitten kun puhelimitse yhteyttä ottaneet ja paikan päällä olevat asiakkaat, isännöitsijät, kiinteistönhoitajat ja kiinteistönvälittäjät on palveltu. Meidän toimistossa laskettiin noin vuosi sitten aspan työmääriä, ja erilaisia yhteydenottoja tuli jopa 200 päivässä, eli et ole asioinesi ainoa jonossa. Ja usein kysymyksiin ei voi vastata lonkalta vaan pitää tarkistaa esimerkiksi autopaikkalista tai pyytää vastikevalvojaa tarkistamaan vastikereskontran tilanne tai tarkistaa jotakin isännöitsijältä. Etenkin tuossa viimeiseksi mainitussa tilanteessa asiakas voi joutua odottelemaan vastausta tovin, koska isännöitsijät eivät ole läheskään kaiken aikaa toimistolla tai edes puhelimitse tavattavissa, vaan istuvat erilaisissa kokouksissa ja urakkaneuvotteluissa ison osan päivää. Ni siksi.
 

Yhteistyössä