Mitä mieltä tilanteesta??


Tilanne on tämä: Mieheni jätti minut kohta 3kk takaperin. Sanoi syyksi ettei jaksa enää minua. Olen raskaana ja vauvalla la on elokuussa. Meillä ennestään on 1v3kk tyttö. Mies oli reilua viikkoo ennen tätä ilmoitustaan kavereidensa kanssa laivalla ja sinne mennessä kysyi minulta menenkö kihloihin hänen kanssaan. Toki olin iloinen kysymyksestä ja suostuin. No viikkoa myöhemmin mieli olikin tämä ettei jaksa. En saanut kunnollista selitystä miksei jaksa yms.
Mies on töissä, mutta silti pitkin viikkoakin meidän eron jälkeen viipotti tuolla menemään pitkin kyliä.. ajeli myöhään.. oli "kaverin" luona ym. Ja koskaan en saanut tietää kuka kaveri on.
Nyt mies on kohta kuukauden verran asustellut kaverinsa luona. Sain reilun viikko sitten tietää kuka tämä kaveri on.. Eräs nuorempi nais henkilö, kenestä olin jo aikasemmin kysynyt tunteeko mies tätä. Eikä sillon tuntenut. On tutustunut tähän tyttöön meidän eron jälkeen ja nyt majailee hänen luonaan, PELKKÄNÄ KAVERINA!! Tuo kysyinen pimatsu on kuulemma aika moniekin jätkien kanssa oikeesti vaan kaveri.. mut miksi mulle ei voinut kertoa edes kenen luokse meni. Kuulemma siksi että tiesi mun reaktion. :$ Tuon äijjän on pitäny jo niin monet kerrat ottaa kirjansa tästä asunnosta pois, mutta ei mitään. Kuulemma maksaa tästä siksi vuokraa että minä ja tyttö saataisiin asua tässä vielä. No jos tytön kanssa kaksin tähän jäätäisiin niin saataisiin kyllä helposti vuokra maksettua, ja tuonkin oon miehelle sanonut.
Minulle ei pahemmin koskaan kuulu sen asiat. Niin se sanoo.. joistain asioista kyllä kertoo. Mut mun asiat ja menot kyllä kuuluu miehelle. Joka päivä soittelee vähintään kerran missä ollaan yms.. Sanoo että ei meistä tuu enää mitään..mutta miks sitten vielä roikkuu täällä? Käy ruoka tauoillaan täällä syömässä..ei muuten oo näkyny. Tyttäremme on kuulemma tärkeintä hänelle, mut miksi ei voi sitten näyttää sitä ja käyttäytyä siihen malliin? Saa semmosen kuvan kovin helposti että oma napa ja kaverit on tärkeintä. Ei siks kuulemma halua käydä edes tyttö katsoon kun ei halua tapella mun kanssa. Vaikka oon monesti sanonu että voin lähteä vaikka käymään jossain sillä aikaa että tulee tytön kanssa olemaan. Mutta ei.
Olis tosi kiva tietää mikä tää homma nyt oikein on.. Muuttuuko asiat elokuussa kun vauva syntyy? Meinaako siirtää kirjansa pois vai ei? Onko joku uus nainen? Mistään noista en saa selkoa jos kysyn. Tänään viimeksi tuosta nais asiasta.. joo on, seittemän eukkoo. Mies on semmonen et aika usein vitsailee asioista eikä ota tosissaan. Mut myös sitä harrastaa et saattaa sanoa asioita mitkä ei oo totta, mut sanoo niin vaan ihan ärsyttääkseen minua. Juttelusta ei oo hyötyä, koska se menee minun yksinpuheluks.
En tiedä saako tästä tekstistä nyt mitään selkoa..kysellä saa toki.. kerron sit tilanteesta vaikka enempi :) Mut tuommonen on tilanne nyt näin päällisin puolin..
 
Tee selvä pesäero, joko olette yhdessä tai ette. Jos ette niin tapaamiset paperille, äijä kirjoilta pois samoin tavarat. Teet hälle selväksi että menosi eivät hänelle kuulu ja että etsit itsellesi uuden miehen.
Todennäköisesti mies anelee kohta häntä koipien välissä takaisin...
Keep it strong :flower:
 
Mies ei selvästi halua ottaa vastuuta tilanteesta ja pitelee teitä kumpaakin yhtäaikaa. Mä pistäsin lopun tollaselle pelille..ei siinä vitsit auta vaan on puhuttava niinkuin asiat on.
Ilmota sille että nyt kertoo suoraan missä mennään ja kerää kimpsunsa lopullisesti.
Pidä ittes naisena kuule ja piut paut tollaselle miehelle hei!!!!!
 
Pakko vastata tähän. Varmasti raskas tilanne, oot tavallaan yksinhuoltaja, ja toinenkin tulossa! Aika lapselliselta miehes käytös kuulostaa...Musta nyt tuntuu siltä et jos ei tilanne muutu miksikään, pyydät siltä avaimet pois ja vaikka vaihdatat lukot! Ehkä joku ulkopuolinen ihminen vois olla avuksi, esim. perheneuvolasta? Mitä jos sanoisit sille siitä, et oot ajatellut sitä?? Toivon sulle ja lapsilles kaikkea hyvää :hug:
 
vieras

Miksi enää roikut hänessä? Jos hän jätti sinut jo kolme kuukautta sitten, miksi yhä asutte yhdessä kirjoilla? Ero on ero, piste. Sanopa tämä miehellesi. Sovitte että nyt mahd nopeesti pakkaa kamansa ja muuttaa ulos. Sovitte lapsen tapaamiset ja elatusavun. Olet tiukkana ja sano ettei sun kanssa pelleillä. Joko hän on täysillä kanssasi tai sitten olette selvästi eronnut pari. Ja lopeta sille miehelle ruuan tekeminen! Nyt itseäsi nistkasta kiinni nainen ja tuolainen pelleilevä, lapsellinen mies pihalle!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keddu:
Tee selvä pesäero, joko olette yhdessä tai ette. Jos ette niin tapaamiset paperille, äijä kirjoilta pois samoin tavarat. Teet hälle selväksi että menosi eivät hänelle kuulu ja että etsit itsellesi uuden miehen.
Todennäköisesti mies anelee kohta häntä koipien välissä takaisin...
Keep it strong :flower:
hyvin sanottu!
 
autsi
Hei! Sinua ahistaa nyt helvetisti,mutta kun olet päässyt alkuun niin elämäsi loistaa.Tuntuu kamalalta ja epätoivoiselta,mutta sulla on ihana lapsi ja toinen tulossa.Nauti niistä.Löytyy varmasti sullekin oikea kaveri.Onni tulee löytävälle kohalleen ennenkuin huomaat.Katso itseäsi peiliin ja nauti siitä että olet juuri sinä,ja pystyt tekemään rajuja päätöksiä oman onnesi eteen. Antoisaa ja rauhallista jussia!
 
psy
Täytyy olla kyse suht nuoresta miehestä, jonka elämänhallinta ei ole kehittynyt. Huonosti koulutettu ja huonosta perheestä, koska elämänarvot tuota luokkaa. En koskisi pitkällä tikullakaan. Lapset ovat tärkeitä sanoissa, mutta tekoja ei tule. Sanat eivät elätä, eivätkä sanat vie lasten elämää eteenpäin. Miehen reaaliminä ja ihanneminä eivät kohtaa, tuskin moneen vuoteen. Pelasta itsesi.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Hansu86:
Alkuperäinen kirjoittaja Keddu:
Tee selvä pesäero, joko olette yhdessä tai ette. Jos ette niin tapaamiset paperille, äijä kirjoilta pois samoin tavarat. Teet hälle selväksi että menosi eivät hänelle kuulu ja että etsit itsellesi uuden miehen.
Todennäköisesti mies anelee kohta häntä koipien välissä takaisin...
Keep it strong :flower:
hyvin sanottu!
Näin minäkin epäilen.. mutta älä jatka jojotettavana. Se vie vaan voimat, vielä kun mies ei osallistu edes mihinkään.
 
Ennemminkin asia on niin päin että mies roikkuu minussa, eikä niin että minä hänessä. Hyvin ollaan tytön kanssa pärjätty kaksin vaikka ukkoo ei oo näkynykkään. Ja tulee vaan syömään, en minä hänelle ruokia tee, en todellakaan. Laivareissulla ei oo tapahtunu mitään, kysyin yhdeltä kaverilta kuka oli mukana..ja ei todellakaan ole semmonen joka toisten puolesta valehtelee. Ja tämä pimatsu kenen luona mies majailee nyt, niin hällä oli tuossa pari päivää sitten ainakin ihan eri mies kainalossa. Jospa siitä asiasta siis puhuukin totta että on vaan kaveri?! No kauan ja kauan oltu.. reilu 3vuotta vasta.. mutta sitä ennen miehellä pitkä suhde takana, kihloissakin olivat. Pienen hetken kerkesi vain sinkkuna viettää. Miehen vanhemmatkin on sitä mieltä että ei tää herra oo oikeesti nyt edes minnekään lähdössä täältä..kunhan pelleilee ja kokeilee rajojansa..ja elää mahdollisesti jotain semmosta välistä jäänyttä elämää. Jos tuo viimeisin pitää paikkaansa niin olisi elänyt sen ennen kun perhettä rupeaa perustamaan.
Kyllä myö pimut tästä selvitään. Huono tilanne on vielä että minun ja tytön pitäisi saada ennen tuota elokuuta asunto jostain muualta.. asutaan 5.kerroksessa, hissi on niin pieni että tuplarattaita sinne ei mitenkään päin ujuteta.. ja kaks koiraakin tässä vielä pörrää. Niistä onneks ei oo ollu lisä ressiä. Asuntopaperitkin on ollu vetämässä heti siitä saakka kun erosta tiesin.. mut ei ole mitään edes ehdotettu.
 
23v on mies. ja minä itse kohta puoliin 24v. Tuntuukin niin siltä että tuo mies elää ihan jonkun 15vuotiaan tasolla.. tai vielä nuoremman. Mies on kyllä ihan hyvästä perheestä.. että kasvatuksesta ei pitäisi olla kiinni. Oma isänsäkin sanoo että oikein häpeää poikansa tekemisiä, ja että miten voi olla edes noin kylmä lastansa kohtaan. Nyt on nähnyt tyttönsä viimeks tiistaina ja tokkopa kerkiää vloppu riennoilta näkemään taas ennen ensi viikkoa.
 
autsi
Menet ma aamuna kaupukis sossuun ja puhu asias,tai kaupungin vuokra asuntoja kysy.Lue lehdet ja rupee kyselee jos sesiitä on kii.Vai onx asunto miehes,jos ei niin vaihata lukot ja laita lusikat jakoon.Sanot ettet ole mikään piika ja äiti hänelle.etsiköön hoitajan muualta.Pystyt
 
ei sossu auta. kysytty on. sano vaan ettei heillä oo asuntoja. kaupugin asuntoihin on hakemuksen, maalaiskunnan puolelle on, satolle, yhlle..vaikka minne siis. ja lehet on plärätty moneen kertaan. ja lehteen tulee ens viikolla ilmotus, jos siitä ois yhtään hyötyä. asunto on maalaiskunnan, eli en voi noin vaan vaihdattaa lukkoja. pitää samalla vaihtaa koko rappu. jos mies taas sanoo tästä irti itsensä, niin yksi asunnon haku vaihtoehto vähemmän. maalaiskunnalta en siis sit enää saa. niiden perustelu on että mulla on käypänen asunto sillon. vaikka on mitä vikoja. ei pääse kulkemaan, ei parveketta, hissi muutenkin rikki vähintään kerran viikossa yms...
 
jännä vaan et kenelleköhän nekin kaksi vapaata asuntoa on mennyt mistä minäkin tiesin.. kumpaakaan en saanut. vaikka vähintään kerran viikossa käyn tuolla toimistolla asuntoa ruinaamassa.
 
jep
joo, ei kannata jatkaa. ei tuu muuttumaan vuodet kuluu ja sama meno jatkuu.. alussa voi tuntuu rankalta,mutta huomaat kyllä että helpompi ilman tollasta miestä. voimia sulle!
 
on tää onneks alkanu jo helpottaan.. ei oo enää niin kova ikävä. vaikka en edes tiedä miks ikävöin tuommosta idioottia :ashamed: Kyllä tästä selvitään. onneks perhe ja paljon kavereita asuu lähellä. sais nää asunto asiat vaan kuntoon pääsee alotteleen uutta elämää :) mut me tytöt poistutaan grillailemaan tuonne mummolan suuntaan.. illemmalla kyttäileen tänne takas :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niba:
Ennemminkin asia on niin päin että mies roikkuu minussa, eikä niin että minä hänessä. Hyvin ollaan tytön kanssa pärjätty kaksin vaikka ukkoo ei oo näkynykkään. Ja tulee vaan syömään, en minä hänelle ruokia tee, en todellakaan. Laivareissulla ei oo tapahtunu mitään, kysyin yhdeltä kaverilta kuka oli mukana..ja ei todellakaan ole semmonen joka toisten puolesta valehtelee. Ja tämä pimatsu kenen luona mies majailee nyt, niin hällä oli tuossa pari päivää sitten ainakin ihan eri mies kainalossa. Jospa siitä asiasta siis puhuukin totta että on vaan kaveri?! No kauan ja kauan oltu.. reilu 3vuotta vasta.. mutta sitä ennen miehellä pitkä suhde takana, kihloissakin olivat. Pienen hetken kerkesi vain sinkkuna viettää. Miehen vanhemmatkin on sitä mieltä että ei tää herra oo oikeesti nyt edes minnekään lähdössä täältä..kunhan pelleilee ja kokeilee rajojansa..ja elää mahdollisesti jotain semmosta välistä jäänyttä elämää. Jos tuo viimeisin pitää paikkaansa niin olisi elänyt sen ennen kun perhettä rupeaa perustamaan.
Kyllä myö pimut tästä selvitään. Huono tilanne on vielä että minun ja tytön pitäisi saada ennen tuota elokuuta asunto jostain muualta.. asutaan 5.kerroksessa, hissi on niin pieni että tuplarattaita sinne ei mitenkään päin ujuteta.. ja kaks koiraakin tässä vielä pörrää. Niistä onneks ei oo ollu lisä ressiä. Asuntopaperitkin on ollu vetämässä heti siitä saakka kun erosta tiesin.. mut ei ole mitään edes ehdotettu.

No jollakin tavalla olet kuitenkin tuuliajolla asiasta kun et osaa sanoa oletteko vai ettekö. Ja olet myös tunnetasolla selvästi hänessä kiinni.

Pyydä kauniisti avain itsellesi, sano että pakkaa kamansa ja teette erosta virallisen. Ymmärräthän, että tuollaisella pyörityksellä luottamuksesi häneen horjuu niin pahasti, että vaikka hän myöhemmin päättäisikin haluavansa sinut, et pysty enää täysillä luottamaan ja sitten suhteenne ei koskaan ole enää yhtä hyvä kuin se oli. Älä anna hänen sekoilla vaan laita selkä seinää vasten!



 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niba:
jännä vaan et kenelleköhän nekin kaksi vapaata asuntoa on mennyt mistä minäkin tiesin.. kumpaakaan en saanut. vaikka vähintään kerran viikossa käyn tuolla toimistolla asuntoa ruinaamassa.
Ihanko tosi et saa kämppää vaikka olet raskaana oleva yhden lapsen yksinhuoltaja? Muista korostaa joka paikassa että olet yksin äläkä sano mieheltä saavasi mitään. Mun sisko sai kahdessa viikossa kupungin kämpän kun meni sinne ja kertoi olevansa yksin ja raskaana..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niba:
on tää onneks alkanu jo helpottaan.. ei oo enää niin kova ikävä. vaikka en edes tiedä miks ikävöin tuommosta idioottia :ashamed: Kyllä tästä selvitään. onneks perhe ja paljon kavereita asuu lähellä. sais nää asunto asiat vaan kuntoon pääsee alotteleen uutta elämää :) mut me tytöt poistutaan grillailemaan tuonne mummolan suuntaan.. illemmalla kyttäileen tänne takas :)
Miksei muuten ei mies muuta pois? Sehän on selvä että sä tarvitset kämppää enemmän. Olet tiukkana ja vaikka raivoa jos hän ei avaintaan anna. Nyt selkeät pelisäännöt pöytään. Pyydä vaikka vanhempien apua jos mies yhä haluaa siellä majailla!
 
Kuten sanoin, siksi pitäisi ennemmin minun ja tytön päästä pois yhteisestä asunnosta kun liikkuminen ees taas menee niin hankalaksi. yhden lapsen kanssa vielä pääseekin kulkemaan, mutta ne tuplarattaat edelleenkään ei mahdu hissiin vaikka miten päin sovittaa. ja rattaita varten varattu paikkakin on järkevästi sijoitettu silleen että sinne pitäis mennä hissillä.
joo ei olla kämppää saatu vaikka paikan päällä olen käynyt selittämässä tilanteen ja varmasti on nähnyt ja tajunnut että olen raskaana. kaikkialta vaan sanotaan että me ilmotetaan kun sopiva asunto löytyy. mut tässä tilanteessa kaikki rupee tuntumaan jo sopivilta. ehkä se sieltä vielä tulee, nopeempaa kun uskonkaan.

Kyllä jollakin tavalla varmasti olenkin tuuliajolla.. kun ei tiedä tarkalleen mitä tuo ukko oikein haluaa minusta. tokkopa enää mitään.. tai sitten luulee että kun vauva syntyy niin kaikki on taas niinkuin ennenkin. mutta ei tule olemaan. sitä virhettä en tee että takaisin ottaisin.
 

Yhteistyössä