Mitä mieltä- the voice of finland/ saara aalto

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tää on silleen jännä asia, että jos nyt pitäisi antaa Saaralle neuvoja niin mitä te osaisitte sanoa, että pitää tehdä paremmin? Itse en ainakaan muuta osaisi sanoa kun, että vähemmän suunniteltua ja täydellistä vaan antaa vaan mennä. Mutta onko se karisma loppujen lopuksi jotain jota ei vaan voi opetella vaan sitä joko on tai ei?

ilmiötön
Tykkkään.

Toivon, että Saara voittaa kisan ja pääsee maailmalle näyttämään kyntensä. Hänessä on potentiaalia valloittaa koko maailman musiikkiareenat ja nostaa samalla Suomi maailmankartalle.

Ihme tapa täällä Suomessa vähätellä omia. Nokiaa haukutaan, nyt vähätellään täydellistä huippulaulajaa. Omia pitäisi tukea ja kannustaa ja avittaa kaikin mahdollisin tavoin eteenpäin, eikä suinkaan mitätöidä ja vähätellä. Onko kyse kateudesta vai mikä tämän ilmiön takana on?
Ah, kateuskortti, tuokin niin odotettavaa. :D On muitakin kriteereitä kuin tekninen taitavuus. Miksi minun tuota pitäisi tukea ja avittaa kun en vaan yksinkertaisesti tykkää siitä. En tykkää, vaikka mitä tekisi! On minulle täysin yhdentekevä artisti. Se ei ole haukkumista. En tykkää myöskään Jessestä tai Amandasta, ihan sama asia.
Jos sillä niitä kynsiä on, niin sinne vaan maailmalle, kyllä sinne mahtuu. :)

missus
[QUOTE="vieras";26091187]Tää on silleen jännä asia, että jos nyt pitäisi antaa Saaralle neuvoja niin mitä te osaisitte sanoa, että pitää tehdä paremmin? Itse en ainakaan muuta osaisi sanoa kun, että vähemmän suunniteltua ja täydellistä vaan antaa vaan mennä. Mutta onko se karisma loppujen lopuksi jotain jota ei vaan voi opetella vaan sitä joko on tai ei?[/QUOTE]

Tekis mieli ottaa hartioista kiinni ja ravistella vähän.
Sanoa, että laula välillä väärin, riko se täydellisyys, anna tulla säröjä, HEITTÄYDY! Uskalla, luota itseesi, revittele, älä aina noudata teknisiä sääntöjä siitä, kuinka lauletaan oikein ja puhtaasti.

Jos tosissaan laittaa sydämensä mukaan juttuun, into saattaa ehkä paikoin jyrätä puhtaan suorituksen, mutta lopputulos on parempi kuin teknisesti virheetön esitys. Siihen tulee jotakin samastuttavaa ja mieleenjäävää.

Muistaisi, että vaikka on helvetin hyvä, se ei ole tässä maailmassa kaikki.

"vieras"
Tekis mieli ottaa hartioista kiinni ja ravistella vähän.
Sanoa, että laula välillä väärin, riko se täydellisyys, anna tulla säröjä, HEITTÄYDY! Uskalla, luota itseesi, revittele, älä aina noudata teknisiä sääntöjä siitä, kuinka lauletaan oikein ja puhtaasti.

Jos tosissaan laittaa sydämensä mukaan juttuun, into saattaa ehkä paikoin jyrätä puhtaan suorituksen, mutta lopputulos on parempi kuin teknisesti virheetön esitys. Siihen tulee jotakin samastuttavaa ja mieleenjäävää.

Muistaisi, että vaikka on helvetin hyvä, se ei ole tässä maailmassa kaikki.
Samoilla linjoilla. Saara voisi olla parempi vaikka oopperalaulajana, mutta varsinkin popissa ja rockissa se ei ole edes tärkeintä, että laulaa oikein. Pitäisi löytyä sitä karismaa, millä saadaan yleisö puolelleen.

Kaulin
[QUOTE="vieras";26091187]Tää on silleen jännä asia, että jos nyt pitäisi antaa Saaralle neuvoja niin mitä te osaisitte sanoa, että pitää tehdä paremmin? Itse en ainakaan muuta osaisi sanoa kun, että vähemmän suunniteltua ja täydellistä vaan antaa vaan mennä. Mutta onko se karisma loppujen lopuksi jotain jota ei vaan voi opetella vaan sitä joko on tai ei?[/QUOTE]

Että repii ne keijumekkonsa, pistää farkut ja topin, ja vetää jonkun biisin jonka on valinnut 5 minuuttia ennen esitystä. Ja meikkaa vähemmän.

Karisma taitaa ikävä kyllä olla syntyperäistä, joten sitä joko on tai ei ole. Mutta tyyliään vaihtamalla voi yrittää muuttua.

Näen aivan silmissäni, miten tämä Saara on vähän varakkaammasta perheestä, hienostoalueelta. Lomamatkoilla on käyty Kanarian ja Thaimaan sijaan Ranskassa, Belgiassa ja Hollannissa. Saara on taatusti ollut myös vaihdossa ulkomailla pariin otteeseen. Opiskellut lukiossa - tottakai, ja haaveena on joku hienon nimen omaava yliopistoammatti.

Jos elämä on liian siloista ja hienoa, onko vaara että karisma tuhoutuu ja kaikesta tulee muovia?

Ohjelman tuottajat olivat kuulemma puhuteelleet Monroeta esitysten jälkeen pitkään. Huhut vähän kertovat että olisi kenties tullut painostusta siltä suunnasta antaa Herraselle niin vähän pisteitä....
Aaltoa vastaan minulla ei ole mitään.

ilmiötön
[QUOTE="vieras";26091275]Samoilla linjoilla. Saara voisi olla parempi vaikka oopperalaulajana, mutta varsinkin popissa ja rockissa se ei ole edes tärkeintä, että laulaa oikein. Pitäisi löytyä sitä karismaa, millä saadaan yleisö puolelleen.[/QUOTE]

Sepä se. Ei mitenkään sovi poppiin eikä rockiin. Millaiset keikat ja millä ohjelmistolla sillä olisi ja missä? Varmaan tooosi hyvä meininki. Toisaalta ei näe sitä oopperan lavallakaan. Operettiteatteri? :D

missus
[QUOTE="vieras";26091362]Kyllähän se Oulu tunkee välillä pakostakin sen puheeseen vaikka selvästi yrittää sitä vältellä.[/QUOTE]

Selittäisi tuo välttely miksi puhuu välillä jotenkin vaikeasti. Puhuisi rehellisesti niin kuin puhuu, sekin olisi sitä särmää.

niin eri mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja rullat päässä;26090730:
Minä myös. Lauri Mikkola on kansainvälisen tason esiintyjä.

Ja itse en voi sietää sitä kaikkien hehkuttamaa Mikko Sippolaa. Hyvin laulaa, mutta on minusta jotenkin vastenmielisen näköinen ja oloinen. Sellainen nilkki. (Anteeksi, tämä on vain minun mielipiteeni).
Minä taas en käsitä Lauri Mikkolan hehkutusta. Oli minusta täysin mitäänsanomaton. Kun taas Mikko Sipola on - P. Koivuniemeä siteeratakseni- suorastaan eroottinen. :p

Saara Aallossa ei haittaa mikään muu kuin se, että hänen finaaliin pääsynsä ilmeisesti pelattiin tuotantoyhtiön taholta, jotteivät kaikki finalistit olisi olleet miehiä. Mikko Herranen sinne finaaliin olisi kuulunut eikä Saara.

IhanaValo
Samaa mieltä mitä useat muutkin tässä ketjussa. Jokin siitä tytöstä puuttuu, vaikka onkin (olevinaan) niin täydellinen. En oikeen osaa selittää mikä siinä mättää. Semmoinen vähän yli-imelä tapaus.

Mikko Herrasesta en niin kovin ollu tykänny, vaikka kun keskittyi laulamaan normaalisti niin olihan sillä hyvä ääni joka riitti niihinkin huutokappaleisiin mut tää viimesin (Pretender) oli semmoinen että kylmät väreet tuli. Ihmettelin todella miten Mike antoi sellaiset pisteet, se jo ratkaisi kumpi pääsee jatkoon. Typerää.

ohhoh
Alkuperäinen kirjoittaja niin eri mieltä;26091443:
Minä taas en käsitä Lauri Mikkolan hehkutusta. Oli minusta täysin mitäänsanomaton. Kun taas Mikko Sipola on - P. Koivuniemeä siteeratakseni- suorastaan eroottinen. :p

Saara Aallossa ei haittaa mikään muu kuin se, että hänen finaaliin pääsynsä ilmeisesti pelattiin tuotantoyhtiön taholta, jotteivät kaikki finalistit olisi olleet miehiä. Mikko Herranen sinne finaaliin olisi kuulunut eikä Saara.
Vatut

noah
Minusta saaralla on toki hyvä ääni, mutta jotenkin esiintyminen on kovin suunnitellun oloista ja siksi teennäistä. Tuntuu että hän esittää esittämistä ja pyrkii teknisesti liiankin täydelliseen suoritukseen. Ei mitään särmää esityksissä. Valitettavasti se täydellinen ääni EI riitä jos se karisma puuttuu.

"vieras"
[QUOTE="...";26090696]Laulaa tosi hyvin, mutta joo, jotan epäaitoa hänessä on, mistä syystä ei jotenkin vain kiinnosta.[/QUOTE]

Jep. Semmoinen "ihan kiva". En ostais levyä, en vaivautuisi sulkemaan radiota kuitenkaan, jos hänen biisi soi. Autossa saattasin näpätä toisen kanavan kuitenki.

"vieras"
Laulu ei tule sydämmestä.
Esiintyminen ja eleet vaikuttavat "esittämiseltä". Laulut pitäisi elää, ei esittää. Ei auta vaikka olisi kuinka hyvä laulaja teknisesti jos vain esittää laulunsa.

missus
[QUOTE="vieras";26091953]Laulu ei tule sydämmestä.
Esiintyminen ja eleet vaikuttavat "esittämiseltä". Laulut pitäisi elää, ei esittää. Ei auta vaikka olisi kuinka hyvä laulaja teknisesti jos vain esittää laulunsa.[/QUOTE]

Tätä hain aiemmin.

Saaran ilme laulun viimeisen nuotin jälkeen on sellainen ihana vino hymy "vittu että olin taas hyvä". Se vaan ärsyttää.

Odottaisin enemmän sellaista haltioituneen pöllämystynyttä "misämääoon"-ilmettä, kun esiintyjä on uppoutunut lauluun niin täysin, että unohtuu todellisuus ja yleisö ja vasta viimeinen nuotti herättää siitä eläytymisestä. Varsinkin noissa herkissä biiseissä, joita Saara enimmäkseen esittää.

[QUOTE="vieras";26090530]saara laulaa älyttömän upeesti ja monia mun lempibiisejä, mutta SILTI siitä puuttuu se joku? alussa en tykännyt yhtään, nyt olen alkanut sietämään ja pidän ok:na. Mutta joku koskettava-efekti siitä puuttuu...

Toisaalta, paras voittajaehdokas se noista taitaa olla.[/QUOTE]

OMG!Joku muukin ajattelee näin!! Siis oon ite kans kattonu, että juu, laulaa upeesti, mutta siitä puuttuu TÄYSIN se karisma mitä esiintyjä tarvitsee! En kuuntele Lady Gagaa, mutta pakko myöntää että kyllähän se helkkarinmoinen ESIINTYJÄ on, ja sitähän laulaja on.
Jotenkin toi Saara Aalto vain yrittää laulaa niin upeasti, että se yleisö unohtuu, vai mikä siinä mättää? :O

"outi"
En mäkään ole innostunut siitä. En mä sitä inhoakaan, mutta Saara on vaan yhdentekevä. Laulaa kyllä hienosti, mutta esityksen unohtaa saman tien, eikä se sytytä mitään mun sisällä. Olemus on sellainen pirtsakka ja lässyttävä ja Saara yrittää esittää luonnonlasta vaikka oikeasti on pikkurilli pystyssä teetä siemaileva little lady.

Yhteistyössä