Mitä mieltä vapaasta suhteesta?

Oli tos ihana yö (ja varmaan tulee ihana viikonloppukin) duunipaikkani unelmamiehen kanssa. Se drinkille pyytäminen tehos :)

Ja tää mies ei ole parisuhteessa ja lisäksi se on ainakin rehellinen. Se sano, että ei siitä oo parisuhteessa uskolliseksi vaikka olis kuka rinnalla. Mut se sanoi, että kyl se hakee vapaata suhdetta. Eli olis joku rinnalla, mutta seksiseikkailuja saisi vastuullisesti olla. Ei mitenkään väkisin, mut jos tulee semmoinen tilanne.

Itse ajattelisin, että mun mielestä toi vois olla ihan ok. Kyllä sitä itekkin joskus tulee sellainen seikkailutuuli... Tiedän vaan, että homma ei vaan aina oo niin helppoo kuin luulis. Mitä mieltä?

"vieras"
[QUOTE="mutsi";24151418]Sairasta. Sitä mieltä. Mutta sairashan tämä maailma onkin.[/QUOTE]

Voi kauheaa. Onneksi ehdit äkkiä tuomitsemaan asian jota et ymmärrä. Anna kun arvaan, sellaisia asioita on tässä maailmassa aika monta?

No niin kai sitten. No tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että ollaan parisuhteessa. Asutaan yhdessä ja näin. Mutta on oikeus käydä vieraissa. Mut ei se tarkoita, että koko ajan vartavasten harrastetaan seksiä muiden kanssa, mut jos tulee tilanne, niin se on ok.
Okei, minusta se on ajatuksena aika vieras, mutta jos alusta alkaen on näin sovittu, niin ei se sitten mitenkään tavatonta ole. Useimmitenhan avointa suhdetta alkaa toinen haluta jossain vaiheessa pitempää parisuhdetta, jolloin oikeampi nimitys olisi kyllä vieraissakäynti, mutta avoin suhde kuulostaa paremmalta. Harvoin sattuu niin, että kumpikin samaan aikaan mieltyisi ajatukseen siitä, että parisuhde muuttuu tällä tapaa ja toinen joutuu esim yksinjäämisen pelosta suostumaan asiaan, eikä itse halua ollenkaan toteuttaa tätä "vapautta".

Joops. Sitten tulee HIV, vahinkolapsi itselle tai naapurin maijalle. Ukko sekaantuu siskoosi/äitiisi jne. Hieno ratkaisu tunnevammaisille ihmisille!!!
No huh huh. Ei tota tartte yli vetää. Ei toi tarkota, että oltais koko ajan vieraissa jne. Ja toki ehkäisyt käytössä yms. Ja en mä oo tunnevammainen eikä oo toi mieskään.

Mut joo, ehkä se on niin etten mäkään tommosta halua... Miksi kaikki kiinnostavat miehet on jotenkin... ööh joko varattuja tai sitten tämmösiä...

"Alissa"
No huh huh. Ei tota tartte yli vetää. Ei toi tarkota, että oltais koko ajan vieraissa jne. Ja toki ehkäisyt käytössä yms. Ja en mä oo tunnevammainen eikä oo toi mieskään.

Mut joo, ehkä se on niin etten mäkään tommosta halua... Miksi kaikki kiinnostavat miehet on jotenkin... ööh joko varattuja tai sitten tämmösiä...
Jos mies käy vieraissa, mistä tiedät että hän käyttää kondomia? Joka kerta? Hän voi tartuttaa sinuun satiaisista alkaen vaikka mitä. Oletan, että olet aikuinen ja tiedät sen tosiasian, että ei ne miehet aina muista/halua kortsua käyttää. =)

"huhhuh"
Kondomi ei suojaa papilloomaviruksilta, joten haluatko kenties kohdunkaulansyövän. Ja nykyisin tiedetään sen aiheuttavan suusyöpääkin. Hyvin harvoin ihmiset käyttävät suuseksissäkään mitään suojausta. Mies lipittäisi vieraan naisen alapäätä ja tulisi kotiin p*llunhaju naamassa. Sinä sitten vaan pussaisit ja sanoisit "moi kulta, oliks sulla kivaa...".'

V*tun sairas olet.

diih.
[QUOTE="vieras";24151422]Voi kauheaa. Onneksi ehdit äkkiä tuomitsemaan asian jota et ymmärrä. Anna kun arvaan, sellaisia asioita on tässä maailmassa aika monta?[/QUOTE]

Otsikossa kysyttiin että "mitä mieltä olet" joten miksi tuo mielipide olisi ollut kielletty?

Mun näkökulmani on se, että avoin suhde on lähinnä miesten hössötystä, tapa sekä syödä että säästää kakku. Muka on niin kovat halut, ettei sitä munaansa saa pidettyä aisoissa, mutta on kiva, että on vakimuija pesemässä pyykit. Hänelle sitten lässytetään rakkausjuttuja, jotta ei tarvitse luopua siitä edusta, että pääsisi testailemaan muiden pi**ujen tiukkuutta. Nainen taas suostuu systeemiin joko surkean itsetuntonsa takia saadakseen edes osan miehestä itselleen, peläten että muuten ei saa miehen puolikastakaan tahi sitten saa egobuustauksen siitä, että mies palaa lainapi**ujen päältä aina kotiin muka jotenkin paremman luo. Ja onhan se vakinainen sinänsä parempi, lainanaiset kun eivät viitsi huolehtia miehen ylläpidosta, he ottavat vain kermat (ja spermat) päältä.

"Pikkuinen Jättiläinen"
Mun mielestä tuo voisi ehkä toimia sellaisena väliaikaisena(?) suhteena, siis melkein pelkkänä seksisuhteena. Yhdessä asuminen taas mutkistaa asioita jo ihan hirveästi.. Jos kumpikin on vapaa tekemään muiden kanssa mitä vaan niin siinä on vaarana että löytää helposti jonkun toisen ja siitä tuleekin vakavampaa. Yhdessä asuessa tai pitkään avoimessa suhteessa on vaarana että kiintyy toiseen liikaa, voi tullakin mustasukkaiseksi niistä muista vaikkei sitä alussa olisi ollutkaan. Tai jos on pidempään taukoa siinä että kumpikaan ei käy "vieraissa" niin toinen voi olettaa että nyt seurustelu onkin muuttunut tavalliseksi ja tuleekin yllätyksenä kun toinen jossain vaiheessa "pettää".

Yleensä vakituiseen suhteeseen kuuluu lapset ja naimisiin menokin. Voisitko kuvitella tekeväsi lapsia tuollaisessa tilanteessa/suhteessa? Todennäköisesti et.

Vielä mitä huonoja puolia keksin on ne kaikki maailman taudit mitä voi tarttua tai se että toinen käy sekstailemassa jonkun tutun/sukulaisen/parhaan kaverisi kanssa.. missä siis menee raja kenen kanssa saa olla vai onko sellaista rajaa? Entä miltä se tuntuisi jos kaverit/sukulaiset/vanhempasi tietäisivät teidän vapaasta suhteesta? Olisiko se ihan ok vai tuntuisiko nololta? Jossain vaiheessa tuo voisi tulla ilmi, jos muut näkisivät epäilyttäviä tilanteita.

En siis usko että tuo tulisi toimimaan kovin pitkään tai ainakaan itsestäni ei tuohon olisi.

[QUOTE="Alissa";24151444]Jos mies käy vieraissa, mistä tiedät että hän käyttää kondomia? Joka kerta? Hän voi tartuttaa sinuun satiaisista alkaen vaikka mitä. Oletan, että olet aikuinen ja tiedät sen tosiasian, että ei ne miehet aina muista/halua kortsua käyttää. =)[/QUOTE]

Se on kyllä totta. Ja on se vaan niin, että kortsu vie seksistä kyllä paljon. Teininä sen kanssa säätö voi olla ihan jännääkin, mut ei aikuisena.

"Vieras"
kumma mies. Eli elämän tarkoitus on hänelle pillu. Ei rakkaus, perhe ym. En tommoiseen suostuisi enkä pidä kovin terveenä ja fiksuna ihmisenä tollaisiin suhteisiin alkavia

IhaNainen harmaana
Ilmeisesti ap alkaa olemaan aika epätoivoinen täsä jatkuvassa miehenmetsästyksessä. Mikset mielummin tekisi niin kuin muutkin sinkut, tapailet eri miehiä, pidät hauskaa ja nautit vapaudestasi, ja vasta kun olet tehnyt tarpeeksi vertailua, nappaat sen omasta mielestäsi parhaan ja kunnollisimman päältä. Ei kannata ryhtyä suhteeseen jos joku asia ei ole alusta asti hyvin, tai jos joudut tekemään kompromisseja joista et itse ole niin kovin innoissasi, vain sen takia että on pakko olla joku. Käytä aikaa myös itseesi tutustumiseen, sillä vasta kun olet sinut itsesi kanssa ja hyväksyt sinkkuutesi kivana asiana, olet valmiimpi suhteeseen. Siitä saa lukea täältäkin monta tarinaa päivässä kuinka on vaan otettu se eka puolisoksi jolle on kelvannut, ja parin vuoden päästä tajuaa mitä helkkaria on mennytkään tekemään.

"Horuksen silmä"
Mun mielestä kaikkien suhteiden pitäis olla avoimia/vapaita, mutta valitettavasti se ei käytännössä useinkaan toimi. Tulee mustasukkaisuutta yms. Koska moni on niin omistushaluinen partnerinsa suhteen. Jos kaikki suhteet ois avoimia, niin pettäminen vähentyisi huomattavasti. Sillä vieraissa käymisestä lähtisi hohto, koska se ois luvallista. Ihminen nyt ei ole mikään yksavioinen, joten parisuhteetkin kestäis kauemmin mitä nykypäivänä,koska vaihtelu virkistää.

JONSERED Karhunkantaja
Jos se toimii, hyvä. Usein vain käy niin, että alkaa tulla liika tunteita mukaan, joko pää- tai sivusuhteisiin.

Mutta mikä ettei. Omalla kohdallani, siinä elämänvaiheessa, oli ihan hyvä juttu. Ja toimiva.

dfadsfa
No nyt kun olet ap saanut lukea kaikki puolustautumisen tarvetta kokevien palstamammojen ennustukset eli siis "todennäköiset" seuraukset kuppaisesta syövästä epämuodostuneisiin lehtolapsiin, niin voin varmaan sanoa jotain. Sitä ei tiedä mitä siitä tulee. Se voi toimia ja olla hyväkin kokemus tai sitten menee tunteet solmuun jollakulla kolmesta aikuisesta osapuolesta. Jos alkaa mennä pyllylleen, on varmaan aika pysähtyä miettimään avoimen suhteen toimivuutta?

Itse olen antanut miehelleni luvan tahtoessaan hakeutua toisiinkin suhteisiin. Ihme kyllä, hän ei ole siihen tuntenut tarvetta, mutta jonain päivänä ehkä. Se on iso asia ja jokaiselle tuollainen ei sovi. Minä olen sen verran kummallinen otus, että minulle se sopii.

"vieras"
En usko että todellisuudessa kovin kauaa vapaa suhde toimisi, siinähän ei saa olla mustasukkainen. Mielestäni tämä "parisuhde" on vapaassa suhteessa lähinnä vaki pano tai jos asutaan yhdessä niin kämppäkaveri jonka kanssa on seksi suhde. Miten tää edes käytännössä toimis, jos asutaan yhdessä, niin toinen laittaa viestin, "Pokasin panon baarista, kotiudun aamusta. Ei tarvi odottaa"?

??
Miten tuo aloittaja onnistuukin aina sekaantumaan tuollaisiin miehiin: milloin varattuihin ja muita paneviin ja milloin vapaisiin ja muita paneviin.
On kai niitä kunnollisiakin miehiä vielä olemassa? Toki jos ap. tuollaista itse haluaa ja toivoo, niin hänenhän se asia vain on.

Yhteistyössä